Recenzia: biznis trieda Oman Air na Boeing 787 a Airbus A330 z Jakarty do Zurichu s presdaním v Muscate.
Doteraz bola bezpochyby mojou najobľúbenejšou leteckou spoločnosťou na svete Qatar Airways. Po absolvovaní môjho nedávneho spiatočného letu s Oman Air v biznis triede z Indonézie do Švajčiarska môžem povedať, že Oman Air sa kvalitou skoro úplne vyrovná Qatar Airways. V niektorých aspektoch je dokonca lepší.
Oman biznis trieda: sedadlo
Oman Air má na Boeing 787 a Airbus A330 vynikajúce lie-flat sedadlá, ktoré sú podľa môjho názoru spolu s Qsuite od Qatar Airways najlepšími sedadlami v biznis triede na svete. Qatar Airways ale majú vo svojich lietadlách veľa rozdielnych druhov sedadiel. Od vynikajúcej Qsuite až po menej kvalitné sedadlá v regionálnej konfigurácii na niektorých Airbus A320, ktoré stále používajú aj na menej vyťažených letoch do Európy.
Qatar Airways. Najlepšie business class sedadlá
Qsuite. Ako letieť v najlepšej biznis triede na svete
V tejto kategórii pre konzistentnosť vyhráva Oman Air.
Okrem Oman Air používa už spomínané sedadlá iba Japan Airlines, Korean Air a Gulf Air. Dĺžka sedadla vo vodorovnej polohe je 203 cm, čo je skôr štandard v prvej triede ako v biznis triede. Najlepšie sedadlá sú tie pri okne, kde máte úplné súkromie. Ak cestujete sami, prepážka medzi susedným sedadlom sa dá zdvihnúť a z uličky už na vás nebude nikto vidieť.
Oman Air používa na diaľkových letoch iba Boeing 787 a Airbus A330. Šírka kabíny A330 je o niečo menšia ako v prípade B787 a preto sú aj sedadlá na A330kách mierne užšie. V každom prípade sú obe sedadlá veľmi pohodlné či už pri spánku, alebo pri oddychu na dennom lete.
Servis na palube lietadla
Celkovo by som servis na palube lietadla ohodnotil ako veľmi dobrý. Letušky Oman Air sú hlavne z juhovýchodnej Ázie a na všetkých mojich štyroch letoch boli všetky veľmi milé. Na dvoch letoch ma dokonca počas celej doby oslovovali menom, čo sa mi ešte doteraz nikdy nestalo pri cestách s inými leteckými spoločnosťami.
Na druhej strane mi letuška na lete z Jakarty dvakrát zabudla doniesť môj objednaný nápoj. To samozrejme nebol veľký problém, ale niečo podobné sa mi nikdy nestalo pri letoch s Qatar Airways, kde skoro každý človek z palubného personálu pracuje na 100 percent. Lepší: Qatar Airways.
Strava
Strava je tiež porovnateľná s Qatar Airways a ryba čo som mal pri prvom lete z Jakarty bola najlepšia akú som doteraz mal na palube lietadla. Dĺžka väčšiny diaľkových letov Oman Air je 6 až 8 hodín. Po vzlietnutí dostanete obed, alebo večeru pozostávajúce z viacerých chodov a pred pristátím ešte ďalšie menšie občerstvenie. Obe letecké spoločnosti ponúkajú koncept “dine on demand”, pri ktorom si môžete kedykoľvek objednať ľubovoľnú kombináciu jedál z jedálneho lístka. Lepší: nerozhodne.
Oman Air biznis trieda: amenity kit
Amenity kits sú u Oman Air a Qatar Airways viac menej podobné a pri nočnom lete dostanete v oboch prípadoch pyžamo. Najviac ma prekvapilo, že Oman Air poskytuje pyžamo a matrac na sedadlo aj pri 7 1/2 hodinovom dennom lete z Jakarty. Lepší: Oman Air
Tranzitné ubytovanie
Ak je minimálne medzipristátie v Muscate dlhšie ako 8 hodín, Oman Air poskytuje pre pasažierov v biznis triede zadarmo hotel so stravou a vízami. Celý proces vybavenia ubytovania po prílete bol ale zle organizovaný a strašne pomalý. Hotel (Golden Tulip v mojom prípade) a strava nie je na takej úrovni ako poskytuje Qatar Airways pri dlhšom medzipristátí.
Po prílete do Muscatu máte na výber hotel v tranzitnej časti letiska (Hotel Aerotel), alebo hotel pri letisku. Ak prilietate do Muscatu večer, odporučil by som hotel v tranzitnej časti letiska už len z toho dôvodu, že sa rýchlejšie dostanete na izbu a budete mať dlhší čas na odpočinok. Lepší: Qatar Airways.
Záverečné hodnotenie
Oman Air ponúka celoročne veľa akciových leteniek v biznis triede. Môj spiatočný let z Jakarty do Zürichu stál iba 850 eur, čo je až neuveriteľná cena pri kvalite ich biznis triedy.
Jednou z nevýhod Oman Air je, že nepatrí do žiadnej z veľkých leteckých aliancií. Míle ale môžete zbierať do Etihad Guest programu, ktorý má viac leteckých partnerov ako Oman Air.
Celkovo by som dal Oman Air 9 bodov z 10. Je len škoda, že Oman Air nelietajú do viacerých destinácii v Európe a Ázii.
Recenzia Qatar Airways Airbus A350 v biznis trieda z Viedne do Dohy: http://dveresvetadokoran.sk/2019/05/17/qatar-airways-a350-business-class/
Oman Air: https://www.omanair.com/
9 komentárov
[…] Oman Air má v ponuke akciové letenky z Paríža, z ktorých je najlepšia cena na letoch do Bangkoku za 1391 eur. Oman Air má výbornú biznis triedu o ktorej sa môžete viac dočítať v tomto článok: http://dveresvetadokoran.sk/2019/04/12/recenzia-biznis-trieda-oman-air-a-porovnanie-s-qatar-airways/ […]
[…] Recenzie aerolínií […]
[…] Oman Air je výborná letecká spoločnosť, ktorá má jednu z najlepších biznis tried na svete. Recenzia dvoch letov z Jakarty do Zürichu: http://dveresvetadokoran.sk/2019/04/12/recenzia-biznis-trieda-oman-air-a-porovnanie-s-qatar-airways/ […]
[…] Let medzi Bangkokom a Kambodžou je s Bangkok Airways v ekonomickej triede. O biznis triede Oman Air som už písal v minulosti. Kvalitou biznis produktu sa vyrovnajú aj leteckým spoločnostiam ako […]
[…] obdobie. Oman Air osobne považujem za jednu z najlepších leteckých spoločností na svete. O biznis produkte Oman Air som už písal v jednom z predchádzajúcich […]
[…] kvalitou predbehlo biznis sedadlá, ktoré má Emirates v Airbus A380. Napríklad Qatar Airways a Oman Air majú podstatne lepšie sedadlá ako tie čo chce Emirates uviesť na trh budúci […]
[…] na svete. Osobne mojími najobľúbenejšími sú Qatar Airways a Oman Air. Recenzia biznis triedy Oman Air a Qatar Airways na Airbus […]
[…] iba pre pasažierov v biznis a prvej triede ak minimálny čas prestupu presahuje 8 hodín. Moja skúsenosť s tranzitným ubytovaním v Muscate. V prípade stop over dlhšom ako 24 hodín Oman Air často poskytuje ubytovanie v Muscate za […]
[…] Minulý rok som tiež kúpil regulárnu spiatočnú letenku v biznis triede z Jakarty do Zürichu s Oman Air za 740 […]