Home Letecké spoločnosti Čo nemám rád na Qatar Airways

Čo nemám rád na Qatar Airways

by Karol
5 komentárov

Qatar Airways patria medzi moje najobľúbenejšie letecké spoločnosti a za posledné tri roky som väčšinu diaľkových letov absolvoval práve na palubách ich lietadiel. Táto blízkovýchodná spoločnosť vyhráva každý rok mnoho ocenení za najlepšiu leteckú spoločnosť na svete. Pri cestách môžete očakávať výborný servis a hlavne v biznis triede veľmi pohodlné sedadlá. Na svete ale neexistuje ideálna letecká spoločnosť a aj Qatar Airways má určité nedostatky.

Aktualizácia apríl 2023: Od januára 2023 dostanete míle (Avios) za lety s Qatar Airways do Privilege Club za lety už 120 minút pred odletom. Tieto míle budete môcť využiť okamžite po prílete do Dohy v duty free obchodoch, alebo v reštauráciach.

Časté zmeny typu lietadla pri letoch s Qatar Airways

Qatar Airways sú notoricky známi častými výmenami typu lietadla (nie zriedka na poslednú chvíľu). Každý typ lietadla má rozdielny počet sedadiel v jednom rade a po výmene lietadla vám systémom môže byť zmenené sedadlo. Napríklad namiesto sedadla pri uličke môžete skončiť pri okienku. Po zakúpení letenky by som vám odporučil raz za čas otvoriť si vašu rezervaciu na webovej stránke Qatar Airways a skontrolovať si, či vaše sedadlo nebolo zmenené.

Problém so zmenou lietadla môže nastať aj pri cestách v biznis triede. Qatar Airways má momentálne podľa mňa zo všetkých svetových leteckých spoločností najlepšie sedadlá v biznis triede, takzvané Qsuite. Zámenou lietadla môžete ale najoniec skončiť v starších sedadlách predchádzajúcej generácie. Tieto sedadlá sú tiež veľmi pohodlné, ale poskytujú oveľa menej súkromia ako Qsuite.

Qatar Airways starší typ biznis sedadiel

Vernostný program Privilege Club

Qatar Airways sú súčasťou aliancie leteckých spoločností Oneworld a ich vernostný program sa volá Privilege Club. Pokiaľ necestujete často práve s Qatar Airways tak by som míle odporúčal pridávať do iných vernostných programov Oneworld. V minulosti bol tento program pomerne zaujímavý, ale odkedy došlo k jeho devalvácii (devalvácia množstva míľ potrebných na výmenu za letenku) v roku 2018, stal nezaujímavý pre väčšinu cestujúcich.

Byť členom Privilege Club je výhodné iba v prípade ak budete využívať ich akcie, pri ktorých ponúkajú 2 až 5 násobok míľ za absolvované lety. Určite by som ale nepridával do Privilege Club míle za lety iných leteckých spoločností Oneworld. Hodnota týchto míľ nie veľmi vysoká.

Ďalším problémom Privilege Club je nie najlepšie fungujúca webová stránka. Blog o vernostnom programe Privilege Club.

Doha, geografická poloha

Doha má veľmi výhodnú polohu na prepravu pasažierov z Európy do Ázie, kedže sa nachádza zhruba v strede cesty. Znamená to ale, že namiesto jedného dlhšieho letu budete musieť absolvovať dva kratšie zhruba 6 až 8 hodinové lety. Presadanie je väčšinou buď neskoro v noci, alebo skoro ráno. Znamená to, že sa v lietadle nevyspíte tak dobre ako na priamych letoch medzi Európou a Áziou. Niektorí ľudia môžu považovať dva 6-8 hodinové lety za výhodu, kedže sa budú môcť trocha vystrieť a poprechádzať v strede cesty.

Qsuite

Internet na letisku v Dohe

Letisko v Dohe je pomerne príjemné na presadenie, ale internet v ich biznis salónikoch môže byť niekedy veľmi pomalý. Rovnaký problém môžete mať aj mimo biznis salónikov v tranzitnej časti. Na internet by sa vám malo podariť pripojiť zadarmo, ale pripojenie môže byť veľmi pomalé.

Recenzia Al Mourjan business lounge a Al Safwa First class lounge v Dohe.

Boeing 777 a 787

Vo všeobecnosti pri cestách v ekonomickej triede nemám moc rád lietadlá Boeing 777 a Boeing 787. Boeing 777 bol pôvodne v ekonomickej triede navrhnutý s deviatimi sedadlami v jednom rade. Postupne ale všetky letecké spoločnosti do každého radu pridali ešte jedno sedadlo, čo viedlo k zúženiu šírky sedadiel. Rovnako bol Boeing 787 pôvodne navrhnutý s ôsmimi sedadlami v jednom rade namiesto terajších deviatich. Tento problém s menej pohodlnými sedadlami na Boeing 777 a 787 sa preto netýka len Qatar Airways. Ak by ste pri ceste v ekonomickej triede mali na výber, zvoľte si radšej let na Airbus A350, Airbus A330, alebo Airbus 380, ktoré majú o niečo širšie sedadlá.

Letenky v biznis triede bez prístupu do biznis salónikov

Od novembra 2020 pasažieri cestujúci v biznis triede s rezervačnou triedou R nemajú prístup do biznis salónikov. Väčšina “lacnejších” leteniek v biznis triede je práve v tejto rezervačnej triede. Prestupy v Dohe sú často pomerne dlhšie a ak by som nemal prístup do loungu počas cesta v biznis triede, asi vybral by som vybral inú leteckú spoločnosť.

Pasažieri cestujúcimi s letenkami, ktoré boli upgradované z ekonomickej triedy do biznis triedy tiež nemajú prístup do biznis salónikov. Do biznis salónikov je prístup len v prípade ak máte vyšší status s alianciou Oneworld.

Zlé biznis salóniky pre členov Oneworld Sapphire a Emerald

Doha, Lounge pre členov Oneworld Emerald

Ak ste držiteľom statusu Oneworld Emerald, alebo Sapphire, určite ste zvyknutí na kvalitné business a first class lounge prepravcov Oneworld. Na letisku v Dohe pokiaľ ale necestujete v biznis triede (vo vyššej rezervačnej triede ako R) sa do tých lepších salónikov nedostanete. Pre držiteľov statusov Emerald a Sapphire sú dostupné iba menšie a menej kvalitné salóniky s horším výberom jedál a nápojov.

Qatar Airways zhrnutie

Aj keď Qatar Airways nie je ideálna letecká spoločnosť, stále patrí medzi moje najobľúbenejšie a nikdy by som neváhal s nimi opäť cestovať. Ak by ste používali vernostný program inej leteckej spoločnosti Oneworld, mnohým z týchto problémom sa môžete vyhnúť. Qatar postupne vymieňa všetky staré sedadlá v Boeing B777 za Qsuite a behom pár rokov by už výmena lietadiel na poslednú chvíľu nemala predstavovať veľký problém pre cestujúcich v biznis triede.

Sprievodca sedadlami Qatar Airways v biznis triede.

———————————————-

Ak chcete byť byť pravidelne informovaní o akciových letenkách v biznis triede a o najnovších správach zo sveta leteckých spoločností, pridajte si stránku Dvere Sveta Dokorán medzi vaše obľúbené položky na Facebooku.

5 komentárov

Súvisiace články

5 komentárov

Love & Hate: Qatar Airways Privilege Club - Dvere sveta dokorán 8. júla 2019 - 17:13

[…] Letecké spoločnosti […]

Reply
Qsuite. Ako letieť v najlepšej biznis triede na svete - Dvere sveta dokorán 28. augusta 2019 - 10:47

[…] Qsuite ale Qatar Airways nikdy negarantuje. V niektorých prípadoch dochádza k výmene lietadiel na poslednú chvíľu ako v prípade môjho posledného letu z Hong Kongu do Dohy. […]

Reply
Čo robiť ak Qatar Airways vymení Qsuite za staršie sedadlá? - Dvere sveta dokorán 21. februára 2020 - 18:45

[…] priemysle. Qatar Airways má až šesť rôznych typov biznis sedadiel a je notoricky známy častou výmenou lietadiel , pri ktorej vo väčšine prípadov dochádza aj k zmena typu sedadla. Vo väčšine prípadov […]

Reply
Qatar Airways Airbus A320/ A321 regionálne sedadlá - Dvere sveta dokorán 28. februára 2020 - 21:30

[…] prípadov lie-flat sedadlá. Osobne sa ale vyhýbam všetkým letom s A320 z Rakúska a Maďarska. Qatar Airways sú notoricky známi výmenami lietadiel na poslednú chvíľu a preto nemáte nikdy zaručené lie-flat sedadlá na […]

Reply
Mnohé lety Qatar Airways budú výrazne kratšie - Dvere sveta dokorán 7. januára 2021 - 10:40

[…] ešte nebol zverejnený konkrétny dátum sprevádzkovania letov. Pred začiatkom blokácie lietali Qatar Airways do 20 destinácií v Saudskej Arábii, Egypte, Bahrajne a Spojených Arabských Emirátoch. […]

Reply

Leave a Comment