Home Recenzie aerolínií Recenzia: Eva Air Boeing 787 biznis trieda

Recenzia: Eva Air Boeing 787 biznis trieda

by Karol
4 komentáre

Eva Air je taiwanská letecká spoločnosť s hlavnou základňou na letisku Taoyuan v Taipei. Táto druhá najväčšia letecká spoločnosť na Taiwane lieta z Taipei a Bangkoku aj do Viedne a je vo všeobecnosti považovaná za jednu z najlepších leteckých spoločností na svete. V ekonomickej triede som s Eva Air letel už niekoľko krát na kratších regionálnych letoch v Ázii. Tento týždeň som mal možnosť letieť prvý krát aj v biznis triede na lete z Taipei do Tokia. Let som absolvoval na Boeing 787-9, ktorý má rovnaké sedadlá ako Boeing 787 používaný na letoch do Viedne. Jednou veľkou nevýhodou Boeing 787 v tomto prípade je fakt, že na palube nie je premium economy trieda. V minulosti boli na lety do Viedne nasadzované Boeing 777 s premium economy triedou.

Sedadlo 1A

Ako som kupoval letenku

Moju pôvodnú letenku som kupoval s Qatar Airways na trase Belehrad – Doha – Hong Kong -Taipei, kde bol posledný let z Hong Kongu do Taipei na palube Cathay Pacific. Z dôvodu epidémie koronavírusu som sa pri návrate rozhodol vyhnúť Hong Kongu a letieť do Belehradu cez Tokio, kde bol prvý let na palube Eva Air. Ak by ste chceli kupovať letenku v biznis triede s Eva Air z Viedne do Ázie, za spiatočnú letenku budete musieť zaplatiť minimálne 2000 eur. Eva Air skoro vôbec nemáva akciové ceny leteniek v biznis triede pri odletoch z Viedne. Za niekoľko rokov sledovania cien, som nikdy nevidel ponuku do Ázie za menej ako 2000 eur.

Eva Air biznis trieda sedadlá

Eva Air má v Boeing 787-9 v biznis triede 26 lie-flat sedadiel, z ktorých má každý pasažier priamy prístup do uličky. Ak cestujete vo dvojici, stredné dvojsedadlá D a G sú najideálnejšie. Pri oknách sú individuálne sedadlá (A, K). Zo sedadiel A a K sú podľa mňa najlepšie tie v radoch 2, 5 a 7, ktoré sú bližšie k oknu a poskytujú mierne viac súkromia. Sedadlá A, K 1,3, 6 a 8 sú umiestnené bližšie k uličke a sú preto menej ideálne.

Problémom mnohých biznis sedadiel je veľmi malý box na nohy, keď sa sedadlo nachádza v sklopenej polohe. V prípade Eva Air je tento box akceptovateľnej veľkosti a nemal by výrazne obmedziť pohododlie, či už spíte na boku, alebo chrbte. Z tohto pohľadu sú zďaleka najlepšie sedadlá 1A, 2D, 2G a 1K nachádzajúce sa v prvom rade (v lietadle nie sú sedadlá 1D a1G). Tieto majú box na nohy troj až štvornásobne väčší oproti ostatným sedadlám. Sedadlá 1A a 1K sú tiež o niekoľko centimetrov dlhšie. Z týchto dôvodov sú sedadlá 1A, 1K najpohodlnejšie. Nevýhodou ale môže byť fakt, že sa nachádzajú hneď pri kuchynke. Sedadlá 2D, 2G sú už ďalej od kuchynky a sú podľa mňa najlepšie z celého lietadla. Sedadlá D a G majú medzi sebou malú prepážku, ktorú je možné vysunúť v prípade, že necestujete vo dvojici a budete tak mať viac súkromia.

Sedadlo 2A

Môj jediný problém s týmito sedadlami je, že v mierne sklopenej polohe sa sedadlo dostane príliš blízko k obrazovke a pozeranie filmov z takéhoto uhla nie je veľmi príjemné.

Eva Air strava

Ak cestujete v biznis triede, Eva Air poskytuje možnosť objednať si hlavné jedlo na internete ešte pred cestou. Rezerváciu jedla je možné spraviť nie skorej ako tri týždne a nie neskôr ako 24 hodín pred odletom. Vo všeobecnosti na palube lietadla si budete môcť vybrať z troch hlavných jedál. Výber na internete je podstatne lepší a väčšinu ponúkaných jedál nenájdete na palubnom jedálnom lístku.

Môj let z Taipei do Tokia trval iba dve a pol hodiny a tomu bol prispôsobený aj servis na palube. Na diaľkových letoch je kvalita a množstvo jedál a nápojov podstatne lepšia. Ako predjedlo bolo podávané foie gras mousse and cajun spice prawn. Moje predobjednané hlavné jedlo bolo jahňacie mäso so zemiakmi. Na záver bola na výber zmrzlina Haagen Dazs, alebo čerstvé ovocie. Celkovo bolo kvalita jedla na podobnej úrovni ako v prípade iných regionálnych letov veľkých ázijských leteckých spoločností. Jedlo bolo dobré, ale na druhej strane ani ničím nevynikalo.

Servis na palube

Ak ste niekedy navštívili Taiwan, určite ste si museli všimnúť vysokú kvalitu zákazníckych služieb. Výnimkou nebol ani servis na palube Eva Air. Zaujímavosťou je, že na palubný personál tvoria výlučne letušky. Eva Air vôbec neprijíma mužov na pozície stevardov.

Zhrnutie

Ak by ste boli ochotný dať vyše 2000 eur za letenku v biznis triede do Ázie, Eva Air by bola veľmi dobrou voľbou. Hlavnou výhodou pri odlete z Viedne oproti blízkovýchodným leteckým spoločnostiam je jeden dlhý nočný let, na ktorom sa vyspíte lepšie ako na dvoch kratších letoch pri presadaní na Blízkom východe. Nemyslím si ale, že by som osobne v najbližšom období cestoval v biznis triede s Eva Air do Ázie. Asi by som uprednostnil Qatar Airways, ktorí majú vo všeobecnosti nižšie ceny a hlavne ich najnovšie Qsuite sedadlá sú lepšie ako sedadlá Eva Air.

Starlux je nová taiwanská letecká spoločnosť, ktorá by kvalitou chcela konkurovať Eva Air.

4 komentáre

Súvisiace články

4 komentáre

Recenzia: Eva Air business class lounge - Dvere sveta dokorán 27. februára 2020 - 21:05

[…] Recenzie aerolínií […]

Reply
Japan Airlines First and Business class lounge - Dvere sveta dokorán 5. marca 2020 - 23:30

[…] Recenzie aerolínií […]

Reply
Smutný stav európskej biznis triedy - Dvere sveta dokorán 28. apríla 2020 - 18:47

[…] Eva Air: 3 hodinový let v biznis triedae z Taipei do Tokia […]

Reply
Najzaujímavejšie lety ázijských aeroliniek v Európe (Fifth Freedom) - Dvere sveta dokorán 14. júla 2021 - 20:00

[…] Taiwanská letecká spoločnosť Eva Air prevádzkuje aj medzi Slovákmi veľmi obľúbené priame lety z Viedne do Bangkoku. Aj v tomto prípade sa jedná o Fifth Freedom Flights, lebo let má v Bangkoku iba krátke zastavenie odkiaľ pokračuje na domovské letisko v Taipei. Lety na tejto trase prevádzkuje Eva Air s Boeing 787. Moja recenzia biznis triedy Eva Air na Boeing 787. […]

Reply

Leave a Comment