Home Recenzie aerolínií Recenzia TAP Air Portugal biznis trieda Airbus A330

Recenzia TAP Air Portugal biznis trieda Airbus A330

by Karol
4 komentáre

Recenzia biznis triedy TAP Air Portugal z Lisabonu do Sao Paula. Tento let bol súčasťou spiatočnej letenky v biznis triede z Porta do Sao Paula, za ktorú som zaplatil 1230 eur.

Letecká spoločnosť TAP Air Portugal má momentálne vo svojej flotile 19 najnovších Airbus A330-900neo. Okrem toho na diaľkových letoch používa 7 starších Airbus A330-200 a 6 Airbus A321neo. Všetky tieto lietadlá majú v biznis triede nové lie-flat sedadlá, ktoré sú kvalitou porovnateľné s biznis sedadlami dalších veľkých európskych leteckých spoločností.

TAP Air Portugal má často v ponuke výhodné ceny leteniek do Severnej a Južnej Ameriky a preto je zaujímavou alternatívou pri letoch na zapadnú hemisféru. Jedinou nevýhodou môže byť trojhodinový let z Viedne do Lisabonu na Airbus A320 v takzvanej euro biznis triede so sedadlami v rovnakej konfigurácii ako má ekonomická trieda. V biznis triede je ale blokované stredné sedadlo. Na niektorých letoch z Viedne TAP Air používa aj Airbus A330 s lie-flat sedadlami. Ak by ste mali možnosť, určite si vyberajte lety s Airbus A330.

TAP Air Portugal sedadlá

TAP Air Portugal biznis trieda

Sedadlá TAP Air Portugal v biznis triede na Airbus A330 a Airbus A330-900neo sú mierne odlišné, ale nie je medzi nimi zásadný rozdiel. Môj let do Sao Paula bol na Airbus A330-990neo. V biznis triede je celkovo 34 lie-flat sedadiel s priamym prístupom do uličky. Ak cestujete sami, odporúčal by som samostatné sedadlá A, C, H, alebo K. V prípade, že cestujete vo dvojici, dvoj sedadlá E a F v nepárnych radoch sú výhodnejšie, lebo sa nachádzajú bližšie pri sebe a umožňujú jednoduchšiu komunikáciu so spolucestujúcim.

Sedadlá E a F v nepárnych radoch
TAP Air biznis trieda

Individuálne sedadlá A a K sa nachádzajú bližšie k okienku a C , H sedadlá sú bližšie k uličke. Vo všeobecnosti v prípade takejto konfigurácie uprednostňujem sedadlá umiestnené bližšie k oknu z dôvodu, že poskytujú viac súkromia. V prípade TAP Air by som ale v budúcnosti uprednostnil sedadlo bližšie k uličke (C a H). V sklopenej polohe sedadlá pri okienku pôsobia trocha ako truhla a je do nich mierne zťažený prístup.

Kdekoľvek budete sedieť, nevýhodou týchto sedadiel je pomerne malý box na chodilá v sklopenej polohe pri spánku. Sedadlá TAP Air nie zlé, ale určite napatria ani medzi najobľúbenejšie.

Sedadlo A

Servis na palube

Palubný personál TAP Air je vo všeobecnosti bez akéhokoľvek šarmu a pôsobí veľmi roboticky. Počas posledných štyroch absolvovaných letov som ani raz nebol osobne privítaný na palube a ani raz sa niekdo z palubného personálu neprišiel nepredstaviť. Nie sú to veci, ktoré by som vyžadoval, ale podobné gestá zanechajú podstatne lepší celkový dojem. Osobné privítanie je normou väčšiny ázijských a aj európskych leteckých spoločností. Jediná interakcia s palubným personálom TAP Air boli otázky ohľadom výberu jedál a nápojov.

Tap Air welcome drink. Najskúpejšia letecká spoločnosť?

Najviac ma ale šokovalo, že medzi dvoma jedlami (po vzlietnutí a pred pristátím) nikto z palubného personálu neprišiel ani raz medzi cestujúcich s ponukou nápojov. Počas týchto 6 hodín boli všetky letušky a stevardi schovaný v kuchynke. Ak ste sa chceli napiť museli ste ísť sami do kuchynky, kde ste si mohli naliať vodu, alebo pomarančový džús. Nič viac.

Celkovo je servis na palube veľmi chladný a spolu s LATAM Airlines najhorším s akým som sa doteraz stretol v biznis triede.

Strava a nápoje

Catering TAP Air patrí tiež medzi jeden z tých horších. Welcome drink je podávaný vo veľmi malých pohárikoch, v ktorých je asi pol deci šumivého vína. Počas letu sú v ponuke iba portugalské vína a nie je podávané ani šampanské. Víno nepijem a preto neviem posúdiť kvalitu vín. Predjedlo a polievka sú podávané spolu na jednom podnose bez možnosti výberu. Codfish carpaccio bolo pomerne dobré a mrkvová polievka s pomarančom by bola tiež dobrá, ak by v nej nebolo veľké množstvo koriandru, ktorý nemám rád. Jahňa, ktoré som si objednal bolo ale veľmi suché a chuťovo bolo podpriemerné. Hlavné jedlo na diaľkových letoch si tiež môžete predobjednať na web stránke TAP Air, ale výber je identický s jedálnym lístkom na palube lietadla.

Hlavné jedlo. Jahňacina

Pred pristátím v Sao Paule bolo ešte podávané studené občerstvenie pozostávajúce zo syru, šunky, ovocia a dezertu. Berúc do úvahy, že dĺžka letu bola vyše 10 hodín, takéto jedlo bolo nedostačujúce. Najhoršie zo všetkého bolo ale občerstvenie poskytované počas letu medzi dvoma hlavnými jedlami. V kuchynke boli k dispozícii iba obsušené sedviče so šunkou, alebo syrom.

Studené občerstvenie na konci letu

Video systém

Obrazovka je dobrej kvality a veľkosti, ale ponuka filmov nie je príliš široká. Počas môjho spiatočného letu zo Sao Paula do Lisabonu som už nevedel nájsť nič zaujímavé. Problém ale môže byť tiež v mojej náročnosti pri výbere filmov.

TAP Air Portugal biznis trieda zhrnutie

Nové lie-flat sedadlá TAP Air Portugal predstavujú výrazné zlepšenie oproti predchádzajúcim angle-flat sedadlám. V prístupe palubného personálu a v kvalite stravy je ale stále čo zlepšovať. TAP Air nie je zlá letecká spoločnosť, ale tiež nepatrí medzi moje obľúbenejšie spoločnosti. Ak by ale TAP Air mali v ponuke zaujímavú cenu letenky (o dosť nižšiu ako konkurencia) do mojej destinácie, určite by som s nimi neváhal letieť znova.

Recenzia Qatar Airways Airbus A350 biznis trieda.

Recenzia Eva Air Boeing 787 biznis trieda.

4 komentáre

Súvisiace články

4 komentáre

2020/ 2021 TAP Air biznis trieda Cancún 898€ - Dvere sveta dokorán 10. apríla 2020 - 17:26

[…] Recenzie aerolínií […]

Reply
Recenzia: TAP Air Portugal lounge Lisabon - Dvere sveta dokorán 24. apríla 2020 - 17:00

[…] Recenzie aerolínií […]

Reply
Strava na palube lietadiel v čase koronavírusu - Dvere sveta dokorán 13. júna 2020 - 19:27

[…] Recenzie aerolínií […]

Reply

Leave a Comment