Home Recenzie aerolínií Recenzia TAP Air Portugal biznis trieda Airbus A330

Recenzia TAP Air Portugal biznis trieda Airbus A330

by Karol
16 komentárov

Recenzia biznis triedy TAP Air Portugal z Lisabonu do Sao Paula. Tento let bol súčasťou spiatočnej letenky v biznis triede z Porta do Sao Paula, za ktorú som zaplatil 1230 eur.

Letecká spoločnosť TAP Air Portugal má momentálne vo svojej flotile 19 najnovších Airbus A330-900neo. Okrem toho na diaľkových letoch používa 7 starších Airbus A330-200 a 6 Airbus A321neo. Všetky tieto lietadlá majú v biznis triede nové lie-flat sedadlá, ktoré sú kvalitou porovnateľné s biznis sedadlami dalších veľkých európskych leteckých spoločností.

TAP Air Portugal má často v ponuke výhodné ceny leteniek do Severnej a Južnej Ameriky a preto je zaujímavou alternatívou pri letoch na zapadnú hemisféru. Jedinou nevýhodou môže byť trojhodinový let z Viedne do Lisabonu na Airbus A320 v takzvanej euro biznis triede so sedadlami v rovnakej konfigurácii ako má ekonomická trieda. V biznis triede je ale blokované stredné sedadlo. Na niektorých letoch z Viedne TAP Air používa aj Airbus A330 s lie-flat sedadlami. Ak by ste mali možnosť, určite si vyberajte lety s Airbus A330.

TAP Air Portugal sedadlá

TAP Air Portugal biznis trieda

Sedadlá TAP Air Portugal v biznis triede na Airbus A330 a Airbus A330-900neo sú mierne odlišné, ale nie je medzi nimi zásadný rozdiel. Môj let do Sao Paula bol na Airbus A330-990neo. V biznis triede je celkovo 34 lie-flat sedadiel s priamym prístupom do uličky. Ak cestujete sami, odporúčal by som samostatné sedadlá A, C, H, alebo K. V prípade, že cestujete vo dvojici, dvoj sedadlá E a F v nepárnych radoch sú výhodnejšie, lebo sa nachádzajú bližšie pri sebe a umožňujú jednoduchšiu komunikáciu so spolucestujúcim.

Sedadlá E a F v nepárnych radoch
TAP Air biznis trieda

Individuálne sedadlá A a K sa nachádzajú bližšie k okienku a C , H sedadlá sú bližšie k uličke. Vo všeobecnosti v prípade takejto konfigurácie uprednostňujem sedadlá umiestnené bližšie k oknu z dôvodu, že poskytujú viac súkromia. V prípade TAP Air by som ale v budúcnosti uprednostnil sedadlo bližšie k uličke (C a H). V sklopenej polohe sedadlá pri okienku pôsobia trocha ako truhla a je do nich mierne zťažený prístup. Tento problém so sedadlami je do veľkej miery spôsobený šírkou kabíny Airbusu A330. Tieto lietadlá sú užšie ako napríklad Airbus A350, alebo Boeing 777 a zákonite musia byť aj sedadlá o niečo užšie pri konfigurácii 1-2-1.

Kdekoľvek budete sedieť, nevýhodou týchto sedadiel je pomerne malý box na chodilá v sklopenej polohe pri spánku. Sedadlá TAP Air nie sú zlé, ale určite napatria ani medzi moje najobľúbenejšie.

Sedadlo A

Servis na palube

Palubný personál TAP Air je vo všeobecnosti bez akéhokoľvek šarmu a pôsobí veľmi roboticky. Počas štyroch absolvovaných letov som ani raz nebol osobne privítaný na palube a ani raz sa niekdo z palubného personálu neprišiel nepredstaviť. Nie sú to veci, ktoré by som vyžadoval, ale podobné gestá zanechajú podstatne lepší celkový dojem. Osobné privítanie je normou väčšiny ázijských a aj európskych leteckých spoločností. Jediná interakcia s palubným personálom TAP Air boli otázky ohľadom výberu jedál a nápojov.

Tap Air welcome drink. Najskúpejšia letecká spoločnosť?

Najviac ma ale šokovalo, že medzi dvoma jedlami (po vzlietnutí a pred pristátím) nikto z palubného personálu neprišiel ani raz medzi cestujúcich s ponukou nápojov. Počas týchto 6 hodín boli všetky letušky a stevardi schovaní v kuchynke. Ak ste sa chceli napiť museli ste ísť sami do kuchynky, kde ste si mohli naliať vodu, alebo pomarančový džús. Nič viac.

Celkovo je servis na palube veľmi chladný a spolu s LATAM Airlines najhorším s akým som sa doteraz stretol v biznis triede.

Strava a nápoje

Catering TAP Air patrí tiež medzi jeden z tých horších. Welcome drink je podávaný vo veľmi malých pohárikoch, v ktorých je asi pol deci šumivého vína. Počas letu sú v ponuke iba portugalské vína a nie je podávané ani šampanské. Víno nepijem a preto neviem posúdiť kvalitu vín. Predjedlo a polievka sú podávané spolu na jednom podnose bez možnosti výberu. Codfish carpaccio bolo pomerne dobré a mrkvová polievka s pomarančom by bola tiež dobrá, ak by v nej nebolo veľké množstvo koriandru, ktorý nemám rád. Jahňa, ktoré som si objednal bolo ale veľmi suché a chuťovo bolo podpriemerné. Hlavné jedlo na diaľkových letoch si tiež môžete predobjednať na web stránke TAP Air, ale výber je identický s jedálnym lístkom na palube lietadla.

Hlavné jedlo. Jahňacina

Pred pristátím v Sao Paule bolo ešte podávané studené občerstvenie pozostávajúce zo syru, šunky, ovocia a dezertu. Berúc do úvahy, že dĺžka letu bola vyše 10 hodín, takéto jedlo bolo nedostačujúce. Najhoršie zo všetkého bolo ale občerstvenie poskytované počas letu medzi dvoma hlavnými jedlami. V kuchynke boli k dispozícii iba obsušené sedviče so šunkou, alebo syrom.

Studené občerstvenie na konci letu

Video systém

Obrazovka je dobrej kvality a veľkosti, ale ponuka filmov nie je príliš široká. Počas môjho spiatočného letu zo Sao Paula do Lisabonu som už nevedel nájsť nič zaujímavé. Problém ale môže byť tiež v mojej náročnosti pri výbere filmov.

TAP Air Portugal biznis trieda zhrnutie

Nové lie-flat sedadlá TAP Air Portugal predstavujú výrazné zlepšenie oproti predchádzajúcim angle-flat sedadlám. V prístupe palubného personálu a v kvalite stravy je ale stále čo zlepšovať. TAP Air nie je zlá letecká spoločnosť, ale tiež nepatrí medzi moje obľúbenejšie spoločnosti. Ak by ale TAP Air mali v ponuke zaujímavú cenu letenky (o dosť nižšiu ako konkurencia) do mojej destinácie, určite by som s nimi neváhal letieť znova. Asi najväčšou výhodou pri letoch s TAP Portugal v biznis triede je možnosť získať 200% míľ do väčšiny vernostných programov Star Alliance.

Recenzia business class lounge TAP Air Portugal na letisku v Lisabone.
TAP Air biznis trieda Airbus A320 a Embraer 190

Ak chcete byť byť pravidelne informovaní o akciových letenkách v biznis triede a o najnovších správach zo sveta leteckých spoločností, pridajte si stránku Dvere Sveta Dokorán medzi vaše obľúbené položky na Facebooku.

16 komentárov

Súvisiace články

16 komentárov

2020/ 2021 TAP Air biznis trieda Cancún 898€ - Dvere sveta dokorán 10. apríla 2020 - 17:26

[…] Recenzie aerolínií […]

Reply
Recenzia: TAP Air Portugal lounge Lisabon - Dvere sveta dokorán 24. apríla 2020 - 17:00

[…] Recenzie aerolínií […]

Reply
Strava na palube lietadiel v čase koronavírusu - Dvere sveta dokorán 13. júna 2020 - 19:27

[…] Recenzie aerolínií […]

Reply
2020/21 Severná Amerika v biznis triede z Viedne 1280€ - Dvere sveta dokorán 29. augusta 2020 - 17:37

[…] Recenzie aerolínií […]

Reply
TAP Air biznis trieda Južná a Sev. Amerika od 860€ - Dvere sveta dokorán 28. novembra 2020 - 21:17

[…] TAP Air Portugal používa na diaľkových lietadlách kvalitné lie-flat sedadlá. Recenzia letu v biznis triede TAP Air Portugal z Lisabonu do Sao Paula. […]

Reply
Letenky, za ktoré dostanete najviac Star Alliance míľ - Dvere sveta dokorán 1. decembra 2020 - 1:31

[…] TAP Air Portugal určite nie je najlepšia letecká spoločnosť na svete, ale na všetkých diaľkových lietadlách už majú inštalované kvalitné lie-flat sedadlá. Ich strava a servis na palube nie sú vždy ideálne a tak sofistikované ako u blízkovýchodných leteckých prepravcov, ale ich letenky často predstavujú veľmi dobrý pomer ceny a kvality. Recenzia môjho letu v biznis triede s TAP Air Portugal z Lisabonu do Sao Paula. […]

Reply
Viedeň - Cancún biznis trieda 990€ s TAP Portugal - Dvere sveta dokorán 1. januára 2021 - 14:29

[…] Cestovať je možné od začiatku apríla do konca júna 2021. Let medzi Lisabonom a Cancúnom je na nových Airbus A330neo s kvalitnými lie flat sedadlami. Moja recenzia TAP Air Portugal Airbus A330neo v biznis triede v tomto blogu. […]

Reply
New York a Toronto biznis od 700€ zo Škandinávie - Dvere sveta dokorán 18. januára 2021 - 19:50

[…] lety sú na Airbus A330 s lie-flat sedadlami (recenzia biznis triedy TAP Air Portugal na Airbus A330neo z Lisabonu do Sao Paula), ale let medzi Škandináviou a Lisabonom je v klasickej európskej biznis […]

Reply
Biznis trieda: Južná Amerika za 870 eur - Dvere sveta dokorán 26. januára 2021 - 18:11

[…] Z Lisabonu je možné letieť v biznis triede do Sao Paula na priamom lete TAP Air Portugal za 880 eur. Posledný možný odlet z Portugalska je 30. júna 2021. Letenky za túto cenu by mali byť v predaji do 29. januára 2021. Let je na Airbus A330neo s kvalitnými lie-flat sedadlami. Recenziu môjho letu v biznis triede TAP Air z Lisabonu do Sao Paula nájdete tu. […]

Reply
Biznis trieda: USA od 980 eur s Oneworld a TAP Air - Dvere sveta dokorán 4. februára 2021 - 18:29

[…] Retervačná trieda J. TAP Air je súčasťou zoskupenia leteckých spoločností Star Alliance. Moja recenzia biznis triedy TAP Air Portugal na Airbus A330neo. […]

Reply
Biznis trieda Sao Paulo 680 eur - Dvere sveta dokorán 9. februára 2021 - 18:09

[…] aj biznis trieda. Let z Lisabonu do Brazílie je už vždy v biznis triede na Airbus A330neo. Moja recenzia letu v biznis triede s TAP Air Portugal z Lisabonu do Sao […]

Reply
Biznis trieda: Severná Amerika 980 eur s TAP Air - Dvere sveta dokorán 24. februára 2021 - 22:28

[…] môjho letu s TAP Air Portugal v biznis triede z Lisabonu do Sao Paula nájdete v tomto blogu. Rezervačná trieda J, za ktorú dostanete do väčšiny vernostných programov Star Alliance 200% […]

Reply
TAP Air biznis trieda: Sao Paulo z Lisabonu za 580€ - Dvere sveta dokorán 24. apríla 2021 - 21:37

[…] Posledný možný odlet z Lisabonu do Sao Paula je 30. júna 2021. Jedná sa o priame lety TAP Air Portugal na palube Airbus A330neo. Recenzia biznis triedy TAP Air Portugal na lete z Lisabonu do Sao Paula. […]

Reply
Letenky v biznis triede z Prahy do USA za 980 eur - Dvere sveta dokorán 27. apríla 2021 - 17:53

[…] Moja recenzia letu v biznis triede TAP Air Portugal. […]

Reply
Biznis trieda: USA z Paríža a Sofie od 970 eur - Dvere sveta dokorán 31. mája 2021 - 19:01

[…] za 970 eur pri letoch s TAP Air Portugal. Cestovať je možné až do polovice apríla 2022. Moja recenzia biznis triedy TAP Air Portugal na Airbus A330neo. Do väčšiny vernostných programov Star Alliance dostanete za lety v biznis triede TAP Air […]

Reply

Leave a Comment