Home Letecké spoločnosti Biznis sedadlá s dverami pre Airbus A321LR/ XLR

Biznis sedadlá s dverami pre Airbus A321LR/ XLR

by Karol
0 comment

Vďaka úspornejším motorov a dizajnovým zmenám môžu lietadlá typu Airbus A320 a Boeing 737 lietať do čoraz vzdialenejších destinácií. V minulosti boli tieto lietadlá využívané výlučne na kratšie lety do 6 hodín. Airbus A321LR, ktoré sú už momentálne v prevádzke ale majú dolet až 7400 kilometrov. Napríklad letecká spoločnosť TAP Air Portugal ich už nasadzuje na letoch z Lisabonu do Brazílie a Aer Lingus na linkách z Írska do Severnej Ameriky. Airbus A321XLR, ktorý je ešte len vo vývoji bude mať dolet až 9300 kilometrov, čo predstavuje skoro 10 hodín letu. Leteckým spoločnostiam tieto lietadlá umožnia spojiť menšie letiská, ktoré by nebolo možné ekonomicky výhodne prevádzkovať s väčšími diaľkovými lietadlami.

Aktuálne sedadlá v biznis triede Qatar Airways na Airbus A320/ 321

Nové sedadlá v biznis triede pre Airbus A321LR/XLR

Ak chcú letecké spoločnosti do týchto lietadiel prilákať aj pasažierov cestujúcich v biznis triede, komfort sedadiel musí byť podobný ako na väčších diaľkových lietadlách s dvoma uličkami. Už teraz niektoré letecké spoločnosti na lietadlách typu Airbus 320 a Boeing 737 používajú pohodlné lie-flat sedadlá. Príkladom môže byť Qatar Airways, ktorí s týmito lietadlami lietajú aj na niektorých letoch do Viedne a Budapešti. Tieto sedadlá sú ale v konfigurácii 2-2 v jednom rade. Trendom v poslednom období sú ale sedadlá v biznis triede, kde má každý pasažier priamy prístup do uličky. A jedny z najlepších sedadiel už majú aj svoje samostatné dvere. Príkladom môže byť Qsuite od Qatar Airways, alebo Club Suite od British Airways.

Najnovšie sedadlá OPERA

Firma Stelia Aerospace vyrábajúca sedadlá do lietadiel navrhla úplne nové sedadlo pre menšie lietadlá s jednou uličkou, ktoré sleduje najnovšie trendy v dizajne sedadiel v biznis triede. Tieto sedadlá nazvané OPERA sú v konfigurácii 1-1 v jednom rade a každé má uzatvárateľné dvere. Podľa vyjadrenia Stelia Aerospace sú tieto sedadlá najširšie zo všetkých doterajších sedadiel navrhnutých pre lietadlá s jednou uličkou. Dizajn sedadiel je veľmi pekný a zdá sa, že kvalitou (priestrannosťou) budú len minimálne zaostávať za ponukou z väčších diaľkových lietadiel.

Najnovšie sedadlá OPERA

OPERA sedadlá budú väčšinou využívané prevádzkovteľmi Airbus A321LR/ XLR. Ich inštalácia by bola možná aj na Airbus A320, alebo Boeing 737, ale máloktorá letecká spoločnosť by vybrala takéto luxusné sedadlá pre lietadlá prevádzkované na kratších trasách. Platí to hlavne ak berieme v úvahu aký zlý biznis produkt momentálne poskytuje väčšina európských leteckých spoločností na týchto menších typoch lietadiel.

Nebol by som prekvapený, ak by si tento typ sedadla do svojich nových Airbus A321LR a Airbus A321neo vybrali aj Qatar Airways. Qatar Airways už dávnejšie spomínali, že najnovšie sedadlá v biznis triede na Airbus A321 budú poskytovať veľa súkromia a každý pasažier by mal mať priamy prístup do uličky.

Zhrnutie

Je veľmi dobré vidieť, že kvalita biznis sediel sa zlepšuje aj na menších lietadlách s jednou uličkou. OPERA od Stelie je podľa mňa doteraz najlepšie sedadlo na trhu určené pre tento typ lietadiel. Najväčšou nevýhodou Airbus A321 oproti väčším diaľkovým lietadlám bude len veľmi malá kuchynka a malé WC.

0 comment

Súvisiace články

Leave a Comment