Home Letecké spoločnosti Recenzia Ryanair. OK let s jedným problémom

Recenzia Ryanair. OK let s jedným problémom

by Karol
0 comment

Aj keď je Ryanair jednou z najväčších európskych leteckých spločností, na palubu ich lietadiel som nevstúpil viac ako desať rokov. Osobne pre mňa nízkonákladové letecké spoločnosti nie sú cenovo veľmi výhodné. Keď si k základnej cene letenky pripočítam koľko zaplatím navyše za príručnú batožinu a rezerváciu sedadla, tak sa konečná cena vačšinou priblíži k cene letenky tradičných leteckých spoločností. Nízkonákladovky nie sú preslávené kvalitou klientského servisu a preto následne pri výbere leteckej spoločnosti nemám moc nad čím rozmýšľať.

Recenzia Ryanair: check-in

Na konci septembra (rok koronavírusu) som chcel ešte vycestovať na niektorý z gréckych ostrovov. Ryanair v tom období ešte prevádzkoval priame lety z Bratislavy na Korfu, čo bolo pre mňa ideálne riešenie.

Rovnako ako kúpa letenky, aj web check-in na aplikácii Ryanair prebehol veľmi hľadko. Pri vstupe na palubu už bolo veľmi jednoduché v aplikácii otvoriť palubný lístok bez nutnosti jeho vytlačenia v papierovej forme. Na internete je možné sa stretnúť s množstvom negatívnych recenzií na Ryanair. Mnoho z nich súvisí s faktom, že ľudia nepoznajú prepravné podmienky. Ak si ale pred príchodom na letisko spravíte web-check a vaša batožina bude spĺňať limity, nemali by ste mať pri ceste žiadny zásadný problém.

Vstup na palubu a palubný personál

Ryanair predáva príručnú batožinu ako súčasť prioritného vstupu na palubu. Pri mojom marcovom lete s Laudamotion, ktorý je súčasťou Ryanair malo 3/4 pasažierov prioritný vstup a boarding trval veľmi dlho. Preto som tento krát radšej ostal v Mastercard lounge na letisku v Bratislave až pokiaľ nebol ohlásený last call a väčšina ľudí už mala kontrolu palubných lístkov za sebou.

Let na Korfu nebol plný a preto nebol problém nájsť miesto na batožinu. Možnosť prednostne vstúpiť na palubu by som ale využil ak by som vedel, že let bude plný a mohol by som mať problém nájsť voľné miesto v horných úložných priestoroch. Obsadenosť lietadla je možné sledovať na mape sedadiel v mobilnej aplikácii po web check-in (dostupná je do dvoch hodín pred odletom).

Letušky a stewardovia boli všetci zo Slovenska a počas celého letu boli vo veľmi dobrej nálade. Moja interakcia s nimi bola minimálna, kedže som väčšinu letu prespal.

Recenzia Ryanair: sedadlá

Pre mňa najiritujúcejšie na celom Ryanair je systém ich prideľovania sedadiel pasažierom, ktorí si dopredu miesto nerezervovali. Podrobnejšie o tom ako Ryanair prideľuje sedadlá som už písal v minulom blogu. Zdá sa, že Ryanair týchto pasažierov usádza na stredné sedadlá a aj skupiny ľudí čo cestujú spolu rozmiestni náhodne po celom lietadle. Toto je jeden z dalších dôvodov prečo uprednostňujem klasické letecké spoločnosti.

Sedadlo som si tentokrát nerezeroval dopredu. Predpokladal som, že počas pandémie koronavírusu let nebude úplne plný a miesto vedľa mňa by mohlo ostať voľné. Nakoniec som pri web check-in dostal sedadlo B. Sedadlo C vedľa mňa bolo obsadené a po zatvorení dvier lietadla som si presadol na voľné sedadlo A. Celkovo boli rozostupy medzi sedadlami väčšie ako predpokladal. Možno bol tento pocit spôsobený aj tým, že sedadlo vedľa mňa bolo voľné. Aj keď som si v minulosti pri dlhších letoch s nízkonákladovkami vždy rezervoval sedadlo pri núdzovom východe, do budúcnosti by som s mojou výškou 186 cm nemal zásadný problém aj so štandardným sedadlom na 90 (maximálne 120) minútovom lete.

Zhrnutie

Ak neberiem do úvahy systém prideľovania sedadiel, môj let s Ryanair na Korfu bol bezproblémový. K lepšej atmosfére na palube prispel aj fakt, že let bol plný len z dvoch tretín. Najpozitívnejšie by som hodnotil možnosť odletu z Bratislavy. Zo zásady by som nemal problém opäť cestovať s Ryanair, cena letenky by ale musela byť podstatne nižšia oproti tradičným leteckým prepravcom.

0 comment

Súvisiace články

Leave a Comment