Home Vernostné programy Oneworld: Prečo je vernostný program Qatar Airways pre mňa najvýhodnejší

Oneworld: Prečo je vernostný program Qatar Airways pre mňa najvýhodnejší

by Karol
3 komentáre

Qatar Airways za posledné roky vykonali mnoho unáhlených a negatívnych zmien týkajúcich sa nielen ich každodennej prevádzky, ale aj ich vernostného programu Privilege Club. V mnohých prípadoch si časom vedenie uvedomilo ich negatívny dopad a následne tieto rozhodnutia odvolali. Jedným z takýchto príkladov je najnovšia tarifa v biznis triede bez prístupu do biznis salónikov. Privilege Club v posledných rokoch prešiel tiež sériou negatívnych zmien. Z môjho pôvodne obľúbeného venostného programu sa Privilege Club stal programom, ktorý som rád nenávidel. V poslednom období bola ale väčšina negatívnych zmien odstránená a zo mňa sa opäť stáva ich veľmi spokojný zákazník. Pravdaže iba do doby, keď niekto z Privilege Club tímu opäť nepríde s ďalším “kreatívnym” nápadom ako znepríjemniť život svojim najvernejším zákazníkom.

Aktualizácia apríl 2023: Od januára 2023 dostanete míle (Avios) za lety s Qatar Airways do Privilege Club za lety už 120 minút pred odletom. Tieto míle budete môcť využiť okamžite po prílete do Dohy v duty free obchodoch, alebo v reštauráciach.

Kto by si mal vybrať vernostný program Qatar Airways

Ak väčšinu diaľkových letov absolvujete na palube Qatar Airways, Privilege Club môže byť pre vás zaujímavý. Ak cestujete väčšinou s inými leteckými spoločnosťami a pritom je vašim cieľom dosiahnutie vyššieho statusu v Oneworld, vernostný program British Airways by mohol byť pre vás výhodnejší. Je dôležité si tiež uvedomiť, že za lety s leteckými spoločnosťami Oneworld do Privilege Clubu dostanete menej míľ ako za lety s Qatar Airways. Ja som za posledné štyri roky absolvoval 90% diaľkových letov práve s Qatar Airways a preto som pri výbere vernostného programu nemal moc nad čím uvažovať.

X násobok míľ

Qatar Airways má často promo akcie, pri ktorých za lety na ich palube môžete dostať až päťnásobok míľ. Pri jednej z týchto akcií som dostal za jednu spiatočnú letenku v biznis triede z Viedne do Soulu skoro 80 000 míľ. Bol to dostatok míľ na výber ďalšej jednosmernej letenky v biznis triede medzi Európou a Áziou. Osobne väčšinu leteniek s Qatar Airways kupujem práve počas týchto špeciálnych ponúk. Hodnota takto získaných míľ môže byť veľmi vysoká, hlavne keď sa vám podarí kúpiť niektorú z leteniek v biznis triede pod 1000 eur.

So statusom Silver v Privilege Club za lety s Qatar Airways ešte dostanete navyše 25% základných míľ, s Gold 75% a s Platinum 100%.

Qatar Airways, Qsuite

Qpoints, Oneworld Sapphire a Emerald

Vyšší status v Privilege Club sa udeľuje nie podľa počtu míľ, ale podľa takzvaných Qpoints. Za každý let s leteckými prepravcami Oneworld okrem míľ dostanete aj Qpoints. Napríklad za spiatočnú letenku v biznis triede z Viedne do Bangkoku dostanete 120 Qpoints. Na silver status budete potrebovať 150 Qpoints. Na Gold (Oneworld Sapphire) 300 Qpoints a na Platinum (Oneworld Emerald) 600 Qpoints. Qatar Airways má často v ponuke promo akcie, pri ktorých môžete získať dvojnásobok Qpoints. Tým sa môžete oveľa rýchlejšie dopracovať k vyššiemu statusu. Kalkulačka na výpočet množstva míľ a Qpoints, ktoré získate za lety s prepravcami Oneworld.

Vernostný program Qatar Airways: Qcredits

Za dosiahnutie vyššieho statusu sú členovia odmeňovaní takzvanými Qcredits. Za Gold je to 40 Qcredits a za Platinum 60 Qcredits. Najlepšie využitie Qcredits je na upgrade z ekonomickej do biznis triedy. Napríklad 60 Qcredits postačuje na jednosmerný upgrade do biznis triedy z Viedne do Tokia. Qcredits sú udeľované po dosiahnutí statusu, alebo každý rok po udržaní si statusu na ďalší rok.

Míle potrebné na výber letenky

V roku 2018 Qatar Airways zdvojnásobili množstvo míľ potrebných na výber letenky. Veľká väčšina členov Privilege Club bola veľmi pobúrená týmto dopredu neohláseným krokom. Tento týžden ale Qatar Airways v tichosti opäť znížili redemption chart na úroveň spred roka 2018. Momentálne nie je jasné či sa jedná o trvalú zmenu. Ostáva len dúfať, že počet míľ na letenku nebude opäť zvýšený. Množstvo míľ potrebných na výber letenky nie je momentálne veľmi vysoké. Napríklad na jednosmernú letenku s Qatar Airways v biznis triede z Viedne do Dohy je potrebných zhruba 40 000 míľ, do Singapuru a Tokia 70 000 míľ, do Sydney a Aucklandu 90 000 míľ. Niektorí ľudia sa sťažujú na nízku dostupnosť leteniek za míle, ja som ale nemal nikdy zásadný problém nájsť voľné miesto.

Ešte výhodnejšie je vyberať letenky za míle počas promo akcií, keď môžete využiť zľavu až do 50%.

Výber letenky za míle s leteckými spoločnosťami Oneworld už nie je tak výhodný ako pri letoch s Qatar Airways. Letenky na lety partnerských aeroliniek tiež nebudete môcť vystaviť online. Výber je možný iba telefonicky na call centre.

Aktualizácia: Qatar Airways začali používať Avios ako menu svojho vernostného programu. Avios si teraz môžete prevádzať v pomere 1:1 medzi účtami British Airways a Qatar Airways (a naopak). V mnohých prípadoch je vystavenie letenky vo vernostnom programe British Airways oveľa výhodnejšie.

Transfer Avios medzi účtami Qatar Airways a British Airways

Poplatky za výber letenky za míle a expirácia míľ

Niektoré letecké spoločnosti sú známe vysokými poplatkami pri výbere letenky za míle. Napríklad za jednosmernú diaľkovú letenku v biznis triede s British Airways budete musieť okrem míľ na poplatkoch zaplatiť ešte zhruba 300 eur. Za jednosmernú letenku v biznis triede do Ázie s Qatar Airways vás tieto poplatky budú stáť iba niečo nad 50 eur.

Aktualizácia: Privilege Club zvýšili poplatky za letenky vystavené za Avios. Napríklad za každý let v biznis triede by ste museli zaplatiť nerefundovateľný poplatok 75 eur (okrem ostatných táx). Za jednu jednosmernú letenku s prestupom v Dohe budete musieť teraz zaplatiť navyše 150 eur.

Míle Qatar Airways neexpirujú pokiaľ budete mať aspoň jednu transakciu za každých 36 mesiacov. Môžete to byť pripísanie míľ za let, alebo výber letenky za míle.

Al Safwa First class lounge

Vstup do Al Safwa First class lounge

Qatar Airways majú na letisku v Dohe výborný Al Safwa First class lounge. Ak cestujete v biznis triede a ste držiteľom Platinum statusu, budete mať prístup do tohto exkluzívneho salónika. Ak ale cestujete s upgradovanou letenkou v biznis triede, nedostanete sa do Al Safwa lounge a ani do hlavného biznis salónika Al Mourjan. Vstup bude umožnený iba do menej kvalitných Oneworld salónikov podľa vášho statusu.

Vernostný program Qatar Airways zhrnutie

Privilege Club určite nie je vhodný pre všetkých pasažierov Oneworld. Ak ale často cestujete s Qatar Airways a využijete možnosť kúpy letenky pri promo akciách so zvýšeným množstvom míľ, Privilege Club môže pre vás predstavovať veľmi dobrú hodnotu. Ja som už štvrtý rok držiteľom statusu Platinum a osobne doteraz hodnotím Privilege Club ako môj najvýhodnejší vernostný program zo všetkých troch veľkých svetových aliancií. Mimochodom jedným z najzaujímavejších benefitov statusu Platinum (Emerald) je prístup do salónikov prvej triedy aj pri cestách s najlacnejšími letenkami v ekonomickej triede.

Aktualizácia: Po zavedení nových poplatkov za vystavenie letenky za Avios sa už celková hodnota/ výhodnosť Privilege Club pre mňa o niečo znížila. Za posledné dva roky som tiež nevidel žiadnu ponuku s 50% zľavami na Avios pri výbere na letenky.

3 komentáre

Súvisiace články

3 komentáre

Viete čo znamená Mileage run? - Dvere sveta dokorán 15. decembra 2020 - 18:09

[…] Vernostné programy […]

Reply
Ako získať zadarmo upgrade do biznis triedy - Dvere sveta dokorán 22. decembra 2020 - 13:44

[…] Vernostné programy […]

Reply
Qatar Airways bonus až 7500 míľ pre nových členov Privilege Club - Dvere sveta dokorán 6. marca 2021 - 10:08

[…] Qatar Airways v minulosti spravili mnoho negatívnych zmien vo vernostnom programe Privilege Club. Za posledný rok, ale odstránili skoro všetky tieto negatívne zmeny a Privilege Club sa opäť stal jedným z tých najzaujímavejších vernostných programov Oneworld. Platí to hlavne v prípade ak často cestujete práve s Qatar Airways. O výhodách Privilege Club som už písal podrobnejšie v tomto blogu. […]

Reply

Leave a Comment