Aká je biznis trieda Air France na palube Embraer 170 na európskom lete do Paríža? V mojom prípade to bola veľmi zlá skúsenosť. Jednalo sa o môj doteraz zďaleka najhorší let v biznis triede. Nasledujúci spoj Air France z Paríža do Sao Paula bol na druhej strane vynikajúci.
Recenzia: Air France biznis trieda na Airbus A350 z Paríža do Sao Paula
Recenzia: Air France lounge na letisku v Paríži
Kúpa letenky a lietadlo
Spiatočnú letenku v biznis triede z Madridu do Sao Paula s presadaním v Paríži som kúpil za 1090 eur.
Pôvodne mal byť let medzi Madridom do Parížom na lietadle Airbus A319. Mesiac pred odletom bolo ale toto lietadlo vymenené za menší Embraer 170. Let prevádzkovala HOP, dcérska spoločnosť Air France. Servis na palube lietadla bol ale rovnaký ako na letoch Air France.
Embraer 170/ 190 patria vo všeobecnosti medzi moje najoblúbenejšie lietadlá na kratších regionálnych letoch. Pri ceste v biznis triede s Air France sa ale snažte tomuto lietadlu pokiaľ je to možné vyhnúť.
Air France biznis trieda: sedadlá na Embraer 170/ 190
Veľká väčšina európskych leteckých spoločností má na európskych letoch v biznis triede rovnaké sedadlá ako v ekonomickej triede. V biznis triede ale ostáva vždy stredné sedadlo voľné a rozostupy medzi radmi bývajú väčšie.
V prípade lietadiel s konfiguráciou sedadiel 2-2 v jednom rade ako na Embraer 170 ostáva vždy sedadlo vedľa vás voľné. Air France je ale asi jediná letecká spoločnosť, ktorá tieto sedadalá nenecháva voľné. Znamená to, že pri cestách s Air France v biznis triede na Embraeroch bude váš komfort/ diskomfort takmer rovnaký ako v ekonomickej triede. Pokiaľ nebudete mať šťastie na poloprázdny let, je veľmi pravdepodobné, že vedľa vás bude niekto sedieť.
Na mojom lete boli pre biznis triedu vyhradené prvé tri rady sedadiel (12 sedadiel). V biznis triede sme boli štyria platiaci cestujúci a štyria piloti mimo služby v uniformách Air France, ktorí sa presúvali na svoju základňu do Paríža. Air France zrušili pôvodné rezervácie sedadiel platiacich cestujúcich a všetkých nás presunuli do prvého radu. Štyria piloti dostali celý druhý a tretí rad, čo každému z nich zaručilo voľné sedadlo vedľa nich.
Jediným pozitívom v porovnaní s ekonomickou triedou boli väčšie rozostupy medzi radmi sedadiel.
Strava na palube lietadla
Po vstupe na palubu lietadla nebol pasažierom ponúknutý welcome drink a servis začal až po vzlete. Na dvojhodinovom lete do Paríža s odletom tesne pred 18:00 bola podávaná studená večera. Nemám nič proti studenému hlavnému chodu v biznis triede, aj keď mnohé európske aerolinky pri takejto dĺžke letu podávajú teplé jedlo. Studené vajce s hráškovým pyré a couscousom podávané v tomto prípade ale nebolo vôbec chutné. Kvalita syra nebola tiež vysoká. Z čokoládového dezertu som ochutnal len malý kúsok, keďže bol príliš sladký a presladené jedlá nejedávam.
Nápojový a jedálny lístok som nedostal a preto neviem posúdiť kvalitu ponuky nápojov. Podávané bolo okrem iných aj šampanské ale na značku som sa nepýtal.
Servis na palube a príchod do Paríža
Letuška pracujúca v biznis triede bola príjemná, aj keď komunikovala len minimálne s pasažiermi.
Po pristátí v Paríži lietadlo zaparkovalo mimo hlavnej budovy letiska a na presun do terminálu bol použitý autobus. Mnohé letecké spoločnosti v takýchto prípadoch používajú na transfer pasažierov v biznis triede separátne autobusy. Air France dáva všetkých cestujúcich do toho istého autobusu.
Na letisku Charles de Gaulle v Paríži som nebol už asi 15 rokov. Z môjho predchádzajúceho prestupu na tomto letisku som si pamätal dlhší, komplikovanejší presun medzi terminálmi. Na moje prekvapenie som sa tentokrát dostal zo schengenskej zóny do mimoschengenského terminálu pomerne rýchlo a to aj bez použitia ďalších autobusov.
Air France biznis trieda zhrnutie
Biznis trieda Air France na európskych letoch nepredstavuje dobrú hodnotu pokiaľ nemáte garantované voľné vedľajšie miesto. Ak k tomu pridám veľmi podpriemernú stravu, nevidím dôvod kupovať letenku v biznis triede s Air France na čisto európskych letoch. Ak by sa jednalo o spoj pred diaľkovým letom, namal by som problém letieť s Air France opäť. V prípade letu (letov) zahrňujúcich iba lietadlá s európskou biznis triedou by som určite uprednostnil inú leteckú spoločnosť.
Recenzia: KLM biznis trieda na Embraer 190
Recenzia: Iberia biznis trieda na Airbus A320
2 komentáre
[…] Recenzie aerolínií […]
[…] Recenzie aerolínií […]