Home Recenzie aerolínií Recenzia: EVA Air biznis trieda z Viedne na Boeingu 787

Recenzia: EVA Air biznis trieda z Viedne na Boeingu 787

by Karol
1 comment

Recenzia: biznis trieda EVA Air z Viedne do Taipei na Boeing 787. Na vystavenie tejto jednosmernej letenky som použil 65 000 míľ z vernostného programu Miles+Bonus leteckej spoločnosti Aegean Airlines.

EVA Air prevádzkuje z Viedne okrem nonstop letov na svoju základňu na Taiwane aj priame lety do Bangkoku. Na obe linky nasadzujú lietadlá Boeing 787. Sedadlá v lietadle a aj servis na palube sú rovnaké pri letoch do oboch destinácií.

Čas odletu z Viedne a celková dĺžka letu sú jedinými zásadnými rozdielmi týchto dvoch spojov. EVA Air odlieta z Viedne na nonstop letoch do Taipei o 12:25 popoludní a do Bangkoku o 18:25. Do Thajska by ste leteli 10 hodín a cesta na Taiwan je o dve hodiny dlhšia. Let z Bangkoku následne tiež pokračuje do Taipei.

Odlet o 12:25 nie je ideálny, ak by ste chceli maximalizovať dĺžku spánku v lietadle. Väčšina ľudí bude mať problém spať neprerušene 7-8 hodín v prípade poludňajšieho odletu. Na druhej strane prílet do Taipei o 7:15 ráno je ideálny pri prestupe na ďalšie lety v ázijskom regióne, alebo na využitie celého dňa na spoznávanie hlavného mesta Taiwanu.

EVA Air biznis trieda

EVA Air je vo všeobecnosti považovaná za jednu z najlepších leteckých spoločností na svete. Z tohto dôvodu boli moje očakávanie až príliš vysoké, čo mohlo zapríčiniť, že s niektorými aspektami tohto letu som nebol úplne spokojný.

V minulosti som mal možnosť cestovať v biznis triede EVA Air na kratšom lete z Taipei do Tokia. Na týchto regionálnych spojoch sa ale servis na palube zásadne líši od diaľkových letov.

Pracovníci na check-in vo Viedni usmerňujú cestujúcich do veľmi pekného Vienna lounge, ktorého recenziu nájdete v tomto staršom blogu. Navštíviť ale budete môcť aj Austrian lounge v mimo schengenskej odletovej zóne D. Tento salónik je ale momentálne otvorený iba do 13:30 a využiť ho budete mocť preto iba pri poludňajších nonstop letoch na Taiwan.

Recenzia: Eva Air business class lounge na letisku v Taipei.

Nápoje a jedálny a nápojový lístok

V biznis triede EVA Air nebudete určite hladní. Napríkald obedové menu po vzlete pozostávalo až z ôsmich chodov. Hlavné jedlo by som vám odporúčal si predobjednať ešte pred odletom na webovej stránke EVA Air. Menu na internete je rozsiahlejšie ako jedálny lístok na palube lietadla.

V januári 2023 sa už EVA Air vrátili takmer úplne k predpandemickému servisu. Na mojom lete som ale stále nedostal jedálny a nápojový lístok. Z toho dôvodu nebudem môcť posúdiť rozsah a kvalitu ponuky nápojov.

Hneď po vzlete boli spolu s nápojom podávané jednohubky namiesto tradičných orieškov, ktoré podáva väčšina leteckých spoločností. Na pitie som si objednal vodu a šampanské. EVA podáva v biznis triede momentálne Duval Leroy Clos Des Bouveries 2006. Fľaša tohto šampanského sa na inernete predáva za vyše 100 eur. Minimálne na alkohole teda EVA Air určite nešetrí.

Počas zvyšku letu som už pil iba vodu a pred príletom som si objednal chutné caffe latte.

Eva Air biznis trieda: Strava

Pred hlavným jedlom dostal každý pasažier predjedlo z tuniaka, cuketovú polievku a šalát so syrom a olivami. Ako hlavné jedlo som si predobjednal lososa, ktorý bol podávaný s pyré z fazule s wasabi. Na záver boli servírované ešte ovocie, syr a zákusok. Na fotografii nižšie nie je kompletný syrový tanier, keďže som už bol dosť plný a objednal som si iba dva menšie kúsky (syra). Zákusok som už radšej ani nevyskúšal.

Raňajky som si tiež predobjednal online pred odletom. Vybral som si tradičné taiwanské raňajky z ryžovej kaše so zeleninou, malou omeletou a ovocím. Celkovo som bol ale trocha sklamaný z tohto jedla. Táto tradičná čínska/ taiwanská ryžová kaša mi chutila oveľa viac na palube blízkovýchodných Qatar Airways ako pri lete s EVA Air. Ak nemáte špeciálne radi tradičné čínske raňajky, odporúčal by som vám preto si radšej objednať tradičnú európsku omeletu.

Celkovo by som kvalitu jedla na mojom lete hodnotil ako dobrú, aj keď určite existoval priestor na zlepšenie.

Tradičné taiwanské raňajky

Sedadlá

EVA Air má na svojich Boeingoch 787 kvalitné plne sklápateľné sedadlá, z ktorých má každý pasažier priamy prístup do uličky. Podrobnejšie som o týchto sedadlách písal pri recenzii letu do Tokia.

Celkovo by som ohodnotil tieto sedadlá ako lepší priemer, aj keď určite nepatria medzi trojicu mojich najobľúbenejších sedadiel v biznis triede. Pozitívne hodnotím hlavne dĺžku sedadla. Pri výške 186 cm som nemal žiadny problém sa úplne vystrieť, keď bolo sedadlo v sklopenej polohe.

Aj keď sú všetky sedlá takmer identické, individuálne sedadlá pri okienkach v párnych radoch poskytujú trocha viac súkromia, keďže sú umiestnené ďalej od uličky. Určite by som sa snažil vyhnúť sedadlám v prvom rade, ktoré sú veľmi blízko pri kuchynke a sústavný pohyb osôb by vás mohol mierne vyrušovať.

Problémom mnohých sedadiel v biznis triede je veľmi malý box na nohy, ktorý môže značne obmedzovať váš pohyb v sklopenej polohe. V prípade EVA Air je tento box dostatočne veľký na pohodlný spánok.

V polosklopenej polohe som ale mal pocit, že som bol príliš blízko obrazovky, aj keď som si sedadlo vedel manuálne posunúť mierne dozadu. Toto bol môj jediný menší problém týchto sedadiel.

18 palcová obrazovka mala kvalitné rozlíšenie a bola veľmi jednoducho ovladateľná na dotyk.

Servis na palube

Kvalita servisu na Taiwane je vo všetkých oblastiach jedna z najlepších na svete. Platilo to aj na mojom lete z Viedne do Taipei. Letušky boli veľmi milé (Eva Air vôbec nezamestnáva stevardov) a vždy ochotné pomôcť. Pri obsadenosti 8 zo 26 sedadiel bol tiež celý servis veľmi promptný.

V priebehu 12 hodín som doteraz nikdy nepočul toľkokrát “ďakujem” ako na tomto lete. Toto slovo sa na Taiwane pri komunikácii v čínštine veľmi využíva pri styku s klientami. Keďže som celý čas hovoril iba po čínsky, jedným z dvoch hlavných jazykov na Taiwane, letušky mali množstvo možností poďakovať v situáciach, pri ktorých by som mal ďakovať ja. Dostanete predjedlo, alebo vám donesú kávu? Za všetko vám poďakujú. Pravdaže, vždy som aj ja poďakoval ako sa na nielen na Taiwane patrí.

Na druhej strane okrem objednávania jedla bola ďaľšia interakcia palubného personálu s pasažiermi nulová. Problémom určite nebola jazyková bariéra, keďže po čínsky hovorím plynule. V tomto ohľade mám radšej palubný personál taiwanských China Airlines, ktorý je vo všeobecnosti oveľa zhovorčivejší ako letušky EVA Air.

Kozmetická taštička a ďalšie doplnky

V oblasti cestovných doplnkov je EVA Air jednou najlepších leteckých spoločností na svete. Len máloktorá letecká spoločnosť vám v biznis triede poskytne pyžamo ako je to v prípade EVA Air. Papuče sú tiež samozrejmosťou. Kozmetická taštička obsahovala okrem tradičných štuplov do uší, očnej masky, alebo zubnej kefky aj telové mlieko, alebo krém na ruky. Chýbali mi ale ponožky, ktoré poskytuje väčšina leteckých spoločností v biznis triede.

Paplón bol kvalitný a hrubý a pred spánkom vám letušky na sedadlo natiahnú aj tenší matrac.

Zhrnutie: EVA Air biznis trieda

Aj keď som s mojím letom do Taipei nebol na 100% spokojný, EVA Air predstavuje najlepšiu voľbu pri cestách z Viedne do Bangkoku a do Taipei. Hoci sú pre mňa Qatar Airways stále najlepšou leteckou spoločnoťou na svete, priamy nočný let EVA Air do Ázie je určite oveľa lepší ako prestup uprostred noci na Blízkom východe.

EVA Air by som uprednostnil aj pred priamymi letmi Austrian Airlines do Bangkoku. Na nonstopoch letoch z Viedne do Taipei predstavujú taiwanské China Airlines pomerne silnú konkurenciu pre EVA Air.

Pri mojom návrate z Taiwanu do Európy som cestoval tiež v biznis triede EVA Air, ale v tomto prípade na palube Boeingu 777. Strava na tomto lete bola výrazne lepšia ako pri ceste z Viedne do Taipei. Recenziu tohto letu nájdete v tomto blogu.

1 comment

Súvisiace články

1 comment

Recenzia: Eva Air Boeing 787 biznis trieda - Dvere sveta dokorán 31. januára 2023 - 17:46

[…] Recenzie aerolínií […]

Reply

Leave a Comment