Home Letecké spoločnosti Finnair zavádza ďalšie (extrémne) poplatky za batožinu a rezerváciu sedadla

Finnair zavádza ďalšie (extrémne) poplatky za batožinu a rezerváciu sedadla

by Karol
0 comment

Finnair od 1. júna 2023 zavádza ďalšie poplatky za batožinu a rezerváciu sedadla. V extra poplatkoch sa tak bezpochyby stávajú najhoršou klasickou leteckou spoločnosťou na európskom kontinente. Pokiaľ nemáte vyšší status v aliancii oneworld, tak cesta s Finnair v ekonomickej triede sa nebude veľmi líšiť od letov s nízkonákladovými leteckými spoločnosťami.

Negatívne zmeny ale nezasiahnu iba pasažierov cestujúcich v ekonomickej triede. Veľká väčšina cestujúcich si už nebude môcť rezervovať sedadlo zadarmo ani v biznis triede.

Finnair poplatky za rezerváciu sedadla

Od 1. júna 2023 si už nebudú môcť pasažieri s Light a Classic letenkami rezervovať sedadlo zadarmo ani pri check in. Výber sedadla bude zadarmo iba pri najdrahších letenkách v rezervačnej triede Flex.

Ak si za sedadlo nezaplatíte, rezervačný systém vám pridelí miesto náhodne. Pravdaže Finnair negarantujú, že pasažieri cestujúci spolu budú mať sedadlá pri sebe ak si za miesta nezaplatia.

Finnair majú už teraz v predaji Business Light letenky bez check in batožiny, bez vstupu do loungu a s poplatnenou rezerváciou sedadla. Od 1. júna 2023 si za sedadlá budete musieť priplatiť aj pri Business Classic letenkách. Je až neuveriteľné ako hlboko Finnair klesli.

Náhodne som vybral jednu spiatočnú Business Classic letenku z Viedne do Tokia. Táto letenka s odletom o štyri mesiace stojí momentálne 5700 eur. Ani pri takejto cene letenky by ste ale nemali výber sedla zadarmo. Za let z Viedne do Helsínk by ste za rezeváciu zaplatili 44 eur a z Helsínk do Tokia 150 eur. Jednosmerne!

Rezervácia sedadla bude naďalej zadarmo vo všetkých rezervačných triedach pre držiteľov statusu oneworld Sapphire a Emerald.

Finnair biznis trieda
Finnair Airbus A350 biznis trieda

Polatky za batožinu

Doteraz si mohli všetci pasažieri v ekonomickej triede zobrať zadarmo do lietadla jednu väčšiu príručnú batožinu. Finnair ale teraz vytvorili na európskych letoch novú rezervačnú triedu Superlight, ktorá zahŕňa iba jednu menšiu príručnú batožinu (40x30x15 cm), podobne ako u nízkonákladových leteckých spoločností.

V prípade ak máte prípoj na diaľkovom lete v ekonomickej triede, zadarmo si budete môcť stále zobrať jednu väčšiu príručnú batožinu aj na európsky let.

Držitelia statusu oneworld Saphire a Emerald si stále budú môcť zobrať jeden kus príručnej batožiny a jeden kus check in batožiny aj pri Superlight letenkách. Celková hmotnosť príručnej batožiny (menšej a aj väčšej dokopy) ale nemôže presiahnuť osem kilogramov.

V biznis triede (Classic a Flex) bola zredukovaná bezplatná check in batožina z dvoch na jeden kus (23kg) a príručná batožina z dvoch na jeden kus. Držitelia statusu Sapphire a Emerald si budú môcť opäť zobrať jeden kus batožiny navyše.

Zhrnutie

Finnair sa naozaj snažia vyžmýkať z pasažierov maximum peňazí. Hlavne spoplatnenie rezervácie sedadla na niekoľkotisícových letenkách v biznis triede je naozaj zákerné. Pri cestách v biznis triede sa do budúcnosti snažte vyhnúť Finnair pokiaľ nenájdete naozaj superlacnú letenku. Jedine držitelia statusov Sapphire a Emerald sú stále ochranení od najhorších zmien.

Recenzia: Finnair biznis trieda Airbus A350 z Tokia do Helsínk

Recenzia: sedadlá Finnair v biznis triede bez možnosti sklápania na Airbus A350/ A330

0 comment

Súvisiace články

Leave a Comment