Míle do vášho vernostného programu môžete získať aj mnohými inými formami ako len tou tradičnou za absolvované lety. Jednou z vašich možností bude aj kúpa míľ. Kupovať míle priamo od leteckej spoločnosti pre vás ale vo väčšine prípadov nebude výhodné. V dnešnom blogu zhrniem prípady, kedy by ste mohli uvažovať nad touto možnosťou.
Kedy (ne)kupovať míle
Míle by ste podľa môjho názoru nemali kupovať pokiaľ pre ne nemáte konkrétne využitie. Ja by som si určite takto nenavyšoval stav na účte s tým, že možno o rok, dva ich využijem na výber letenky. Mnoho leteckých spoločností v nedávnej minulosti zvyšovalo množstvo míľ potrebných na výber letenky a devalvovali tým svoj vernostný program. Nikdy nemôžete vedieť, či sa aj vaša letecká spoločnosť neodhodlá k takémuto kroku.
Ak by ste sa míle rozhodli kúpiť, určite by ste mali počkať na niektorú z pravidelných bonusových promo akcií, ktoré máva väčšina aeroliniek. Bonus v takýchto prípadoch dosahuje často aj 100 a viac percent.
Ani takáto ponuka ale nemusí byť pre vás výhodná. Musíte si uvedomiť, že pri výbere letenky za míle budete musieť ešte zaplatiť poplatky za vystavenie letenky. Napríklad za spiatočnú diaľkovú letenku v biznis triede od Lufthansy by ste na týchto poplatkoch zaplatili niečo vyše 600 eur.
Tiež by ste mali brať do úvahy hodnotu získaných míľ, ktoré by ste dostali v prípade klasickej letenky.
Ak je vaším cieľom dosiahnutie vyššieho statusu vo vašom vernostnom programe tak letenka za zakúpené míle pre vás nebude tiež atraktívna, keďže vás nedostane bližšie k vášmu statusu.
Kedy by som uvažoval nad kúpou míľ
Najlogickejší dôvod na priamu kúpu míľ je v prípade, ak vám na letenku chýba len menšie množstvo míľ. A to hlavne v prípade ak by vám mali vaše už nazbierané míle na účte expirovať.
Pred zakúpením míľ si v každom prípade najprv overte, či sú vôbec míľové letenky do vašej destinácie dostupné.
Ja osobne míle nekupujem pokiaľ naozaj nemusím. Už mnohokrát som overoval výhodnosť takejto investície. Takmer vždy by som po zaplatení všetkých poplatkov a prirátaní hodnoty míľ (získaných za klasickú letenku) prišiel minimálne k podobnej cene ako by som zaplatil za klasickú letenku.
Pravdaže existujú aj výnimky a v niektorých prípadoch by ste mohli ušetriť. Platí to hlavne ak by ste míle kupovali v niektorej z promo akcií s extra bonusom a zároveň by ste letenky vyberali v niektorej z promo akcií s nižším počtom míľ potrebných na vystavenie letenky.
Takéto zvýhodnené ponuky na letenky zo zníženým počtom míľ až o 50% majú v ponuke pravidlene napríkad Lufthansa a Air France – KLM.
Ako dostanem míle za väčšinu rezervácií hotelov
Základy o vernostných programoch leteckých spoločností. Ako zbierať a využiť míle