Home Letecké spoločnosti Čo nemám rád na Qatar Airways

Čo nemám rád na Qatar Airways

by Karol
4 komentáre

Qatar Airways patrí medzi moje najobľúbenejšie letecké spoločnosti a za posledné dva roky som väčšinu diaľkových letov absolvoval na palubách ich lietadiel. Qatar Airways každý rok vyhráva mnoho cien za najlepšiu leteckú spoločnosť na svete. Hlavne produkt v biznis triede je výborný a ceny leteniek sú často podstatne nižšie ako u konkurencie. Na svete ale nie je ideálna letecká spoločnosť a aj Qatar Airways má určité nedostatky.

Časté zmeny typu lietadla pri Qatar Airways

Dnes som chcel písať o Qsuite, najnovšom biznis sedadle Qatar Airways. Môj včerajší let z Hong Kongu do Dohy mal mať pôvodne Qsuite produkt. Ako sa však v prípade Qatar Airways často stáva, lietadlo bolo vymenené za typ so starými biznis sedadlami. Tieto sedadlá nie sú zlé, ale Qsuite sú podstatne lepšie. V Qsuite som už letel, ale len na nočnom lete, kde som väčšinu času prespal. Preto som chcel napísať recenziu až po absolvovaní denného letu. O základných informáciách o Qsuite som už písal v jednom z predchádzajúcich blogov.

Tieto zmeny na poslednú chvíľu sú v prípade Qatar Airways až príliš časté. Na mojom konkrétnom lete QR 817 boli za posledný mesiac vymenené Qsuite za staršie biznis sedadlá v prípade 25% letov. Sťažovať sa ale nemá význam, lebo typ sedadla negarantuje žiadna letecká spoločnosť.

Qatar Airways starší typ biznis sedadiel

Vernostný program Privilage Club

Privilage Club jeden z najhorších vernostných programov OneWorld. Tento program bol donedávna akceptovateľný, ale v máji 2018 došlo skoro 100% neohlásenému navýšeniu míľ potrebných na výmenu letenky za míle. Teraz je na jednosmernú letenku v biznis triede medzi Európou a Áziou potrebných vyše 120 000 míľ. A to ešte musíte mať šťastie nájsť voľné miesto.

Byť členom Privilage Club je výhodné iba v prípade ak využijete ich akcie pri ktorých ponúkajú 2 až 5 násobok míľ. Určite by som ale nepridával do Privilage Club míle za lety iných leteckých spoločností OneWorld.

Ďalším problémom Privilage Club je zle fungujúca web stránka a zlý klientský servis. Blog o vernostnom programe Privilege Club.

Qsuite

Internet v biznis salónikoch

Letisko v Dohe je pomerne príjemné na presadenie, ale internet v ich biznis salónikoch moze byť niekedy veľmi pomalý. Problém s internetom začal zhruba pred rokom a nebol úplne odstránený doteraz. Pri jednom z mojich presadaní v Dohe sa mi vôbec nepodarilo pripojiť na internet. V mnohých dalších prípadoch spojenie bolo často prerušované a rýchlosť internetu bola veľmi pomalá. Recenzia Al Mourjan business lounge a Al Safwa First class lounge v Dohe.

Upgrade letenky bez prístupu do biznis salónikov

Pasažieri cestujúcimi s letenkami, ktoré boli upgradované z ekonomickej triedy do biznis triedy nemajú prístup do biznis salónikov. Do biznis salónikov je prístup len v prípade ak máte vyšší status s alianciou Oneworld.

Zlé biznis salóniky pre členov Oneworld Sapphire a Emerald

Doha, Lounge pre členov Oneworld Emerald

Emerald je najvyšší status aliancie Oneworld. S Oneworld Emerald statusom je prístup do First class salónikov aj pri letoch v ekonomickej triede. V prípade Sapphire statusu je prístup do biznis salónikov. Qatar Airways ale nepustí členov Oneworld Emerald do First class lounge a ich najlespší biznis salónik Al Mourjan je tiež neprístupný pre Saphhire a Emerald členov pokiaľ necestujú v biznis triede. Vstup do Al Mourjan tiež nie je možný v prípade upgradovanej letenky.

Pre členov Oneworld sú dostupné iba podradné, menej kvalitné, malé “biznis” a “First class” salóniky.

Qatar Airways geografická poloha

Geografická poloha je jediný problém, ktorý Qatar Airways nemôže vyriešiť. Napríklad pri letoch do Thajska najprv absolvujete jeden 5 hodinový let z Európy do Dohy a potom ešte další 6 hodinový let do Bangkoku. Ani na jednom z týchto dvoch letov nie je možné spať viac ako 5 hodín. Pri letoch do Ázie s európskymi leteckými spoločnosťami s presadením v Európe budete môcť bez prerušenia spať minimálne 8 hodín.

Qatar Airways

Aj keď Qatar Airways nie je ideálna letecká spoločnosť, stále patrí medzi moje najobľúbenejšie a nikdy by som neváhal s nimi opäť cestovať. Ak by ste používali vernostný program inej leteckej spoločnosti Oneworld, mnohým z týchto problémom sa môžete vyhnúť. Qatar postupne vymieňa všetky staré sedadlá v Boeing B777 za Qsuite a behom pár rokov by už výmena lietadiel na poslednú chvíľu nemala predstavovať veľký problém.

Sprievodca sedadlami Qatar Airways v biznis triede: http://dveresvetadokoran.sk/2019/05/30/ktore-qatar-airways-business-class-sedadla-su-najlepsie/

4 komentáre

Súvisiace články

4 komentáre

Love & Hate: Qatar Airways Privilege Club - Dvere sveta dokorán 8. júla 2019 - 17:13

[…] Letecké spoločnosti […]

Reply
Qsuite. Ako letieť v najlepšej biznis triede na svete - Dvere sveta dokorán 28. augusta 2019 - 10:47

[…] Qsuite ale Qatar Airways nikdy negarantuje. V niektorých prípadoch dochádza k výmene lietadiel na poslednú chvíľu ako v prípade môjho posledného letu z Hong Kongu do Dohy. […]

Reply
Čo robiť ak Qatar Airways vymení Qsuite za staršie sedadlá? - Dvere sveta dokorán 21. februára 2020 - 18:45

[…] priemysle. Qatar Airways má až šesť rôznych typov biznis sedadiel a je notoricky známy častou výmenou lietadiel , pri ktorej vo väčšine prípadov dochádza aj k zmena typu sedadla. Vo väčšine prípadov […]

Reply
Qatar Airways Airbus A320/ A321 regionálne sedadlá - Dvere sveta dokorán 28. februára 2020 - 21:30

[…] prípadov lie-flat sedadlá. Osobne sa ale vyhýbam všetkým letom s A320 z Rakúska a Maďarska. Qatar Airways sú notoricky známi výmenami lietadiel na poslednú chvíľu a preto nemáte nikdy zaručené lie-flat sedadlá na […]

Reply

Leave a Comment