Home Letecké spoločnosti Recenzia: Qatar Airways Airbus A330 biznis trieda

Recenzia: Qatar Airways Airbus A330 biznis trieda

by Karol
2 komentáre

Letecká spoločnosť Qatar Airways v posledných rokoch zaslúžene vyhrala mnohé ceny za najlepšiu biznis triedu na svete. Servis na palubách ich lietadiel je vo väčšine prípadov bezchybný a ich sedadlá patria medzi tie najlepšie v leteckom priemysle. Jedinou výnimkou z diaľkových lietadiel Qatar Airways sú sedadlá, ktoré majú v Airbus A330. Biznis sedadlá v týchto lietadlách nie sú až na takej vysokej úrovni ako v prípade Airbus A350 a A380, alebo Boeing 777 a 787. Za môj 4 a pol hodinový let na palube Airbus A330 z indického Kochi do Dohy by som aj napriek menšiemu problému s dizajnom sedadla dal 9 bodov z 10.

Qatar Airways Airbus A330

Môj upgrade do biznis triedy

Moja pôvodná jednosmerná letenka v ekonomickej triede z Kochi do Viedne stála 298 eur. Vernostný program Qatar Airways Privilege Club každý rok poskytuje svojim platinovým členom (Oneworld Emerald) 60 Qcredits, ktoré je možné použiť na upgrade z ekonomickej do biznis triedy. V prípade upgrade môjich letov z Kochi do Dohy a následne do Viedne som použil 39 Qcredits.

Qatar Airways Airbus A330 sedadlo v biznis triede

O biznis sedadlách Qatar Airways som už písal viac v predchádzajúcom blogu a teraz sa budem sústrediť len na Airbus A330. Qatar Airways má na palube Airbus A330 v biznis triede 6 sedadiel v jednom rade (konfigurácia 2-2-2). Hoci na starších Boeing 777 má Qatar Airways tiež konfiguráciu 2-2-2, tieto sedadlá sú ale na rozdiel od Airbus A330 veľmi pohodlné. Hlavným problémom je, že trup Airbus A330 je menší ako v prípade Boeing 777 a tým pádom sú aj sedadlá užšie. Počas dňa si tento problém možno ani neuvedomíte, ale v sklopenej polohe pri spánku pôsobia tieto sedadlá veľmi úzkym dojmom. Znížením operadla na ruku je možné trocha rozšíriť šírku sedadla, ale stále budete mať trocha stiesnený pocit. Ďalšou nevýhodou je malý priestor na chodidlá v sklopenej polohe, ktorý tiež obmedzí vašu polohu pri spánku. Tomuto problému je možné sa vyhnúť ak budete sedieť v prvom rade. V prvom rade je box na nohy podstatne väčší. Tieto sedlá nie je možné rezervovať na internete a sú dostupné len na vyžiadanie pri check-in.

Qatar Airways Airbus A330
Prvý rad s väčším boxom na nohy

Sedadlá na Airbus A330 nie sú vyslovene zlé, ale nie sú až tak kvalitné ako sedadlá na iných diaľkových lietadlách Qatar Airways. Podobné sedadlá majú v biznis triede inštalované aj mnohé iné letecké spoločnosti a jedná sa o veľmi priemerný produkt.

Strava na palube

Odlet môjho letu z Kochi do Dohy bol o 3:30 ráno. Qatar Airways na všetkých svojich letoch používa koncept dine on demand, keď si môžete objednať čokoľvek z jedálneho lístka, kedykoľvek počas letu. Pri kratších letoch s odletom po polnoci je jedálny lístok značne obmedzený oproti denným letom. Pri nočných letoch sa snaží letecká spoločnosť urýchliť servis, aby mali pasažieri viac času na spánok. Na mojom lete boli podávané raňajky. Ako predjedlo som mal grécky jogurt s pomarančovo-mangovým kompótom. Osobne nemám rád omelety na raňajky v lietadle a preto som sa pri výbere hlavného jedla rozhodol pre indickú Chicken Korma. Pri letoch z južnej Ázie by som vám odporúčil vyskúšať ponúkané indické jedlá. Servírovanú Chicken Korma možem zaradiť medzi jedno z najlepších jedál aké som vyskúšal na palube lietadla.

Chicken Korma
Chicken Korma, Qatar Airways
Grécky jogurt s mangom
Qatar Airways breakfast menu
Qatar Airways, menu

Amenity kit, pyžamo a servis

Qatar Airways na dlhších nočných letoch poskytujú matrac na sedadlo a pyžamo. Na kratších letoch ako v prípade letov do Indie matrac a pyžamo nedostanete. Amenity kit obsahuje očnú masku, ponožky, balzam na pery, krém na tvár, štuple do uší a sprej na osvieženie tváre. Zubné kefky sú dostupné na WC.

Palubný personál v biznis triede Qatar Airways by som rozdelil na dve skupiny. Veľmi dobrý a vynikajúci. Za posledné 3 roky som absolvoval zhruba 50 letov v biznis triede s Qatar Airways a ani raz som sa nestretol letušku, alebo stevarda, s ktorými by som nebol spokojný. Výnimkou nebol ani môj let z Kochi do Dohy.

Budúcnosť Qatar Airways Airbus A330

Qatar Airways budú v nasledujúcich rokoch postupne vyraďovať Airbus A330 zo svojej flotily. Do roku 2024 by mali byť všetky Airbus A330 nahradené novými Boeing 787, Airbus A350 a Airbus A321neo.

2 komentáre

Súvisiace články

2 komentáre

Recenzia: Qatar Airways Airbus A320 biznis trieda - Dvere sveta dokorán 25. novembra 2019 - 11:02

[…] Recenzie aerolínií […]

Reply
Biznis Qatar Airways: Budapešť - Bangkok 1320€ - Dvere sveta dokorán 29. januára 2021 - 22:27

[…] z Budapešti do Dohy je na Airbus A330 (moja recenzia tu), alebo na Boeing 787 (moja recenzia biznis triedy Airbus A350, ktoré má identické sedadlá ako […]

Reply

Leave a Comment