Japan Airlines Sakura business class lounge na letisku Kansai v Osake je prekvapujúco podpriemerný biznis salónik. Aj keď nie je letisko v Osake najväčšou základňou Japan Airlines, je stále jedným z ich hlavných dopravných uzlov odkiaľ prevádzkujú každý deň množstvo medzinárodných odletov. Od domovského letiska takzvanej 5 hviezdičkovej leteckej spoločnosti by som očakával lepší výber jedál a príjemnejšie priestory biznis salónika, ako to čo Japan Airlines ponúka v Sakura lounge v Osake.
Prístup do Japan Airlines business class lounge
Prístup do biznis salónika majú všetci cestujúci v biznis a prvej triede na letoch Japan Airlines a Oneworld. Vstup majú tiež povolení držitelia statusu Oneworld Sapphire a Emerald cestujúci na letoch s leteckými spoločnosťami Oneworld v ekonomickej triede. Japan Airlines tiež spolupracuje s mnohými ďalšími leteckými spoločnosťami, ktorých pasažieri môžu využiť Sakura lounge. Z tých najväčších leteckých spoločností sú to napríklad: Emirates, Singapore Airlines, Air China, China Airlines, Vietnam Airlines, Garuda Indonesia, China Southern, alebo China Eastern. Japan Airlines na rozdiel od letísk Narita a Haneda v Tokiu nemá v Osake First Class lounge.
Poloha Japan Airlines business class lounge
Japan Airlines Sakura lounge sa nachádza v južnom krídle medzinárodnej odletovej haly pri odletovej bráne číslo 30. Centrálna časť letiska nachádzajúca sa za imigračnými prepážkami je s južnou časťou spojená letiskovým vlakom. Niektoré letecké spoločnosti Oneworld (napríklad Cathay Pacific) odlietajú zo severného krídla letiska. Na presun zo Sakura lounge do severnej časti letiska budete potrebovať asi 15 minút.
Sakura lounge priestory
Sakura lounge v Osake pôsobí veľmi smutným dojmom. Priestory sú pomerne malé a celý salónik by potreboval rekonštrukciu a kompletnú výmenu nábytku. Hneď pri vstupe do salónika sú skrinky, kde je možné dočasne uschovať batožinu. Oproti úschovni batožiny je WC. Väčšina tranzitných pasažierov Japan Airlines presadá na letiskách v Tokiu a preto Sakura lounge v Osake nemá sprchy.
Hlavnú časť biznis salónika tvorí jedálenská časť s dvoma samoobslužnými pultami s nápojmi a studenými a teplými jedlami. Vedľa pultov sa nachádza množstvo jedálenských stolov a pri oknách s výhľadom na zadnú časť letiska je jeden dlhý jedálenský stôl. V jedálenskej časti je vyhradený pre fajčiarov jeden menší, uzavretý priestor. V zadnej časti salónika je ešte jedna miestnosť s množstvom sedačiek usporiadaných v radoch vedľa seba. Pri mojej návšteve medzi jednou a treťou polpludní nebol salónik veľmi rušný.
Sakura lounge strava a nápoje
Japan Airlines biznis salóniky nikdy nevynikali kvalitou stravy, ale ponuka jedál v salónikoch v Tokiu je o stupeň lepšia ako to čo nájdete v Osake. Hlavným jedlom vo všetkých biznis salónikoch Japan Airlines je hovädzie kari s ryžou. Toto je jediné jedlo, ktoré vás nasýti. Okrem hovädzieho kari sú podávané aj dva druhy polievok, zopár šalátov, opekané cestoviny a dusená zelenina. Výber alkoholických nápojov je tiež obmedzený a kvalita kávy zo samoobslužných kávovarov je veľmi nízka.
Japan Airlines business class lounge zhrnutie
Kvôli Sakura lounge v Osake sa neoplatí prísť príliš skoro na letisko. Je to akceptovateľný priestor, kde je možné stráviť časť pred odletom, s veľmi obmedzeným výberom jedál a nápojov. Nič viac. Aj keď Sakura salóniky na letisku Narita a Haneda sú o niečo lepšie (hlavne v kvalite priestorov), nevyrovnajú sa kvalitou biznis salónikom dalších Oneworld leteckých sploločností ako Cathay Pacific, Qatar Airways, alebo Malaysia Airlines. Recenzia Malaysia Airlines business class lounge v Kuala Lumpure a Qatar Airways Al Mourjan lounge v Dohe.