Home Letecké spoločnosti Smutný stav európskej biznis triedy

Smutný stav európskej biznis triedy

by Karol
0 comment

Biznis sedadlá väčšiny európskych leteckých spoločností na letoch v rámci Európy a do mnohých destinácií v severnej Afrike a na Blízkom východe sú bezpochyby najhoršími na celom svete. Pokiaľ necestujete na služobnú cestu, kde zamestnávateľ platí letenku, alebo máte dosť peňazí na rozhadzovanie, nevidím dôvod na kúpu letenky v biznis triede na týchto kratších letoch. Výnimku tvoria iba dve letecké spoločnosti, ktorých európska biznis trieda je na úrovni porovnateľnej s mimoeurópskymi leteckými spoločnosťami.

Európska biznis trieda: sedadlá

Sedadlá v biznis triede na európskych letoch sú identické so sedadlami v ekonomickej triede. Vo väčšine prípadov je rozostup medzi sedadlami tiež viac menej rovnaký ako v ekonomickej triede. V biznis triede je ale blokované stredné sedadlo a tým je zaručené, že priamo vedľa vás nebude nikto sedieť. O kvalite európskej biznis triedy čo to hovorí aj fotografia Madonny, ktorá pred časom kolovala na internete. Titulok znel: Aj veľké hviezdy cestujú v ekonomickej triede. Väčšina ľudí si neuvedomila, že fotka bola spravená na palube jednej nemenovanej európskej spoločnosti a jednalo sa o biznis triedu.

Pri takejto konfigurácii sedadiel môžu letecké spoločnosti podľa potreby meniť veľkosť biznis kabíny. Lietadlo tak môže napríklad letieť s polovicou sedadiel v biznis triede, alebo aj úplne bez biznis triedy. Táto flexibilita výhodná pre letecké spoločnosti ide na úkor pohodlia pasažierov. Tieto sedadlá sú tiež lacnejšie a ľahšie, čím letecké spoločnosti šetria na palive.

Výnimky na európskom nebi

Aeroflot Sukhoi Superjet 100 biznis trieda

Aeroflot a Turkish Airlines sú jediné letecké spoločnosti v Európe poskytujúce klasické biznis sedadlá na regionálnych letoch. Tieto sedadlá sú oveľa širšie, pohodlnejšie a s väčšími rozostupmi medzi sedadlami. V lietadlách ako Airbus A320, alebo Boeing 737 majú len štyri sedadlá v jednom rade. Turkish Airlines majú ale stále niektoré lietadlá so šiestimi sedadlami v biznis triede v jednom rade.

Na niektorých vyťažených európskych letoch sú nasadzované diaľkové lietadlá ako Boeing 777, alebo Airbus A330. Tieto lietadlá sú najideálnejšie, lebo máte zaručené oveľa pohodlnejšie lie-flat, alebo angled lie-flat sedadlá. Z Viedne prevádzkuje Turkish Airlines niektoré lety do Istanbulu s Airbus A330. V minulosti som tiež videl diaľkové lietadlá Lufthansa Group na letoch z Viedne do Frankfurtu. Natrafiť na diaľkové lietadlo na európskych trasách je ale pomerne ťažké.

Qatar Airways biznis trieda Airbus A320 regionálna konfigurácia

Na regionálnych letoch nájdete najlepšie biznis sedadlá pri cestách v rámci Ázie. Väčšina ázijských leteckých spoločností využíva na týchto letoch lietadlá s lie-flat sedadlami. V Severnej Amerike na väčšine krátkych letov sú inštalované klasické biznis sedadlá. Latam, najväčšia letecká spoločnosť v Južnej Amerike tiež ponúka separátnu kabínu s voľným stredným sedadlom. Na rozdiel od európskych spoločností zvolila menej klamlivé pomenovanie, kedže túto triedu nazýva premium economy.

Eva Air: 3 hodinový let v biznis triedae z Taipei do Tokia

Európska biznis trieda zhrnutie

Pomenovanie biznis trieda na väčšine európskych letov nie je naozaj vhodné. Jedinou výhodou oficiálneho označenia “biznis trieda” je check-in pri biznis prepážkach, prístup do biznis salónikov, prednostný vstup na palubu a vyšší počet míľ. Dobré sedadlo, to najdôležitejšie čo od biznis triedy očakávate ale nedostanete. Jediným svetlým miestom je vo väčšine prípadov strava adekvátna na jedno, alebo dvojhodinový let (aj keď sa nemôže porovnávať s tým, čo dokáže ponúknuť Qatar Airways na rovnako dlhom lete).

0 comment

Súvisiace články

Leave a Comment