Home Letecké spoločnosti Kompenzácia za let bez palubného servisu v biznis triede

Kompenzácia za let bez palubného servisu v biznis triede

by Karol
0 comment

Začiatkom augusta som absolovavol spiatočný let v biznis so Scandinavian Airlines z Kodane na Faerské ostrovy. Letenka v biznis triede bola len o 50 eur drahšia ako v ekonomickej triede a ponúkala mi úplnú flexibilitu zmeny dátumu odletu a zrušenia letenky bez storno poplatkov. V období pandémie koronavírusu je flexibilita veľmi dôležitá a pri cene 290 eur za letenku v biznis triede, alebo 240 v ekonomickej nebolo nad čím moc uvažovať. Scandinavian Airlines (SAS) majú ale stále na letisku v Kodani zatvorený biznis salónik a na palube neposkytujú žiadny servis. Nie je podávaná ani fľaša vody. Z tohto dôvodu som hneď po návrate kontaktoval mailom Scandinavian Airlines o čiastočnú refundáciu letenky, alebo kompenzáciu vo forme extra míľ do môjho vernostného programu Miles+Bonus. Ako dopadla kompenzácia za môj let?

SAS kompenzácia za let

Moju letenku na Faerské ostrovy som kupoval v polovici júna, keď už Scandinavian Airlines vedeli o obmedzeniach, ktoré budú zavádzať v dôsledku pandémie koronavírusu. Pri kúpe letenky bolo uvádzané, že pri lete v biznis triede budem mať prístup do biznis salóniku a na palube lietadla budú podávané strava a nápoje. Ešte aj pri web-check in SAS uvádzali, že tieto služby sú poskytované. Pred a počas letu ale nebolo nič z týchto vecí poskytnuté.

Scandinavian Airlines Airbus A320neo

Scandinavian Airlines zrušenie akéhokoľvek servisu odôvodňuje ochranou jej pracovníkov pred koronavírusom. Je na rozhodnutí každej leteckej spoločnosti ako sa rozhodnú postaviť k súčasnej kríze. Napríklad Lufthansa Group má otvorené biznis salóniky a aj servis na palube v biznis triede je len minimálne pozmenený. Scandinavian Airlines mi ale ponúkli pri kúpe letenky produkt, ktorý som neobdržal a to som považoval za dôvod na kompenzáciu.

Scandinavian Airlines mi ako odškodnenie ponúkli 5000 míľ do môjho vernostného programu. Za spiatočnú letenku z Kodane na Faerské ostrovy som dostal dalších 3350 míľ. Pri konzervatívnom odhade je podľa môjho názoru hodnota 5000 míľ zhruba 70 eur. V prípade dobrej taktiky pri výmene míľ za letenku môže byť táto hodnota ešte vyššia. Z tohto dôvodu som sa ponuku SAS rozhodol prijať.

Zhrnutie

Ak si myslíte, že ste nedostali produkt, ktorý ste si zakúpili, neváhajte kontaktovať poskytovateľa služieb. Pravdaže musíte byť tiež realistický ohľadom vašich požiadaviek. Ťažko by sa dalo uspieť ak by človek napríklad nedostal nápoj v ekonomickej triede pri lete na kratšom európskom lete.

0 comment

Súvisiace články

Leave a Comment