Home Letecké spoločnosti Dve nevýhody blízkovýchodných aeroliniek

Dve nevýhody blízkovýchodných aeroliniek

by Karol
0 comment

Blízkovýchodné letecké spoločnosti Emirates, Qatar Airways, Etihad, alebo Oman Air sú vo všeobecnosti považované za jedny z najlepších na celom svete. S týmto názorom ja nie úplne súhlasím, kedže v niektorých prípadoch sa jedná skôr o skvelý marketing ako o výnimočnú kvalitu.

Z dôvodu nízkych cenien leteniek, dobrého imidžu a širokej ponuky destinácií s týmito aerolinkami cestujú ročne aj desaťtisíce Slovákov. Lety s týmito prepravcami majú ale dve nevýhody, o ktorých by ste si mali vedieť pred kúpou letenky.

Blízkovýchodné letecké spoločnosti a dlhé prestupy

Veľká väčšina pasažierov využíva blízkovýchodné letiská na prestup do dalších destinácií v Ázii, Afrike, Oceánii a na Blízkom východe. Frekvencia letov medzi Európou a letiskami v Dohe, Dubaji, alebo Abu Dhabi je pomerne nízka, čo v mnohých prípadoch spôsobí veľmi dlhé prestupové časy. Tie nie zriedka presiahnu aj 8, alebo 10 hodín.

Väčšina lietadiel z Európy prilieta na blízkovýchodné letiská neskoro večer a prestupové lety ďalej na východ do Ázie, alebo Oceánie následne odlietajú okolo 2 až 3 v noci. Pri návrate z Ázie pristáva väčšina letov na blízkovýchodných letiskách o 4 až 5 ráno. Následné prípoje do Európy odlietajú medzi 7 až 9 hodinou ráno. Znamená to, že v oboch prípadoch budete prestupovať v nie ideálnych nočných, alebo skorých ranných hodinách. Tento fakt môže výrazne zvýšiť vašu únavu z cestovania.

Pri letoch s európskymi leteckými spoločnosťami si vo väčšine prípadov bude vedieť vytvoriť itinerár s prestupom kratším ako dve hodiny. V mnohých prípadoch tento čas dokonca nepresiahne 60 minút. Vyhnete sa tiež neskorým nočným prestupom. O minimálnych časoch potrebných na prestup medzi dvoma letmi som už písal v tomto staršom blogu.

Qsuite od Qatar Airways

Problém krátkych letov

Geografická poloha viac-menej v strede medzi Európou a Áziou umožňuje blízkovýchodným leteckým spoločnostiam veľmi efektívne prepravovať pasažierov medzi týmito kontinentami. Pri presadaní na Blízkom východe absolvujete dva stredne dlhé lety, ktoré budú mať v mnohých prípadoch 5 až 7 hodín. Pre cestujúcich v ekonomickej triede môže byť príjemné vysadnúť z lietadla po niekoľkých hodinách a prejsť sa po letisku. Pre pasažierov v biznis triede sú ale tieto lety veľmi nepraktické.

Cestujúci v biznis triede si kupujú drahšie letenky hlavne z dôvodu možnosti dobre si oddýchnuť počas letu. Pri letoch dlhších ako 10 hodín je garantované, že sa bez rušenia vyspia minimálne 8 hodín. Pri cestách s blízkovýchodnými aerolinkami je to už ale problematickejšie. Napríklad let z Dubaja do Bangkoku trvá menej ako 6 hodín. To znamená, že aj keby ste išli spať hneď po vzlete bez večere a raňajok, budete môcť spať maximálne 5 hodín. Lety do Indie sú ešte kratšie a nebudete mať možnosť spať viac ako 2 až 3 hodiny. Keď k tomu pridáme neskorý nočný prestup, do destinácie sa dostanete oveľa unavenejší ako keby ste absolvovali jeden dlhší 10 hodinový let. Možný kvalitnejší servis tým memusí vynahradiť negatívum dvoch stredne dlhých letov pri cestách v biznis triede.

Ak sa jedná o vzdialenejšie destinácie ako napríklad Tokio, alebo Soul, tento problém už nie je taký výrazný, kedže tieto lety z blízkovýchodných báz sú už oveľa dlhšie.

Naopak pri letoch s európskymi, alebo ázijskými aerolinkami (okrem priamych liniek) absolvujete jeden kratší zhruba dvojhodinový let a následne jeden vyše 10 hodinový let. Po takomto lete sa budete cítiť určite oddýchnutejší ako po dvoch stredne dlhých letoch.

Pri kúpe letenky je preto vždy potrebné myslieť na tieto dve negatíva blízkovýchodných leteckých spoločností. Platí to hlavne pri oveľa drahších letenkách v biznis triede. Pri prestupoch dlhších ako 8 hodín poskytujú niektoré letecké spoločnosti ubytovanie a stravu zadarmo.

0 comment

Súvisiace články

Leave a Comment