Home Recenzie aerolínií Recenzia: Latam biznis trieda Sao Paulo – Frankfurt

Recenzia: Latam biznis trieda Sao Paulo – Frankfurt

by Karol
3 komentáre

Latam Airlines ponúkajú dlhodobo veľmi výhodné ceny leteniek a sú preto zaujímavou alternatívou k európskym aerolinkám pri cestách do Južnej Ameriky. S touto najväčšou leteckou spoločnosťou v Južnej Amerike som už cestoval niekoľkokrát, ale minulý týždeň som letel prvýkrát na ich Boeing 777.

V biznis triede majú Latam na týchto lietadlách úplne nové lie-flat sedadlá. Hlavne z dôvodu kvality sedadiel bol môj let zo Sao Paula do Frankfurtu lepší ako som očakával. Dovolím si dokonca povedať, že sa jedná o jedny z najlepších sedadiel aké môžete dostať v biznis triede pri ceste z Európy do Južnej Ameriky.

Moja staršia recenzia ich biznis triedy na Boeing 787: Recenzia Latam Airlines biznis trieda

Kúpa letenky a míle

Do Frankfurtu som cestoval s jednosmernou letenkou v biznis triede z Rio de Janeira s presadaním v Sao Paule. Za túto letenku som zaplatil 560 euro, čo považujem za veľmi dobrú cenu za jednomernú letenku.

Aj keď Latam Airlines minulý rok odišli z Oneworld, míle môžete stále pridávať do niektorých vernostných programov aeroliniek tejto aliancie. Miles and More je ale podľa mňa najzaujímavejší program na kreditovanie míľ Latam. Za môj let do Frankfurtu dostanem až 200% míľ do Miles and More, čo v tomto prípade predstavuje zhruba 13 000 míľ. Pozor, tieto míle sa ale nezapočítavajú k míľam potrebným na vyšší status u Lufthansy.

Sedadlá 1 E, F

Check-in, lounge a vstup na palubu

Check-in pri biznis prepážkach na letisku v Riu prebehol veľmi rýchlo a všetci zamestnanci na “zemi” boli veľmi príjemní. Na letisku v Sao Paule majú Latam veľmi priestranný lounge s dobrou stravou. O tomto biznis salóniku zverejním samostatný blog.

Vstup na palubu tohto 12 hodinového letu do Frankfurtu začal 60 minút pred odletom. Welcome drink nebol podávaný, čo predpokladám bolo z dôvodu pandémie koronavírusu.

Na Boeingoch 777 majú Latam v biznis triede 38 sedadiel. Medzi prvými a druhými dverami je šesť radov a za druhými dverami pred ekonomickou triedou ešte ďalšie štyri. Všetky sedadlá v biznis triede na tomto lete boli obsadené.

Sedadlo 1 A
Sedadlo 2C

Sedadlá

Latam tento rok dokončili výmenu starších sedadiel v biznis triede na všetkých Boeing 777. Nové lie-flat sedadlá sú v konfigurácii 1-2-1 v jednom rade, kde má každý pasažier priamy prístup do uličky. Rovnaké sedadlá nájdete aj na ich najnovších Boeing 787 a aj na niektorých Boeing 767. V prípade Boeing 767 sú ale tieto sedadlá mierne užšie z dôvodu menšej šírky trupu lietadla.

Sedadlá sú široké a veľmi pohodlné vo všetkých polohách. Problémom väčšiny sedadiel najnovšej generácie je príliš malý box na chodidlá vo vodorovnej polohe pri spaní. V prípade B777 od Latam je tento box dostatočne široký a nebudete sa cítiť obmedzení v žiadnej polohe pri spánku. Sedadlo je tiež dostatočne dlhé a s mojou výškou 186 cm som sa mohol pohodlne vystrieť. O jeho kvalite svedčí aj môj skoro osem hodinový spánok na lete do Frankfurtu.

Ak cestujete sami, odporúčal by som sedalá A a L v nepárnych radoch. Tieto sedadlá sú priamo pri okienku a poskytujú viac súkromia ako sedadlá C a J v párnych radoch, ktoré sú bližšie pri uličke. Ak cestujete vo dvojici, najlepšie miesta sú E a F v nepárnych radoch, ktoré sú hneď vedľa seba. D a H už majú väčšie rozostupy medzi sebou. Dizajnovo sú ale všetky rovnaké.

Odporučil by som výber ktoréhokoľvek sedadla v prvom rade, alebo 8 A, L v zadnej kabíne. Ja som sedel v 1A a mal som pocit, že tieto miesta poskytujú viac priestoru. 7 E, F majú tiež viac priestoru, ale sú umiestnené hneď pred WC.

Večera

Strava

Po vzlete bola podávaná večera (aj keď na jedálnom lístku bolo označenie obed) a pred pristátím raňajky. Všetky chody boli podávané naraz zo servisného vozíka na jednom podnose.

Večeru som dostal necelú hodinu po vzlete. Ako hlavné jedlo som si vybral hovädzie mäso s mrkvovým pyré. K tomu som ešte dostal pečivo, syrový tanier a ako dezert som si vybral zmrzlinu. Celkovo by som jedlo ohodnotil ako dobré, ale priemerné na biznis triedu. K hlavnému jedlu mi chýbal šalát. Pozitívum zmrzliny bolo, že nebola vôbec presladená. Nepáčilo sa mi, akou formou bolo jedlo podávané. Pri dĺžke letu 12 hodín nie je naozaj potrebné aby boli všetky chody podávané naraz. Minimálne dezert mohol byť podávaný po odstránení preplneného podnosu.

Raňajky

Na raňajky som som si mohol vybrať zo syrovo-šunkového taniera, alebo omelety. Kedže som mal na večeru syr, vybral som si omeletu. Väčšina leteckých spoločností nevie spraviť kvalitnú omeletu a Latam tiež nie sú výnimkou. Omeleta bola suchá a pomerne tvrdá. S hlavným jedlom bolo ešte podávané pečivo a ovocie, ku ktorým som si ešte objednal jogurt.

Jedálny lístok
Nápojový lístok

Nápoje

Latam na palube podávajú hlavne čilské a argentínske vína. Oproti minulosti pribudlo aj šampanské. Výber dalších alkoholických nápojov bol obmedzený na: Absolut vodku, Whisky Chivas Regal 12, Gin Bombay Sapphire, Bailey’s, pivo a portské víno. Džúsy boli všetky iba rozlievané z krabice. Podľa jedálneho lístka mali byť dostupné aj viaceré druhy káv. Keď som si ale chcel objednať na raňajky capuccino, bolo mi povedané, že majú iba klasickú čiernu kávu.

Palubný servis

Väčšinu brazílskeho palubného personálu Latam by som zaradil do skupiny priemer, alebo podpriemer. Pri letoch neočakávajte viac interakcie ako sú otázky o jedle a nápojoch. Ak hovoríte len po anglicky, forma komunikácie môže byť ešte jednoduchšia. Ja som s letuškou pracujúcou v mojej uličke hovoril po portugalsky a preto som nemal žiadny problém sa dohodnúť. Jej angličtina sa zdala byť veľmi obmedzená. S anglicky hovoriacim pasažierom sediacim za mňou, už viedla iba jednoslovnú konverzáciu aj pri výbere jedla a nápojov.

Video systém

Kedže sa jednalo o nové sedadlá, dotyková obrazovka bola veľká a kvalitná. Väčší problém bol už s výberom filmov a seriálov. Latam by som označil ako dobrú leteckú spoločnosť na spanie. Po večeri som si pozrel jeden film, ale viac ma vo filmovej ponuke nič príliš nezaujalo. Zo seriálov sú dostupné väčšinou iba dve, alebo tri časti. Na juhoamerickú leteckú spoločnosť nie je prekvapujúce, že v ponuke bolo viac filmov zo španielsky a portugalsky hovoriacich krajín.

Amenity kit a doplnky na spanie

Amenity kit bol veľmi štandardný a jeho obsah môžete vidieť na fotografii. Najviac ma prekvapila dostupnosť papúč, ktoré sú pre mňa veľmi dôležité na palube lietadla. Nanešťastie vačšina európskych aeroliniek ich neposkytuje. Za papuče dávam jedno veľké plus.

Pozitívne som bol tiež prekvapený z kvalitnej periny, dobrého vankúša a hlavne z tenšieho matracu. Perina ale nebola moc potrebná, kedže teplota bola udržiavaná pomerne vysoko počas celého letu.

Zhrnutie

Pri cestách v biznis triede je pre mňa najdôležitejšie dobré sedadlo, ktoré zaručí kvalitný spánok. V tomto ohľade bol Latam vynikajúci. Mierne zlepšenie by bolo dobré v kvalite a hlavne forme akou je podávané jedlo. Video ponuka a nekonzistetný palubný personál je asi oblasť čo potrebuje najviac vylepšiť. Ak by mali Latam v ponuke zaujímavé ceny leteniek v biznis triede, hlavne na Boeing 777 by som nemal najmenší problém s nimi opäť cestovať.

3 komentáre

Súvisiace články

3 komentáre

Recenzia Latam Airlines biznis trieda - Dvere sveta dokorán 9. decembra 2021 - 0:00

[…] Recenzie aerolínií […]

Reply
9/12/2021: najnovšie letenky v biznis triede - Dvere sveta dokorán 9. decembra 2021 - 19:42

[…] Recenzie aerolínií […]

Reply
Latam premium economy, pohodlie za rozumú cenu - Dvere sveta dokorán 10. januára 2022 - 0:40

[…] Recenzie aerolínií […]

Reply

Leave a Comment