Home Recenzie aerolínií Recenzia: KLM biznis trieda na Embraer 190

Recenzia: KLM biznis trieda na Embraer 190

by Karol
2 komentáre

Recenzia: biznis trieda KLM Cityhopper na Embraer 190 z Amsterdamu do Bilbaa. Podobne ako pri mojom nedávnom lete s Air France na Embraer 170, aj v tomto prípade sa jednalo o podpriemerný let v biznis triede. Hlavným problémom Air France-KLM (jedná sa o jednu firmu) je pohodlie na palube lietadla na ich Embraeroch a kvalita podávaných jedál.

Recenzia: KLM biznis trieda Boeing 787 Rio – Amsterdam

Zlé! Air France biznis trieda Embraer 170 intraEU let

Základné informácie

KLM Cityhopper je dcérskou leteckou spoločnosťou KLM, ktorá prevádzkuje výhradne lietadlá Embraer 170/190. Hoci pri cestách v ekonomickej triede patria tieto lietadlá medzi moje najoblúbenejšie, pri letoch s Air France – KLM v biznis triede sa im budem v budúcnosti vyhýbať.

Tento let bol súčasťou spiatočnej letenky z Madridu do Sao Paula s návratom z Rio de Janeira do Bilbaa.

Check in som si spravil ešte na letisku v Riu a preto som po prílete do Amsterdamu hneď prešiel do biznis salóniku KLM.

Recenzia: KLM Crown lounge v Amsterdame

Celkovo mi transfer z mimo schengenskej zóny k odletovej bráne do Bilbaa trval asi 20 až 25 minút. Pravdaže ak nepočítam čas strávený v biznis salónikoch.

Lietadlo do Bilbaa bolo zaparkované mimo hlavného terminálu a na presun z letiskovej haly bol použitý autobus. Pri boardingu sme mali cestujúci v biznis triede prednosť, ale následne sme museli čakať v autobuse pokiaľ sa úplne nezaplní.

KLM biznis trieda na lietadlách Embraer

KLM biznis trieda sedadlá na Embraer 190

Väčšina európskych leteckých spoločností má na kratších letoch v ekonomickej a v biznis triede rovnaké sedadlá. V biznis triede ale ostáva takmer vždy sedalo vedľa vás voľné. KLM garantuje voľné sedadlo na liedlách Boeing 737, kde je šesť sedadiel v jednom rade. V prípade lietadiel Embraer, ktoré majú len štyri sedadlá v jednom rade túto garanciu ale neposkytujú.

Pri cestách s KLM na Embraeroch je preto dosť pravdepodobné, že pri viac ako 50% zaplnenosti biznis kabíny by vedľa vás niekto sedel. Komfort pri ceste by ste tak mali takmer rovnaký ako pri ceste v ekonomickej triede. Jediný rozdiel by bol vo väčšom priestore na nohy, keďže rozostupy medzi radmi v biznis triede sú väčšsie ako v ekonomickej triede.

Na mojom lete do Bilbaa boli pre biznis triedu vyhradené prvé dva rady sedadiel. Našťastie sme v biznis triede boli len traja pasažieri a sedadlo vedľa mňa ostalo voľné.

KLM večera v biznis triede

Servis na palube a strava

Večera na dvojhodinovom lete s odletom tesne po 20:00 bola podávaná zhruba päť minút po vzlete. Čudujete sa ako je možné podať večeru v biznis triede tak rýchlo? KLM mali jedlo predpripravené v krabici a stačilo ho bez ohriatia iba vybrať z vozíka a podať pasažierom.

Kvalitu jedla by som ohodnotil ako veľmi podpriemernú. Nemám nič proti studeným jedlám v biznis triede pokiaľ sú pri ich príprave použité apoň trocha kvalitné suroviny. 95% večere od KLM tvorili cestoviny, ku ktorým bol priložený malý kúsok údeného lososa a zopár ešte menších kúskov syra. Prílohu tvorili olivy a dezert bol chocolate mousse. Pred začiatkom pandémie som často cestovával s taiwanskými a korejskými leteckými spoločnosťami na letoch s podobnou dľžkou letu ako pri mojej cesta do Bilbaa. Tieto letecké spoločnosti podávali lepšiu stravu v ekonomickej triede ako jedlo čo som dostal od KLM.

Pozitívom servisu na palube bola príjemná letuška a jedálny a nápojový lístok, ktoré už nedostanete u mnohých európskych aeroliniek.

Zhrnutie KLM biznis trieda Embraer 190

KLM majú vo svojej flotile 54 lietadiel Embraer a 57 Boeingov 737. Na európskych letoch máte teda skoro 50% šancu, že budete cestovať na jednom z Embraerov od KLM Cityhopper. Pokiaľ ale KLM negarantujú voľné sedalo, nemá podľa mňa moc význam kupovať letenky v biznis triede na čisto európskych letoch. V prípade Boeingov 737 by ste pravdaže mali garantovanú pohodlnejšie cestu. Ja sa ale v budúcnosti budem snažiť vyhýbať všetkým letom KLM v biznis triede, keďže môj diaľkový let z Ria do Amsterdamu bol tiež veľmi podriemerný. O tomto lete budem ale písať až v jednom z budúcich blogov.

2 komentáre

Súvisiace články

2 komentáre

Zlé! Air France biznis trieda Embraer 170 intraEU let - Dvere sveta dokorán 13. apríla 2022 - 20:50

[…] Recenzie aerolínií […]

Reply
Recenzia: KLM biznis trieda Boeing 787 Rio - Amsterdam - Dvere sveta dokorán 18. apríla 2022 - 22:16

[…] Recenzie aerolínií […]

Reply

Leave a Comment