Home Recenzie aerolínií Recenzia: KLM biznis trieda Boeing 787 Rio – Amsterdam

Recenzia: KLM biznis trieda Boeing 787 Rio – Amsterdam

by Karol
5 komentárov

Recenzia KLM biznis trieda na Boeing 787-9 z Rio de Janeira do Amsterdamu.

Aj keď som od tejto mojej (prvej) cesty s KLM v biznis triede nemal príliš veľké očakávania, bol som pripravený na príjemný a pohodlný návrat do Európy. Nakoniec som ale oľutoval, že som si pri návrate domov nezvolil Air France ako pri ceste do Brazíle. Na rozdiel od KLM bol let z Paríža do Sao Paula s Air France vynikajúci. Túto cestu s KLM považujem za moju doteraz najhoršiu skúsenosť s biznis triedou na diaľkovom lete.

Recenzia: Air France biznis trieda na Airbus A350 z Paríža do Sao Paula

Recenzia: KLM biznis trieda na Embraer 190

KLM biznis trieda sedadlá

KLM používajú na Boeing 787-9 lie-flat sedadlá v konfigurácii 1-2-1, kde má každý pasažier priamy prístup do uličky. Teoreticky by sa malo jednať o veľmi kvalitné sedadlá, hlavne ak zoberiem v úvahu, že sa jednalo iba o 4 ročný Boeing 787. Ak cestujete sami mali by ste si vybrať samostatné sedadlá A a K nachádzajúce sa pri okienkach. Dvojice si budú skôr vyberať stredné sedadlá D a G, ktoré sú umiestnené bližšie k sebe.

Krátko po tom, čo som sa usadil do sedadla som už začal cítiť jeho vnútornú konštrukciu. Pohodlie v sklopenej polohe bolo ešte oveľa horšie ako pri sedení. Vo všeobecnosti na diaľkových letoch spím bez problémov 7 až 8 hodín. Na tomto 11 hodinovom lete to bolo len 4 a pol nepohodlných hodín. Či už doma, alebo v lietadle, väčšinou zvyknem spávať na chrbte.

Po zhruba dvoch hodinách spánku som sa zobudil na bolesť chrbta a preto som sa rozhodol ľahnúť na ľavý bok. Po určitej dobe v tejto polohe som ale začal pociťovať bolesť aj na celej ľavej strane tela. Na rade bol teda pravý bok. V tejto polohe som vedel ale ležať len úplne vystretý, keďže konštrukcia sedadla predo mnou mi bránila skrčiť si nohy. Nakoniec som sa rozhodol vzdať boj o spánok a radšej som si pustil film z video ponuky.

Keď som vstal, na moje prekvapenie už bolo prebudených zhruba 2/3 pasažierov. Na takýchto nočných letoch sa väčšina cestujúcich prebúdza až pri podavaní raňajok. Mali moji spolucestujúci rovnaký problém s nepohodlným sedadlom ako ja?

Pozitívne môžem hodnotiť iba pomerne veľký box, v ktorom budú vaše chodidlá pri sklopenej polohe sedadla.

Na diaľkových letoch používajú KLM aj lietadlá Boeing 777 a Airbus Airbus A330. Tieto lietadlá majú sedlá v konfigurácii 2-2-2 v jednom rade.

Večera

Strava na palube

Dosť sklamaný som bol aj z jedla podávaného na palube lietadla, aj keď nemôžem povedať, že by bolo vyslovene zlé.

Začnem najprv pozitívami. KLM používajú veľmi pekné taniere a misky s tradičnými holandskými motívmi. Zaujímavé sú tiež kristáľové poháre používané na šampanské.

Večeru som dostal veľmi rýchlo po vzlete, čo môže byť výhodou hlavne na kratších transatlatických letoch z USA. Všetky jedlá boli podávané naraz na jednom podnose. Z fotografie to moc nie je zreteľné, ale misky s jedlom sú dosť malé. To by nebol zasadný problém pri predjedle. Porcia hlavného jedla, v mojom prípade losos, ale bola tiež veľmi malá. Kapusta ako šalát v biznis triede nebola vôbec dobrá voľba. K hlavnému jedlu som dostal ešte aj ryžu. Najzaujímavejší na celej večeri bol hummus s koriandrom. Ako úplne posledný chod som si mohol vybrať syrový tanier, alebo dezert.

Zaujalo ma, že KLM počas celého letu neponúkli pasažierom žiadne oriešky, čo nebýva zvykom v biznis triede.

Keďže boli porcie jedál pomerne malé, po prebudení som sa išiel pozrieť do kuchynky na ponúkané občerstvenie. Na výber som ale mal iba malé čokoládky a chipsy. Zďaleka doteraz najhorší výber občerstvenia počas mojich letov v biznis triede.

Raňajky

Na raňajky dostal každý pasažier čerstvé ovocie, syr a pečivo. Z “hlavných jedál” som si mohol vybrať z bieleho jogurtu, sendviču, alebo pudingu. Veľká väčšina leteckých spoločností podáva jogurt na raňajky ako prílohu. U KLM je ale jogurt s granolou hlavným jedlom.

Na moje prekvapenie som si na raňajky mohol obejdnať iba čiernu kávu. Mnohé letecké spoločnosti už aj na oveľa kratších letoch ponúkajú kávy ako cappuccino, alebo cafe latte.

Servis na palube

Po vstupe na palubu lietadla bolo podávané šampanské, pomarančový džús a voda.

Steward pracujúci v mojej uličke bol dosť odmeraný, ale svoju prácu vykonával veľmi profesionálne. Veľmi príjemný bol naopak hlavný steward, ktorý sa pri mne zopárkrát zastavil pri podavaní večere.

Na diaľkových letoch dostane každý pasažier v biznis triede malý keramický delftský domček plnený ginom, čo považujem za veľmi pekné gesto. KLM má až 102 takýchto domčekov a mnoho z pravidelných cestujúcich zbiera tieto domčeky.

Delftský domček

Video ponuka a amenity kit

Kvalita vyklápacej obrazovky nebola na biznis triedu veľmi vysoká. Výber filmov bol ale celkom obstojný a zaujali ma hlavne niektoré neanglické filmy. Napríklad počas večere som si pozrel Night of the Kings z Pobrežia Slonoviny, ktorý bol v roku 2020 v užšom výbere na Oscara.

Obsah amenity kit bol veľmi štandardný a môžete ho vidieť na fotografii. Ako u väčšiny európskych aeroliniek, aj na lete KLM mi chýbali papuče.

KLM biznis trieda zhrnutie

Do budúcnosti sa budem snažiť zďaleka vyhýbať letom v biznis triede s KLM. Jedine v prípade veľmi lacnej letenky by som bol opäť ochotný vstúpiť na palubu KLM. Aj keď strava nebola ideálna, najhoršie na celom lete bolo veľmi nepohodlné sedadlo.

Recenzia: KLM Crown lounge v Amsterdame

5 komentárov

Súvisiace články

5 komentárov

Recenzia: KLM Crown lounge v Amsterdame - Dvere sveta dokorán 8. mája 2022 - 9:58

[…] Recenzie aerolínií […]

Reply
Recenzia: KLM biznis trieda na Embraer 190 - Dvere sveta dokorán 8. mája 2022 - 9:59

[…] Recenzie aerolínií […]

Reply
Air France vs KLM: kto je lepší v biznis triede - Dvere sveta dokorán 15. mája 2022 - 22:36

[…] Recenzie aerolínií […]

Reply
Biznis trieda z Budapešti do New Yorku od 1325 eur - Dvere sveta dokorán 26. mája 2022 - 22:45

[…] Recenzie aerolínií […]

Reply

Leave a Comment