Recenzia: biznis trieda Swiss International Air Lines na Boeing 777 z Zurichu do Sao Paula.
Moja cesta do Brazílie so Swiss bola jednou z tých najpozitívnejších skúseností s biznis triedou pri letoch s európskymi leteckými spoločnosťami. Hlavnými dôvodmi mojej spokojnosti bola veľmi chutná strava, skvelý palubný personál a fakt, že som mal štastie sedieť v najlepšom sedadle biznis triedy Swiss.
Čas pred odletom som strávil vo veľmi peknom salóniku Swiss: Swiss lounge na letisku v Zurichu
Môj let v biznis triede z Zurichu do Madridu: Swiss (Helvetic) biznis trieda na Embraer 190
Vstup na palubu lietadla
Môj let na konci júna 2022 z Zurichu do Sao Paula bol úplne plný. To znamená, že všetkých 340 miest Boeingu 777 bolo obsadených. Plánovaný odlet bol 22:40 s príletom do Brazílie o 5:30 ráno.
Pasažieri cestujúci v prvej a biznis triede vstupovali na palubu lietadla ako prví. Hneď ako som sa usadil v sedadle ku mne prišiel stevard s welcome drinkom. Na výber bolo šampanské, voda, alebo pomarančový džús. Stevard bol veľmi milý a dobre naladený, čo bolo predzvesťou dobrého letu. S welcome drinkom som dostal aj jedálny lístok a večeru som si objednal ešte pred vzletom.
Swiss majú na Boeingoch 777 v biznis triede až 62 sedadiel. Za prvými dverami, hneď za prvou triedou je malá biznis kabína s 10 sedadlami. Za druhými dverami a kuchynkou sa nachádza väčšia časť biznis triedy so zvyšnými 52 sedadlami. Pri takomto veľkom počte pasažierov som mal niekedy pocit ako keby som cestoval v ekonomickej triede, čo považujem za mierne negatívum týchto Boeingov od Swiss.
Aj keď sa biznis trieda končí radom číslo 17, moje sedadlo 10K už bolo na úrovni motorov. Tento let bol preto pre mňa o niečo hlučnejší ako pri cestách s inými leteckými spoločnosťami, ktoré majú väčšiu časť biznis sedadiel medzi prvými a druhými dverami, čo zaručuje tichšie prostredie.
Swiss predáva v mnohých prípadoch letenky len s 40 minútovým prestupom v Zurichu. Jedná sa o naozaj veľmi krátky čas, keďže na presun zo schengenskej zóny do terminálu s odletmi mimo Schengenu budete musieť použiť letiskový vlak. Swiss ale v tomto prípade čakali na všetkých tranzitných pasažierov, čo spôsobilo, že sme vzlietli s 30 minútovým meškaním. Piloti ale počas letu dokázali vymazať túto časovú stratu a v Sao Paule sme pristáli načas. Celková dĺžka letu bola 12 hodín.
Minimálny čas potrebný na prestup na další let
Swiss biznis trieda: sedadlá
Swiss majú v biznis triede sedadlá v konfigurácii 2-2-1 a 1-2-2 v jednom rade. To znamená, že nie všetci pasažieri majú zaručený priamy prístup do uličky. Pri rezervácii sedadla sa snažte vyhnúť dvojsedadlám pri okienku, z ktorých môže byť problematické sa dostať ak sú sedadlá v sklopenej polohe.
Mne sa podarilo rezervovať jedno zo samostatných sedadiel, ktoré sú považované za najlepšie v biznis triede Swiss. Za normálnych okolností stojí rezervácia týchto sedadiel 200 eur na jeden let. Mne sa ale podarilo toto sedadlo rezervovať úplne zadarmo. O podrobnostiach menšieho triku ako sa mi to podarilo napíšem v jednom z budúcich blogov.
Pravdaže najväčšou výhodou týchto samostatných sedadiel je, že vedľa vás nebude nikto sedieť a sú preto ideálne ak cestujete sami. Po oboch stranách sedadla je tiež veľký odkladací priestor. Toto sedadlo má ale jednu nevýhodu. V sklopenej polohe budú vaše nohy v menšom priestore medzi dvoma sedadlami pred vami, čo môže byť problém ak zvyknete spávať na boku. Steny sedadiel pred vami vám umožnia len veľmi mierne si zohnúť nohy. Ak ale spíte na chrbte, nemali by ste mať žiadny zásadný problém s týmto sedadlom. Dvojsedadlá sú v tomto ohľade mierne lepšie, keďže vždy majú priestor do jednej strany otvorený.
Aj keď sa celkovým pohodlím nejednalo o najlepšie sedadlo používané svetovými leteckým spoločnosťami, ja som na tomto nočnom lete spal sedem hodín až do času, keď som bol zobudený na raňajky. Mimochodom, tieto do priestoru veľmi otvorené sedadlá poskytovali menej súkromia v porovnaní s biznis triedou mnohých konkurenčných aeroliniek.
Strava
Večera podávaná na mojom lete bola jednou z najlepších akú som mal doteraz na palube lietadla. Servis nápojov a jedál začal pomerne rýchlo po vzlete. Najprv boli všetkým pasažierom podané nápoje a následne bola každému individuálne na podnose donesená večera priamo z kuchynky.
Vybrať som si mohol z dvoch predjedál a troch hlavných jedál. Ako predjedlo som si vybral lososa a hlavné jedlo sviečkovicu. Keďže uprednostňujem lahšie stravu, hovädzie mäso väčšinou nie je moja prvá voľba pri výbere jedál. V tomto prípade bola chuť hlavného chodu a aj všetkých príloh spolu s predjedlom výborná. Spolu s hlavným jedlom a predjedlom som na podnose dostal ešte menší tanier so syrom. Dezert bol podávaný separátne po večeri.
Spolu s jedálnym lístkom s večerným menu som dostal aj jedálny lístok na raňajky. Priamo do tohto jedálneho lístka som si ešte pred spaním vyznačil, čo budem chcieť na raňajky. Výber bol pomerne široký a jednalo sa o klasické raňajkové položky. Z hlavných jedál som si mohol vybrať studený tanier so šunkou a syrom, alebo teplé jedlo z vajec.
Servis na palube
Ako som už spomínal, jedným z najväčších pozitív tohto letu bol servis. Aj keď stevard z Turecka pracujúci v mojej uličke mal so svojím pomocníkom na starosti obsluhu 31 ľudí, počas celej doby bol jeho výkon excelentný. Popri efektívnej obsluhe stihol aj raz za čas so mnou prehovoriť niekoľko viet. Servis na nočných letoch s neskorým odletom, kde je kladený dôraz na rýchlosť býva väčšinou veľmi neosobný a robotický. To ale našťastie nebol prípad na tomto lete a veľmi rád by som aj častejšie stretával podobne entuziastický palubný personál.
Viedeo systém a amenity kit
Počas letu som si stihol pozrieť dva filmy. Jeden po vzlete a druhý pred raňajkami. Aj z tohto dôvodu som nemal problém s výberom. Myslím si ale, že zaujímavý obsah vo video ponuke by som našiel aj v prípade ak by som nespal celú noc.
Obsah amenity kit bol dosť obmedzený a zahŕňal iba ponožky, zubnú kefku so zubnou pastou, tienidlá na oči a štuple do uší. Rovnako ako väčšina európskych leteckých spoločností, ani Swiss neponúkajú papuče v biznis triede.
Negatívne hodnotím deku, ktorá bola z nekvalitného tvrdého materiálu.
Swiss biznis trieda zhrnutie
Aj keď sedadlá Swiss v biznis triede nepatria medzi úplne najlepšie na svete, celkovo som bol veľmi spokojný s mojím letom do Sao Paula. Vyzdvihol by som hlavne kvalitu stravy a výborný palubný personál. Pri budúcich cestách s leteckými spoločnosťami Lufthansa Group by som určite uprednostnil Swiss pred Lufthansou a pravdepodobne aj pred Austrian Airlines.
Dva dôvody prečo sa vyhnúť biznis triede Lufthansy
4 komentáre
[…] Recenzie aerolínií […]
[…] Recenzie aerolínií […]
[…] Recenzie aerolínií […]
[…] Recenzie aerolínií […]