Posledných šesť rokov som pri cestách s leteckými spoločnosťami aliancie oneworld pripisoval míle výlučne do vernostného programu Qatar Airways. S ich programom Privilege Club som bol až doteraz veľmi spokojný. V poslednom období sa ale môj výber leteckých spoločností pri kúpe leteniek výrazne zmenil a Privilege Club sa pre mňa zrazu stal menej výhodný. Moje najbližšie lety s oneworld už preto budem kreditovať do (pre mňa výhodnejšieho) Executive Club, vernostného programu British Airways.
V tomto blogu budem uvádzať množstvo čísel, ktoré samé o sebe nebudú veľmi podstatné. Okrem základného porovnania Privilege Club a Executive Club by som chcel upozorniť na dôležitosť výberu toho správneho vernostného programu. Pri rozhodovaní, ktorý program budete využívať si vždy porovnajte koľko míľ dostanete za vaše typické lety a ako dlho vám bude trvať dopracovať sa k vyššiemu statusu, v prípade ak by bol vyšší status vaším cieľom
Ak časom zistíte, že ste si vybrali nevýhodný program, nebojte sa ho zmeniť. To isté platí, aj ak vám pôvodný program prestal vyhovovať. Problém by nebol ani, ak by ste ešte mali vyšší status v pôvodnom programe, ktorého benefity by ste chceli využívať. Téme ako využívať vyšší status v jednom programe a míle pripisovať do iného programu som sa už venoval v minulosti.
Ako kreditovať míle do iného programu ako toho, ktorého status využívate
Prečo už nebudem využívať Privilege Club
Privilege Club môže byť veľmi zaujímavý vernostný program ak míle (Avios) zbierate za lety s Qatar Airways. O výhodách Privilege Club som písal podrobnejšie už minulosti.
Oneworld: Prečo je vernostný program Qatar Airways pre mňa najvýhodnejší
V predpandemickom období mali Qatar Airways v ponuke množstvo lacných akciových leteniek a väčšina mojich letov do Ázie bola preto práve na ich palube. Napríklad za spiatočné letenky v biznis triede do Hong Kongu, Kuala Lumpuru, alebo Číny som zaplatil menej ako 1000 eur.
Od vypuknutia pandémie ale Qatar Airways veľmi výrazne zvýšili ceny leteniek v biznis triede a teraz sú vo veľkej väčšine prípadov oveľa drahší ako ich konkurencia. Z tohto dôvodu som bol nútený hladať alternatívy k letom cez Dohu v Katare.
Prečo je pre mňa momentálne výhodnejší vernostný program British Airways
Od marca 2020 som ani raz necestoval s Qatar Airways a pri ich súčasnej cenovej politike sa na tomto stave asi nič nezmení v najbližšom období. S aerolinkami z oneworld mám momentálne zakúpené dve diaľkové letenky v biznis triede. Prvým je let s Japan Airlines z Frankfurtu do Tokia, s návratom s Finnair. Druhou je spiatočná letenka od Iberie z Madridu do Santiaga de Chile.
Na príklade týchto dvoch leteniek porovnám, prečo nie je pre mňa výhodné pripisovať Avios (míle) za tieto lety do Privilege Club.
Množstvo Avios, ktoré by som dostal za tieto letenky do vernostných programov Qatar Airways (QR) a British Airways (BA):
- Frankfurt – Tokio: 7410 Avios od QR/ 7410 Avios od BA
- Tokio – Helsinki: 6536 Avios od QR/ 13 073 Avios od BA
- Helsinki – Frankfurt: 1198 Avios od QR/ 2395 Avios od BA
- Madrid – Santiago – Madrid: 16 665 Avios od QR/ 33 306 Avios od BA
Za tieto dve letenky by som do Qatar Airways dostal celkovo 31 809 Avios. Do British Airways by to bolo až 56 184 Avios.
Hodnota Avios je v oboch prípadoch rovnaká. Vernostné programy Qatar Airways a British Airways sú navzájom prepojené a ak by som chcel, získané Avios by som mohol presunúť medzi mojimi účtami v pomere 1:1.
Transfer Avios medzi účtami Qatar Airways a British Airways
Na Where to Credit si môžete veľmi jednoducho porovnať, koľko míľ by ste dostali za vašu rezervačnú triedu do jednotlivých vernostných programov.
Zisk vyššieho statusu: vernostný program British Airways vs Qatar Airways
Zaujímavé je aj porovnanie koľko bodov by som získal k vyššiemu statusu. V oboch programoch sa vyšší status udeľuje nie klasicky podľa nalietaných míľ, ale podľa takzavných Qpoints u Qatar Airways a tier points u British Airways. Množstvo získaných bodov je stanovené kombináciou rezervačnej triedy a preletenej vzdialenosti.
Za moje lety by som body získal nasledovne:
- Frankfurt – Tokio 50 Qpoints/ 140 tier points
- Tokio – Helsinki 35 Qpoints/ 140 tier points
- Helsinki – Frankfurt 16 Qpoints/ 40 tier points
- Madrid – Santiago – Madrid 100 Qpoints/ 320 tier points
Do Privilege Club by som teda celkovo dostal 201 Qpoints a do Executive Club 640 tier points.
Na dosiahnutie oneworld Sapphire statusu by ste u Qatar Airways potrebovali 300 Qpoints a u British Airways 600 tier points. V prípade British Airways by som teda už mal dostatok tier points na Sapphire, ale v Qatar Airways by mi ešte chýbala skoro jedna tretina požadovaných Qpoints.
Ako je vidno, aj v tomto prípade by pre mňa bol výhodnejší Executive Club.
Na získanie vyššieho statusu je v oboch prípadoch ešte potrebné absolvovať určitý počet letov s Qatar Airways, respektívne s British Airways. V prípade Executive Club by potrebné lety mohli byť napríklad aj s Iberiou, ich sesterskou spoločnoťou.
1 comment
[…] Vernostné programy […]