Začiatkom roka 2022 predstavili Finnair úplne nové sedadlá určené pre ich biznis triedu na diaľkových lietadlách. Na veľké prekvapenie nemajú tieto sedadlá klasickú funkciu sklápania. Pri ceste budete mať na výber iba dve polohy. Tradičnú vzpriamenú ako pri vzlete a druhou možnosťou je vodorovná posteľ. Zabudnúť môžete na polosklopenú polohu, ktorá je ideálna pri oddychu na denných letoch.
Finnair tieto sedadlá postupne inštaluje na všetkých svojich Airbusoch A350 a A330.
Recenzia: Finnair biznis trieda Airbus A350 z Tokia do Helsínk
Nová biznis trieda Finnair
Po zverejnení prvých fotografií som bol veľmi skeptický ohľadom pohodlia tejto novej biznis triedy. Možnosť sedieť iba vzpriamene na vyše 10 hodinovom dennom lete mi nepripadala ako veľmi dobrý nápad.
Môj názor na tento nový produkt som ale zmenil po absolvovaní 13 hodinového letu s Finnair z Tokia do Helsínk. Aj keď musím priznať, že mám stále určité výhrady voči týmto sedadlám.
Finnair je jediná letecká spoločnosť na svete, ktorá má vo svojich lietadlách tieto ”revolučné” sedadlá. Z ekonomického hľadiska sú benefity jednoznačné. Keďže sedadlá nemajú mechanizmus sklápania, tak sú ľahšie, čo sa prejaví na celkovej spotrebe paliva. Odpadá tiež potreba údržby sklápacieho mechanizmu.
Uvedením tohto nového produktu išli ale Finnair do určitého rizika. Predstava, že si nebudete môcť sklopiť sedadlo na diaľkovom lete by mohla odradiť od kúpy letenky mnohých pasažierov.
Moje obavy sa ale nenaplnili a celkovo podľa môjho názoru prevládajú pozitíva týchto sedadiel nad ich negatívami.
Sedadlá Finnair bez možnosti sklápania
Najnovším trendom v biznis triede na diaľkových lietadlách sú sedadlá s dverami. Finnair v novej biznis triede dvere nemajú, čo ale nie je podľa môjho názoru žiadny problém. Konfigurácia sedadiel 1-2-1 v jednom rade poskytuje každému pasažierovi priamy prístup do uličky a aj bez dverí budete mať dostatok súkromia.
Priestrannosť je asi prvá vec, čo ma zaujala po usadení sa. Prístup do sedadla je veľmi jednoduchý a pohodlný. Pri sedení som mal po bokoch a aj pri ramenách množstvo priestoru na pohyb.
Finnair predstavili tieto sedadlá ako “obývačkovú sedačku”. Vankúše majú umožniť množstvo polôh pri sedení na tomto pomerne širokom sedadle. Vysoké zaoblené steny zároveň slúžia ako opierka chrbta. Problémom je ale nedostatok týchto vankúšov. K dispozícii sú iba dva, hoci potrebné by boli aspoň tri.
Za chrbátom som potreboval mať jeden vankúš na príjemnejšie sedenie v (jedinej možnej) vzpriamenej polohe. Ďalšie dva vankúše by boli ideálne ako opierky na ruky, ktoré tieto sedadlá nemajú.
Na mojom nočnom lete z Tokia som si po večeri ešte pozrel jeden film a následne som išiel spať. Vstal som až tesne pred podávaním raňajok pred príletom do Helsínk. To znamená, že v vzpriamenej polohe som bol iba kratšiu časť letu. Počas tejto doby som sa cítil pohodlne aj bez možnonosti sklopenia sedadla.
Na 12 hodinovom dennom lete by som ale možno bol s týmito sedadlami trocha menej spokojný. Hlavne bez extra vankúšov.
Konverzia sedadla na posteľ
Sedadlo premeníte na posteľ jednoduchým zvyhnutím dvoch panelov zospodu sedadla. Celková plocha na ležanie je tiež nadpriemerná.
Ako u väčšiny najnovších biznis sedadiel budú aj v prípade Finnair vaše chodidlá pri spánku v menšom boxe. Tento priestor je ale oveľa väčší ako u mnohých konkurenčných aeroliniek a umožní vám preto pohodlnejší spánok.
Ak ste zvyknutý spať na boku, nohy si budete môcť ale skrčiť iba do jednej strany. Z druhej strany vám zabráni zohnúť si kolená stena sedadla nachádzajúceho sa pred vami.
Posteľ bola tiež dostatočne dlhá, a aj pri výške 186 cm som nemal problém spať úplne vystretý.
Každý pasažier dostanete tiež tenší matrac, ktorý spraví povrch postele ešte o niečo mäkší.
Celkovo by som hodnotil pohodlie pri spánku ako nadpriemerné. Iba Qsuite od Qatar Airways a sedadlá s otvorenou podnožkou na chodidlá považujem za pohodlnejšie v sklopenej polohe ako posteľ od Finnair.
Finnair nové sedadlá v biznis triede: zhrnutie
Nové sedadlé Finnair v biznis triede sú oveľa kvalitnejšie ako som očakával. Oceňujem hlavne ich priestrannosť a pohodlie pri spánku. Úplne ideálne nemusia byť iba na dlhších denných letoch, na ktorých by mi mohla chýbať možnosť si sedadlo čiastočne sklopiť.
Na záver by som chcel ešte spomenúť jeden problém týkajúci sa bezpečnostných pásov. Pri dosiahnutí letovej hladiny budete môcť používať iba klasický bezpečnostný pás zapnutý okolo pása. Pri vzlete a pristávaní ale budete musieť použiť podobný pás ako pri jazde autom. Tento pás je ale umiestnený v takej polohe, že ma pri sedení škrtil. Detail, ktorý Finnair úplne nedomysleli.
Finnair Business light letenky bez batožiny a loungu
Recenzia: Finnair biznis trieda na Airbus A320
Recenzia: Finnair lounge v Helsinkách
3 komentáre
[…] Recenzie aerolínií […]
[…] Recenzie aerolínií […]
[…] Recenzie aerolínií […]
Comments are closed.