Home Recenzie aerolínií Recenzia: Air France Airbus A220 biznis trieda Madrid – Paríž – Viedeň

Recenzia: Air France Airbus A220 biznis trieda Madrid – Paríž – Viedeň

by Karol
0 comment

Recenzia biznis triedy Air France na Airbus A220 z Madridu do Viedne s prestupom na letisku Paríž Charles de Gaulle.

Kupovať letenky v biznis triede na čisto európskych letoch bez diaľkového prípoja nedáva moc zmysel. Pravdaže iba pokiaľ neviete, kde minúť vaše peniaze. Strava na palube lietadla je vo väčšine prípadov veľmi priemerná. Sedadlá sú rovnaké ako v ekonomickej triede, s rozdielom, že v biznis triede ostane sedadlo vedľa vás voľné. Výnimkou nie sú ani Air France.

Osobne považujem prieme lety Iberie medzi Viedňou a Madridom za najlepší spôsob dopravy medzi týmito dvoma hlavnými mestami. V deň mojej cesty z Madridu, ale v Španielsku začínal predĺžený víkend a letenky Iberie v ekonomickej triede boli veľmi drahé. Z dôvodu, ktorý v tomto blogu nebudem bližšie rozoberať (XP od Flying Blue) bola preto pre mňa letenka od Air France v biznis triede najlepšou alternatívou.

Prestup v Paríži som strávil v biznis salóniku Air France.

Airbus A220
Air France Airbus A220

Biznis trieda Air France na Airbus A220

Oba lety boli na palube Airbus A220, ktoré majú v jednom rade iba päť sedadiel (konfigurácia 2-3) a patria vo všeobecnosti medzi moje najobľúbenejšie lietadlá na európskych linkách. Air France na kontinentálnych letoch blokujú v biznis triede sedadlo vedľa pasažierov na všetkých svojich Airbusoch.

Ak by ste cestovali vo dvojici, budete si môcť vybrať trojsedadlo s tým, že stredné sedadlo ostane voľné. Keďže som cestoval sám, rezervoval som si miesto v dvojsedadle a sedadlo vedľa mňa už bolo automaticky blokované.

Určite sa snažte vyhnúť všetkým letom v biznis triede Air France na Embraeroch. Na týchto lietadlách Air France – KLM negarantujú voľné susedné miesto.

Air France majú momentálne vo svojej flotile už 20 Airbusov A220 a objednaných majú ďalších 40 kusov. Priemerný vek týchto lietadiel je len 8 mesiacov. Interiéry sú preto vo veľmi dobrom stave. Lietadlo do Viedne v čase mojej cesty absolvovalo dokonca len svoj piaty komerčný let.

Pri rezervácii sedadla by som sa snažil vybrať miesta v prvom rade, ktoré poskytujú viac priestoru na nohy. Pri výške 186 centimetrov som ale vďaka blokovanému vedľajšiemu sedadlu nemal problém s pohodlím ani v zadnejších radoch.

Strava na palube lietadla a palubný personál

Hoci je strava Air France na diaľkových letoch v biznis je veľmi dobrá, na európskych spojoch nečakajte nič špeciálne. Na týchto kratších letoch sú podávané iba studené jedlá. To by samo o sebe nebol problém, keby ich kvalita bola o trocha lepšia.

Losos pri ceste z Madridu bol celkom fajn, ale hovädzie mäso na lete do Viedne bolo na biznis triedu podpriemerné. Okrem hlavného jedla som na oboch letoch dostal ešte menší syrový tanier a dezert.

Ak si dobre pamätám, tak Air France na týchto európskych letoch momentálne podávajú šampanské Joseph Perrier. Okrem tradičnej čierny kávy si budete môcť tiež objednať espresso.

Najpozitívnejšie z oboch letov hodnotím palubný personál. Letuška na letu z Madridu bola veľmi príjemná a takmer celý čas strávila v biznis kabíne a starala sa o cestujúcich. Stevard pri ceste do Viedne bol ešte navyše aj veľmi zhovorčivý (v biznis triede sme boli iba dvaja pasažieri a mal preto dostatok času).

Air France večera v biznis triede z Paríža do Viedne

Zhrnutie

Z týchto dvoch letoch hodnotím najpozitívnejšie posádku a nové lietadlá Airbus A220. V každom prípade od európskej biznis triedy nemôžete očakávať príliš veľký komfort. Najväčší priestor na zlepšenie má Air France v strave podávanej na týchto kratších európskych letoch.

Recenzia: Air France biznis trieda na Airbus A350 z Paríža do Sao Paula

0 comment

Súvisiace články

Leave a Comment