Home Letecké spoločnosti EVA Air vs. Qatar Airways. Kto je lepší v biznis triede?

EVA Air vs. Qatar Airways. Kto je lepší v biznis triede?

by Karol
0 comment

EVA Air a Qatar Airways patria bezpochyby medzi najlepšie letecké spoločnosti na svete. Pri odletoch z Viedne, alebo z krajín susediacich so Slovenskom sa podľa môjho názoru dokonca jedná o najlepšie aerolinky pri cestách v biznis triede. V dnešnom blogu EVA Air vs. Qatar Airways porovnám práve biznis triedu týchto dvoch spoločností.

Qatar Airways Qsuite
Qatar Airways Qsuite na Airbus A350

EVA Air vs. Qatar Airways: strava

Qatar Airways majú v biznis triede koncept dine on demand. To znamená, že si môžete z jedálneho lístka objednať čokoľvek a kedykoľvek počas letu. Vôbec sa nemusíte pridržiavať tradičných časov podávania jedál. Chcete jesť uprostred letu namiesto po vzlete, alebo si na raňajky chcete dať jedlo z večerného menu? Žiadny problém. Letušky vám radi výjdu v ústrety. Pri letoch s Qatar Airways je táto flexibilita naozaj skvelá. Ak k tomu pridáme vo všeobecnosti veľmi chutnú stravu, s Qatar Airways sa v tomto ohľade len ťažko súperí.

S EVA Air som v biznis triede na diaľkových letoch cestoval dvakrát. Catering na mojom lete z Taipei do Viedne bol vynikajúci, kvalitou porovnateľný s Qatar Airways. Na lete z Viedne na Taiwan bol ale len priemerný.

Z dôvodu konzistetnejšej kvality a dine on demand preto v tejto kategórii pre mňa vyhráva Qatar Airways.

EVA Air biznis trieda
EVA Air večera v biznis triede
Qatar airways biznis trieda
Qatar Airways večera v biznis triede

Sedadlá v biznis triede

Eva Air prevádzkuje na diaľkových letoch lietadlá Boeing 787 a Boeing 777, na ktorých má dva rôzne druhy sedadiel. Obe poskytujú všetkým pasažierom priamy prístup do uličky a sú veľmi kvalitným štadnardom v biznis triede.

Qatar Airways majú (spolu s aerolinkami ANA) najlepšie sedadlo v biznis triede na svete, takzavné Qsuite. Tieto “apartmány” s dverami sú veľmi pohodlné a poskytujú maximum súkromia.

Qatar Airways ale majú na svojich diaľkových lietadlách až šesť druhov sedadiel v biznis triede. Od skvelých Qsuite až po zastarané tradičné sklápacie sedadlá na niektorých Boeingoch 777.

EVA Air Boeing 777
EVA Air biznis trieda na Boeingu 777

Pri letoch s EVA Air si môžete byť na 99,99% istí v akom sedadle budete sedieť. Qatar Airways ale často na poslednú chvíľu pred odletom vymení typ lietadla. A aj keď ste si kupovali letenku v Qsuite, je možné, že nakoniec budete cestovať v úplne inom sedadle.

Qatar Airways má teda skvelú Qsuite (na niektorých svojich lietadlách), ale celkovo sú EVA Air v kvalite sedadiel v biznis triede konzistentnejší. S EVA Air sa nemusíte obávať nemilých prekvapení vo forme zámeny lietadiel na poslednú chvíľu.

Napríklad môj nedávny let s Qatar Airways do Dohy mal byť pôvodne na Boeingu 787 s výbornými novými sedadlami s dverami. Pár hodín pred odletom bolo ale toto lietadlo zamenené za Airbus A330 s oveľa horšími sedadlami staršej generácie.

Qatar Airways biznis trieda
Qatar Airways biznis trieda na Airbus A350

Palubný personál

Palubný personál oboch leteckých spoločností je tvrdo pracujúci a veľmi milý. V prípade EVA Air už ale ďalšie pozitíva moc neviem pridať. Akákoľvek interakcia letušiek EVA Air s vami bude obmedzená na otázky ohľadom objednávania stravy a nápojov.

Palubný personál Qatar Airways je oveľa pozornejší a vo väčšine prípadov vás osobne privítajú na palube, poďakujú ze let s nimi a celkovo sa budú viac zaujímať či ste s vašim letom spokojní.

EVA Air biznis trieda
EVA Air biznis trieda na Boeing 787
Qatar Airways biznis trieda na Boeingu 777

EVA Air vs. Qatar Airways geografická poloha ich báz

Hlavná základňa taiwanskej EVA Air je na letisku v Taipei odkiaľ prevádzkujú priame lety aj do Viedne. Okrem toho na priamych letoch do Viedne lieta EVA Air aj z Bangkoku. Výhodou oboch týchto spojov je jeden dlhý 10 až 12 hodinový nočný let.

Prestup v Dohe pri letoch s Qatar Airways je už menej ideálny ak cestujete do juhovýchodnej Ázie. Let do Dohy trvá zhruba päť hodín a prípoj do krajín ako Thajsko, alebo Vietnam má dĺžku letu len zhruba šesť až sedem hodín. Väčšina týchto letov odlieta z Dohy okolo druhej hodiny rána a na šesťhodinovom lete Qatar Airways sa nevyspíte tak dobre ako na 10 hodinovom lete EVA Air.

Na druhej strane odlet EVA Air z Viedne do Taipei o 12:20 naobed tiež nie je ideálny ak by ste chceli ísť spať hneď po vzlete. Ich let z Viedne do Bangkoku po 18:00 je už v tomto smere lepší.

Qatar Airways lounge
Qatar Airways Al Mourjan lounge

EVA Air vs. Qatar Airways lounge

Al Mourjan lounge Qatar Airways na letisku v Dohe je z dizajnového hľadiska a aj v ponuke stravy jedným z najlepších na svete. Letenky v najlacnejšej rezervačnej triede Business Lite od Qatar Airways ale nezahŕňajú vstup do biznis salónikov pokiaľ nemáte vyšší status v aliancii oneworld.

Biznis salónik EVA Air bol nadizajnovaný vo futuristickom štýle, ale atmosféra v ňom je skôr ako na diskotéke osemdesiatych rokov. Strava je na biznis lounge priemerná. Tento salónik nemá žiadny zásadný problém, len predstavuje šedí priemer biznis loungov.

EVA Air lounge
EVA Air lounge

Zhrnutie

Pri výbere vašej letenky s veľkou pravdepodobnosťou zohrá veľkú úlohu cena.

Ak by sme ale nebrali do úvahy faktor ceny, Qsuite Qatar Airways je najlepším produktom v biznis triede na svete. Ostatné sedadlá Qatar Airways sú rovnakého štandardu, alebo dokonca horšie ako v prípade EVA Air.

Veľkou výhodu EVA Air je jeden dlhý diaľkový let, namiesto dvoch kratších letov v prípade Qatar Airways. Pri letoch s EVA Air docestujete preto do vačšiny destinácií oddýchnutejší ako pri cestách s Qatar Airways.

V strave a palubnom personálne sú Qatar Airways o niečo lepší.

S kým by som teda uprednostnil cestu do Ázie? V prípade rovnakej ceny by moja voľba závisela od destinácie. Ak by som cestoval do Bangkoku, alebo Taipei, tak by to boli určite EVA Air. Pri cestách do ostatných destinácií by som sa uprednostnil Qatar Airways v prípade letov v Qsuite. Pravdaže konečná voľba by tiež závisela od celkového itinerára (času odletov a tranzitných časov).

Recenzia: EVA Air biznis trieda z Viedne na Boeingu 787

Stále najlepší na svete. Recenzia Qatar Airways biznis trieda na Airbuse A350 Qsuite

Recenzia: EVA Air biznis trieda na Boeingu 777 Taipei – Paríž

0 comment

Súvisiace články

Leave a Comment