Kombinácia Austrian Airlines a lietadla Embraer 195 je pre mňa tou najideálnejšou pri letoch z Viedne do európskych destinacií. Pri mojej minulotýždňovej ceste do Bukurešti som mal šťastie práve na túto kombináciu.
Recenzia Airbus A320: Sú Austrian nový Ryanair?
Kúpa letenky a check-in
Moju letenku z Viedne do Bukurešti som kúpil len jeden deň pred odletom za 103 eur, čo bolo len o 15 eur viac ako najlacnejšie letenky predávané Austrian Airlines na tejto trase.
Letenka bola vystavená v rezervačnej triede Light, ktorá nezahŕňa check-in batožinu a ani výber sedadla zadarmo. Pri online check-in, ktorý sa otvára 47 hodín pred odletom si už ale môžete rezervovať sedadlo bez poplatkov navyše. Zadarmo si tiež môžete na palubu zobrať jednu príručnú batožinu vážiacu 8 kilogramov. V prípade nízkonákladových leteckých spoločností ako Ryanair, alebo Wizzair je batožina vždy spoplatnená.
Check-in a boarding
Check-in som veľmi jednoducho vykonal na webovej stránke Austrian Airlines a následne som mailom obdržal palubný lístok. Fyzicky som už na letisku k check-in prepážkam nešiel, kedže som mal iba príručnú batožinu.
Po príchode na letisko som vďaka statusu Star Alliance Gold od Aegean Airlines mohol prednostne prejsť cez bezpečnostnú kontrolu a tiež mi bol umožnený vstup do biznis salónika Austrian Airlines (recenzia tu).
V prípade letov na Embraer E-jets sú pasažieri vo Viedni skoro vždy prepravovaní z letiskovej haly k lietadlu autobusmi, čo značne predlžuje čas potrebný na vstup do lietadla a tiež robí tento proces nepohodlný, kedže pasažieri sú často natlačení v preplnenom autobuse počas dlhšej doby.
Austrian Airlines Embraer 195
Austrian Airlines prevádzkujú na európskych letoch lietadlá Embraer 195 a Airbus A319/A320/A321. Embraer s kapacitou 120 pasažierov je najmenším z týchto lietadiel. Lietadlá Embraer E-jets, medzi ktoré patrí aj 195ka patria medzi moje najobľúbenejšie lietadlá na svete.
Hlavným dôvodom je fakt, že sedadlá v E-jets sú v konfigurácii 2 -2 v jednom rade. To znamená, že nikdy nebudete sedieť medzi dvoma ľudmi a na výber budete mať iba zo sedadiel pri uličke, alebo pri okienku. Austrian majú tiež na Embraeroch pomerne veľkorysé rozostupy medzi jednotlivými radmi, čo ešte viac prispieva k pohodliu cestovania. Na rozdiel od turbovrtuľových lietadiel, ktoré sú tiež v konfigurácii 2-2 má Embraer širší trup lietadla, čo umožňuje inštaláciu klasických sedadiel, ktoré nájdete aj na Airbusoch a Boeingoch. Turbovrtuľové lietadlá majú o niečo užšie sedadlá.
Servis a strava na palube
Palubný personál Austrian Airlines je vo všeobecnosti veľmi príjemní a bolo tomu tak aj pri mojom lete do Bukurešti. Celý servis prebehol veľmi rýchlo, kedže dĺžka letu bola len 80 minút.
Austrian Airlines tento rok na jar spoplatnili občerstvenie na palube v ekonomickej triede na európskych letoch. Jedálny lístok môžete nájsť tu. Zadamo sú poskytované iba voda (rozlievaná do pohára, vo flaši je spoplatnená) a malá čokoláda. Celkovo tento systém predaja vítam, lebo kvalita ponúkaných jedál je určite na vyššej úrovni ako v minulosti.
Let s Austrian Airlines na Embraer 195 zhrnutie
Môj let pristál v Bukurešti načas a okrem dlhšieho čakania v autobuse pri presune k lietadlu vo Viedni prebehlo všetko veľmi hladko. Najväčším plusom celej cesty bolo pohodlné sedenie na Embraer 195 a rozumná last minute cena letenky.
Recenzia: Austrian Airlines lounge vo Viedni
1 comment
[…] Recenzie aerolínií […]