Lufthansa si tento týždeň v Seattli prevzala svoj prvý Boeing 787, ktorý následne po 9,5 hodinovom lete pristál na letisku vo Frankfurte.
Lufthansa Group má objednaných celkovo až 32 kusov týchto diaľkových lietadiel. Zatiaľ ale nie je známe využitie všetkých týchto strojov. Niektoré z nich by mohli v budúcnosti lietať aj pre ich dcérske spoločnosti Swiss a Austrian. Svoju flotilu diaľkových lietadiel bude musieť v tejto dekáde obnoviť hlavne Austrian Airlines. Priemerný vek ich diaľkových lietadiel je momentálne viac ako 21 rokov.
Lufthansa: prvý Boeing 787
Aj keď je Lufthansa prvým vlastníkom tohto lietadla, jeho vek už prekročil tri roky. Pôvodne si mala tento Boeing prevziať čínska Hainan Airlines. Po jeho odmietnutí z čínskej strany oň prejavila záujem indická letecká spoločnosť Vistara. Tento obchod sa tiež nezrealizoval a lietadlo nakoniec kúpila Lufthansa.
V roku 2020 ale americká FAA dozorujúca nad civilnou leteckou dopravou v USA pozastavila všetky dodávky Boeingov 787. Dôvodom na tento krok boli obavy z nekvalitných inšpekčných metód vykonávaných Boeingom na týchto lietadlách. Dodávky Boeingov 787 boli znova obnovené až na konci augusta 2022 a až následne mohlo byť lietadlo odovzdané novému majiteľovi.
Lufthansa si prevzala tento Boeing aj so sedadlami pôvodne vyrobenými pre Hainan Airlines. Vďaka tomu sa bude jednať o lietadlo s najlepšími sedadlami v biznis triede v ich flotile.
V kvalite biznis triedy Lufthansa momentálne výrazne zaostáva za svojou konkurenciou. Na rozdiel od väčšiny veľkých svetových leteckých spoločností majú v biznis triede v jednom rade až šesť sedadiel (2-2-2). Táto konfigurácia nezaručuje priamy prístup do uličky všetkým pasažierom. Tieto sedadlá sú tiež veľmi otvorené a poskytujú len minimum súkromia cestujúcim.
Hainan Airlines používa v biznis triede modernejšiu konfiguráciu len so štyrmi sedadlami v jednom rade (1-2-1). Lufthansa ”zdedila” práve tieto sedadlá.
Zaujímavoťou je, že sa nebude jednať o úplne prvé lietadlo Lufthansy, ktoré má v biznis triede v jednom rade iba štyri sedadlá. Aj v prípade týchto lietadiel sa ale jedná o stroje, ktoré boli prevzaté od Philippines Airlines. Je ironické, že najlepší produkt v biznis triede ponúka Lufthansa na lietadlách, ktoré boli vyrobené pre iné letecké spoločnosti. Lufthansa začne inštalovať svoje vlastné sedadlá s priamym prístupom do uličky pre všetkých pasažierov až v roku 2023.
Kam bude lietať Boeing 787
Lufthansa nenasadí toto lietadlo okamžite do komerčnej prevádzky. Prvé týždne budú vyhradené na úpravu interiérov, aby boli v súlade so zvyškom flotily. Následne bude toto lietadlo prevádzkované len na kratších európskych letoch, aby sa posádka dokonale oboznámila s novým typom lietadla. Prvé z týchto letov by sa mali uskutočniť v októbri 2022. Lietadlo by malo absolvovať každý deň tri spiatočné lety medzi Frankfurtom a Mníchovom.
Prvý komerčný diaľkový let by sa mal uskutočniť v decembri 2022. V minulosti bolo naznačené, že prvou diaľkovou destináciou by malo byť Toronto. Oficiálne ale nebolo zatiaľ nič potvrdené. Do konca roka 2022 by mala Lufthansa dosať aj druhý Boeing 787.
Dva dôvody prečo sa vyhnúť biznis triede Lufthansy