Home Letecké spoločnosti Nový Boeing 787 Austrian Airlines a ATR72 z Viedne do Košíc

Nový Boeing 787 Austrian Airlines a ATR72 z Viedne do Košíc

by Karol
0 comment

Austrian Airlines dostanú koncom februára 2024 prvé dva diaľkové Boeingy 787 a od marca začnú prevádzkovať niektoré regionálne lety na turbovrtuľových lietadlách ATR72-600. Jednou z destinácií ATR72 budú aj Košice.

Nové Boeingy 787 vo flotile Austrian Airlines

Austrian Airlines si už o pár dní prevezmú prvé dva Boeingy 787 Dreamliner. Tieto lietadlá postupne nahradia už pomerne staré Boeingy 767 a 777, s ktorými Austrian momentálne prevádzkujú všetky diaľkové lety. Lufthansa by mala do roku 2028 dodať svojej rakúskej dcérskej spoločnosti celkovo až 11 787čiek.

Tieto prvé dva kusy budú ale slúžiť iba na rozšírenie ponuky letov z Viedne a žiadne zo starších lietadiel nebudú zatiaľ vyradené z flotily.

Boeingy 787 by mali od 15. júna 2024 lietať do New Yorku (JFK) let OS87 a od 1. júla aj do Chicaga.

Tieto prvé Boeingy 787 prevezmú Austrian Arlines od vietnamskej leteckej spoločnosti Bamboo Airways aj s ich pôvodnými interiérmi. Hlavne v prípade biznis triedy sa bude jednať o výrazne zlepšenie pohodlia pre cestujúcich. Austrian Airlines majú na Boeingoch 777 a 767 v biznis triede pomerne zastarané a nie veľmi pohodlné sedadlá. Boeingy 787 Bamboo Airways majú v biznis triede novšiu generáciu sedadiel s priamym prístupom do uličky pre všetkých pasažierov (konfigurácia 1-2-1).

ATR72-600 budú lietať pre Austrian Airlines aj do Košíc

Od 30. marca 2024 začnú švédske aerolinky Braathens Regional Airways (BRA) pre Austrian Airlines prevádzkovať dve turbovrtuľové lietadlá ATR72-600. Bude sa jednať o takzvaný wet-leasing. To znamená, že BRA poskytne pilotov a aj palubný personál.

Tieto 72 miestne lietadlá nahradia na niektorých linkách 120 miestne Embraery 195, ktoré sú najmenšími lietadlami vo flotile Austrian Airlines.

Jednou z liniek na ktorých nie sú potrebné kapacitne väčšie Embraery budú aj Košice.

Oba denné lety medzi Viedňou a Košicami by mali byť v budúcnosti prevádzkované práve s ATR72.

Ďalšími destináciami kam budú nasadzované tieto lietadlá by mali byť Klagenfurt, Belehrad, Boloňa, Graz, Lipsko, Varšava a Záhreb.

Z pohľadu pasažierov bude najzásadnejšou zmenou pohodlie na palube. ATR72 a aj Embraery 195 majú sedadlá v konfigirácii 2-2 v jednom rade. Trup Embraerov 195 je ale o niečo širší, čo umožňuje tiež inštaláciu mierne širších sedadiel. Osobne je Embraer 195 mojím najobľúbenejším lietadlom s jednou uličkou. Na druhej strane je kvôli svojej veľkosti ATR jedným z mojích menej obľúbenejších lietadiel. Pravdaže na krátkych regionálnych letoch sa nebude jednať o veľmi vážny problém.

Všetky lety s ATR72 budú mať tradične ekonomickú a aj biznis triedu. Servis na palube lietadla bude identický ako pri letoch s Austrian Airlines. Pravdaže prepravné podmienky ostanú tiež rovnaké ako v minulosti.

Prečo je Embraer 175/195 mojím najobľúbenejším lietadlom s jednou uličkou.

0 comment

Súvisiace články