Home Letecké spoločnosti Iberia: úspešná refundácia letenky namiesto voucheru

Iberia: úspešná refundácia letenky namiesto voucheru

by Karol
1 comment

Letecké spoločnosti boli počas prebiehajúcej koronakrízy prinútené zrušiť väčšinu letov a momentálne sa nachádzajú vo veľmi zlej finančnej situácii. Väčšina spoločností sa snaží pasažierom vystaviť za zrušený let voucher v hodnote pôvodnej ceny letenky. Podľa upresnenia legislatívy EC 261/2004 majú všetci pasažieri, ktorých let bol zrušený z dôvodu koronavírusu nárok na refundáciu letenky. V mnohých prípadoch ale letecké spoločnosti robia všetko pre to, aby nemuseli klientom vrátiť peniaze. Ak by som mal letenku so spoločnosťou, s ktorou pravidelne cestujem, nemal by som zásadný problém prijať voucher. Ak je ale malá pravdepodobnosť, že s danou spoločnosťou nebudem mať možnosť cestovať v najbližšom období, refundácia letenky je jediné riešenie, ktoré som ochotný akceptovať.

Iberia ponúka iba voucher za zrušený let

Koncom apríla som mal letieť s Iberiou z Porta do Viendne s presadaním v Madride. Oba lety boli zrušené a Iberia mi poslala mail s vysvetlením ako požiadať o voucher. Pravdaže nikde nebolo spomenuté, že mám nárok aj na vrátenie peňazí. S Iberiou som cestoval naposledy pred 16 rokmi a v najbližšom období nemám plán využiť ich služby. Z tohto dôvodu som nebol ochotný prijať voucher.

Iberia na svojej web stránke ponúka iba voucher za zrušené lety. Na ich webe tiež nenájdete mailový kontakt a zverejnené sú iba telefónne čísla. Po kontaktovaní klientského centra dostanete opäť automaticky iba voľbu vystavenia voucheru. Ak si nezvolíte túto možnosť, hovor bude zrušený a nebudete mať možnosť spojenia s operátorom.

Úspešná refundácia letenky

Kedže som nebol schopný sa skontaktovať s klientským centrom, rozhodol som sa napísať súkromnú správu Iberii na Facebooku. V správe som uviedol, že podľa EC261/2004 mám nárok na hotovosť a v žiadnom prípade nebudem ochotný akceptovať inú formu kompenzácie. V ten istý deň som dostal odpoveď, že moja správa bola posunutá ďalej na ústredie. Za menej ako 24 hodín po prvom kontakte som dostal další mail, v ktorom som bol informovaný, že refundácia letenky bola spracovaná.

Refundácia letenky zhrnutie

Nakoniec celý proces refundácie prebehol hladšie ako som predpokladal. Možno v tomto prípade zavážil aj môj status Oneworld Emerald od Qatar Airways. Iberia je tiež členom aliancie Oneworld a Emerald je najvyšší možný status. V prípade problémov refundácie leteniek s inými leteckými spoločnosťami môžete tiež skúsiť podobný postup. Iberiu môžete tiež kontaktovať okrem Facebooku aj cez Twitter. Ako som rušil ďalšie rezervácie leteniek a ubytovania.

1 comment

Súvisiace články

1 comment

Koronavírus: bezplatné zrušenie leteniek - Dvere sveta dokorán 15. apríla 2020 - 9:54

[…] Letecké spoločnosti […]

Reply

Leave a Comment