Kvalita biznis triedy Lufthansy už dlhé roky výrazne zaostáva za ich konkurenciou. Zásadným problémom sú sedadlá s minimom súkromia, z ktorých nemá každý pasažier priamy prístup do uličky a ktoré sú tak blízko seba, že si občas nechtiac budete “obtierať” nohy o (cudzieho) spolusediaceho. V najväčšej nemeckej leteckej spoločnosti ale našťastie začína tiež svitať na lepšie časy. Nová biznis trieda, ktorú začne Lufthansa na svojich lietadlách inštalovať tento rok by mala všetky tieto problémy vyriešiť.
Zásadnými zmenami prejde aj prvá trieda a obnovené sedadlá môžeme očakávať aj v premium ekonomickej triede.
Rovnaké sedadlá ako Lufthansa začnú od roku 2025 používať aj Swiss Air Lines. Do Lufthansa Group patria aj Austrian Airlines, ktorí budú musieť v najbližších rokoch vymeniť svoje pomerne staré Boeingy 767 a 777. Dá sa predpokladať, že tieto nové sedadlá začnú na nových diaľkových lietadlách používať aj Austrian Airlines.
Lufthansa a Swiss: nová biznis a prvá trieda
Jediným zásadným rozdielom medzi sedadlami Lufthansy a Swiss bude farebné prevedenie.
Pasažieri budú mať z každého sedadla priamy prístup do uličky a v prvých radoch budú malé “apartmány” s dverami. Konfigurácia sedadiel v jednom rade bude striedavo 1-2-1 a 1-1-1.
Aj keď sa jedná o dobré sedadlá, nebudú v ničom výnimočné oproti svojej konkurencii. Mnohé iné letecké spoločnosti majú už roky oveľa kvalitnejšie sedadlá ako tie, ktoré Lufthansa začne inštalovať tento rok.
Veľmi zaujímavo vyzerajú apartmány prvej triedy s dverami. V prípade prvej triedy sa u Lufthansy bude jednať tiež o výrazne zlepšenie oproti súčasným sedadlám.
Tieto sedadlá nebudem špeciálne opisovať, keďže som ich pravdaže nemal možnosť vyskúšať. Z fotiek si urobíte lepšiu predstavu ako z môjho opisu.
Kedy začnú lietať prvé lietadlá s novou biznis triedou
Zaujímavosťou je, že Lufthansa predstavila verejnosti tieto sedadlá už v roku 2017. Doteraz ale nemá ani jedno z ich lietadiel tieto interiéry.
Lufthansa plánuje nasadzovať prvé lietadlá s novou biznis triedou na komerčné lety v roku 2023. Nový produkt by mal byť zo začiatku inštalovaný na ich nových Airbusoch A350 a Boeingoch 787. Boeingy 777X, ktoré začnú lietať najskôr v roku 2025 budú mať tiež tieto sedadlá.
Postupom času by mala Lufthansa vymeniť staré sedadlá aj v ich terajšej flotile diaľkových lietadiel. V každom prípade sa bude jednať o zdĺhavý niekoľkoročný proces.
Swiss by mali začať lietať s prvými lietadlami s novou biznis a prvou triedou v roku 2025. Premiéru budú mať na ich úplne nových Airbusoch A350. Postupne by mali mať tieto nové kabíny aj všetky ich Boeingy 777 a Airbusy A330.
Mimochodom, Lufthansa má už vo svojej flotile zopár Airbusov A350 a Boeingov 787 s priamym prístupom do uličky pre všetkých pasažierov v biznis triede. Vo všetkých prípadoch sa ale jedná o lietadlá, ktoré Lufthansa prevzala od iných leteckých spoločností aj s ich pôvodnými interiérmi. Napríklad Airbusy A350 s týmito sedadlami lietali v minulosti pre Philippine Airlines. Aj tento fakt svedčí o tom aká zastaraná je biznis trieda Lufthansy. Menšia ázijská letecká spoločnosť má už roky lepšie sedadlá v biznis triede ako nemecký gigant.
Dva dôvody prečo sa vyhnúť biznis triede Lufthansy
Recenzia: Swiss biznis trieda Boeing 777 Zurich – Sao Paulo
1 comment
[…] Letecké spoločnosti […]