Recenzia letu Austrian Airlines z Belehradu do Viedne na lietadle Dash 8. Austrian Airlines patrí medzi moje obľúbenejšie letecké spoločnosti na kratších európskych letoch. Celkovo považujem atmosféru na ich letoch za oveľa príjemnejšiu ako v prípade mnohých nízkonákladových leteckých spoločností. Vo všeobecnosti sú ceny leteniek Austrian Airlines vyššie ako v prípade Ryanair, alebo Wizzair. Oproti nízkonákladovým leteckým spoločnostiam si ale budete môcť zobrať na palubu zadarmo jednu väčšiu príručnú batožinu.
Recenzia Austrian Airlines
Môj let z Belehradu do Viedne bol výnimočný v tom, že to bol môj prvý let na lietadle Dash 8 (Bombardier Q400) od Austrian Airlines. Dash 8 je jedným z mojich najneobľúbenejších lietadiel. Dôvodom je šírka kabíny, ktorá je len 2,52 metra. Podobné lietadlá s iba štyrmi sedadlami v jednom rade majú o niečo širšiu kabínu. V prípade ATR 72 je to 2,57 metra a Embraer 190 až 2,74 metra. To spôsobuje, že sedadlá na Dash 8 sú o niečo užšie a v lietadle sa môžete cítiť mierne klaustrofobicky. Odkladací priestor na batožinu je tiež menší. Ďalšou nevýhodou je, že Dash 8 je turbovrtuľovélietadlo a jeho rýchlosť je nižšia oproti prúdovým lietadlám. Našťastie Austrian Airlines plánujú do roku 2021 vymeniť všetky lietadlá Dash 8 za väčšie Airbus A320.
Pri letoch s turbovrtuľovým lietadlami sa snažím vyhýbať sedadlám v strede lietadla. Z dôvodu polohy vrtúľ je táto časť hlučnejšia ako predná a zadná časť lietadla. Pri online check in som si vybral sedadlo v predposlednom rade. Dúfal som, že let nebude úplne plný a miesto vedľa mňa ostane voľné, kedže väčšina ľudí si vyberá sedadlá v prednej časti lietadla. Ako som predpokladal, let nebol plný a všetci pasažieri v posledným dvoch radoch nemali spolusediacich. Vďaka tomu som mal viac priestoru a let bol oveľa príjemnejší ako keby bolo sedadlo vedľa mňa obsadené.
Servis na palube
Palubný personál Austrian Airlines na európskych letoch je vo všeobecnosti veľmi príjemný. Let trval iba iba jednu hodinu a na palube boli podávané nápoje s malým balíčkom krekier. Na takom krátkom lete od palubného servisu ani nie je možné očakávať viac.
Zhrnutie
Ak je cena letenky dobrá, v prípade krátkych európskych letov by som neváhal opäť cestovať s Austrian Airlines. Snažil by som sa ale vyhnúť lietadlám Dash 8. Mimochodom, mojím najoblubenejším lietadlom Austrian Airlines je Embraer 195. Embraer 195 je prúdové regionálne lietadlo so štyrmi sedadlami v jednom rade. Sedadlá sú ale oproti Dash 8 širšie a oveľa pohodlnejšie. Na diaľkových letoch by som ale uprednostnil ázijské, alebo blízkovýchodné letecké spoločnosti.
Letenky v biznis triede s Austrian Airlines, Swiss a Lufthansou v biznis triede do Južnej Ameriky a Ázie za 1070 eur.
2 komentáre
[…] vo svojej flotile z 80 na 60. Vyradených má byť všetkých 14 turbovrtuľových lietadiel Dash 8, 7 Airbusov A319 a tri diaľkové Boeing 767. Austrian by ale počas tohto obdobia mala dostať […]
[…] 8 sú jedny z mojich najneobľúbenejších lietadiel z dôvodu veľmi úzkej kabíny (recenzia Austrian Airlines Dash 8), ale na krátke vnútroštátne lety sú akceptovateľné. Mnohé vnútroštátne lety na Airbus […]