Home Recenzie aerolínií Recenzia: Qatar Airways Airbus A320 biznis trieda

Recenzia: Qatar Airways Airbus A320 biznis trieda

by Karol
3 komentáre

Qatar Airways využíva na mnohých menej vyťažených letoch do strednej a východnej Európy menšie Airbus A320/ A321. Palubný servis na týchto letoch je rovnaký ako v prípade väčších lietadiel, ale sedadlá v biznis triede sú vo väčšine prípadov horšie ako v ich diaľkových lietadlách. Ak cestujete s Qatar Airways v biznis triede a máte možnosť, odporúčal by som sa týmto lietadlám vyhnúť. V prípade cesty v ekonomickej triede sú sedadlá viac menej rovnaké ako u väčších lietadiel, ale niektoré z najstarších Airbus A320 nemajú personal inflight entertainment (osobný video systém).

Cena letenky a míle

Absolvovaný let na Airbus A320 z Belehradu do Dohy bol súčasťou spiatočnej letenky v biznis triede z Belehradu do Hong Kongu. Cena spiatočnej letenky bola vynikajúcich 940 eur. V čase kúpy letenky vernostný program Qatar Airways Privilege Club ponúkal dvojnásobok míľ na všetky letenky v biznis triede. Po pripočítaní vernostného bonusu Privilege Club som za túto spiatočnú letenku dostal až 42 000 míľ.

Ak by ste mali záujem byť informovaný o podobných akciových letenkách v biznis a premium economy triede, môžete si pridať Dvere Sveta Dokorán na Facebooku medzi vaše obľúbené stránky.

Qatar Airways Airbus A320 sedadlá

Qatar Airways má dva druhy sedadiel na Airbus A320. Väčšina lietadiel je v staršej, takzvanej regionálnej konfigurácii. Tieto sedadlá nie sú lie-flat a dajú sa sklopiť len pod určitým uhlom. Aj keď sú regionálne sedadlá veľmi široké a pohodlné, kvalitou sa nevyrovnajú lie-flat sedadlám. Platí to hlavne pri nočných letoch, keď bude výrazne ovplyvnená kvalita vášho spánku.

Novšie sedadlá sú už lie-flat a sú veľmi podobné tým, ktoré má Qatar Airways na palube Airbus A330. Qatar Airways používa Airbus A320 aj na jednom za svojich dvoch denných letoch do Viedne, Budapešti a Prahy. Na lety do Viedne a Prahy sú väčšinou nasadzované A320 s lie-flat sedadlami. Qatar Airways ale často mení lietadlá na poslednú chvíľu a nikdy nemáte zaručené, že budete cestovať na lietadle s lie-flat sedadlami. Z tohto dôvodu by som radšej odporúčal Airbus A350/ A330, alebo Boeing 787 na týchto linkách. V prípade Airbus A321 majú všetky lietadlá iba sedadlá v regionálnej konfigurácii.

Qatar Airways biznis trieda regionálna konfigurácia

Qatar Airways Airbus A320 Belehrad – Doha

Pri mojom poslednom lete z Belehradu do Dohy som mal tentokrát šťastie na Airbus A320 s lie-flat sedadlami. Mojich predchádzajúcich šesť letov na tejto trase som absolvoval v starších regionálnych sedadlách. Pri cene letenky pod 1000 eur som ale ochotný cestovať aj so staršími Airbus A320, hlavne keď viem, že na ďalšom nočnom lete do Hong Kongu už budem cestovať v najnovšom malom “apartmáne”, takzvanom Qsuite.

Lie-flat sedadlá na Airbus A320 sú v konfigurácii 2-2 v jednom rade. Celkovo je na palube iba 12 sedadiel v biznis triede. Lety do Belehradu bývajú väčšinou poloprázdne a v biznis kabíne vládne veľmi intímna atmosféra. Sedadlá v prvom rade sú najlepšie lebo priestor na chodidlá v sklopenej polohe je väčší ako v druhom a treťom rade. Sedadlá v prvom rade sú dostupné iba na vyžiadanie pri check-in.

Inflight entertainment

V prípade Airbus A320 s lie-flat sedadlami má každé sedadlo pomerne veľkú, zabudovanú obrazovku. Sedadlá v regionálnej konfigurácii majú len menšie obrazovky, ktoré sa vysúvajú z operadla na ruky. V úplne najstarších A320 tieto obrazovky nie sú nainštalované a pasažieri v biznis triede dostanú iPady.

Vo všeobecnosti je obsah video systému Qatar Airways na veľmi dobrej úrovni. Výnimkou sú ale Airbus A320. Hlavne v prípade iPadov je ponuka extrémne obmedzená. Regionálne sedadlá s vysúvacou obrazovkou sú na tom s obsahom o niečo lepšie, ale ani Airbus A320 s lie-flat sedadlami nemajú kompletnú ponuku ako nájdete napriklad na Airbus A350, alebo Boeing 777.

Servis na palube Qatar Airways A320

Našťastie servis na palubách Qatar Airways A320 je na rovnako vysokej úrovni ako v prípadoch veľkých diaľkových lietadiel. Na Airbus A320/ A321 má Qatar Airways v biznis triede dve letušky/ stevardov. Jedna pripravuje jedlo a druhá obsluhuje. Pri letoch z Belehradu sa mi už párkrát stalo, že som bol jediným pasažierom v biznis triede a mal som skôr pocit ako keby som letel v súkromnom lietadle. Pri mojom poslednom lete do Dohy bola hlavou letuškou Kórejčanka Ji Hee, ktorá poskytla naozaj výborný personalizovaný servis.

Strava na palube

Qatar Airways na palubách svojich lietadiel poskytuje takzvaný Dine on demand servis. Znamená to, že môžete jesť čokoľvek a kedykoľvek počas letu. Nie ste napríklad obmedzení, že by ste museli jesť hneď na začiatku letu. Jedlo bolo ako väčšinou na dobrej úrovni. Osobne mám pri cestách s Qatar Airway najradšej regionálne arabské špeciality.

Qatar Airways Airbus A320 zhrnutie

Biznis trieda na Airbus A320/ A321 v regionálnej konfigurácii pri letoch do Dohy nie je ideálna. Na druhej strane za 950 eurovú biznis letenku by som bol ochotný kedykoľvek opäť cestovať aj v staršom Airbus A320. Qatar Airways ale často predáva letenky v Airbus A320 aj za vyše 2000 eur a v tomto prípade by som určite nebol ochotný minúť toľko peňazí ak by som nemal zaručené lie-flat sedadlo.

Recenzia Al Safwa First Class Lounge v Dohe.

3 komentáre

Súvisiace články

3 komentáre

Tokio z Viedne: biznis trieda s Qatar Airways 1650€ - Dvere sveta dokorán 23. januára 2020 - 13:03

[…] Recenzie aerolínií […]

Reply
Qatar Airways Airbus A320/ A321 regionálne sedadlá - Dvere sveta dokorán 28. februára 2020 - 21:28

[…] pokiaľ necestujete v ich Airbus A320 v regionálnej konfigurácii. Qatar Airways má niekoľko Airbus A320 s lie-flat sedadlami, ale väčšina ich lietadiel A320 a všetky Airbus A321 majú len regionálne sedadlá. […]

Reply
Biznis sedadlá s dverami pre Airbus A321LR/ XLR - Dvere sveta dokorán 1. októbra 2020 - 22:51

[…] typu Airbus 320 a Boeing 737 používajú pohodlné lie-flat sedadlá. Príkladom môže byť Qatar Airways, ktorí s týmito lietadlami lietajú aj na niektorých letoch do Viedne, alebo Budapešti. Tieto sedadlá sú ale v […]

Reply

Leave a Comment