Aj keď sú Qatar Airways jednou z najlepších leteckých spoločností na svete, ich nočné lety v biznis triede nie sú zďaleka ideálne. Prvým problémom je obmedzený jedálny lístok. Druhým sú mnohé až príliš krátke lety na dostatočne dlhý spánok.
Strava Qatar Airways v biznis triede na neskorých nočných odletoch
Ak cestujete s Qatar Airways v biznis triede na dennom, alebo skoršom večernom lete, môžete sa tešiť na menšiu hostinu. Ak je ale váš odlet po polnoci, večerný jedálny lístok bude značne obmedzený. Iba na dlhších letoch z Dohy do destinácií ako Austrália, Japonsko, alebo Severná Amerika dostanete klasický jedálny lístok bez ohľadu na čas odletu.
Pri letoch kratších ako 10 hodín si budete môcť vybrať iba ľahšiu, menej kvalitnú večeru. Ak by ste mali možnosť, snažte sa preto najesť radšej na letisku v biznis salóniku.
Na týchto neskorých nočných letoch je dôraz kladený na väčšie raňajky pred príletom. Tak ako väčšina iných leteckých spoločností, ani Qatar Airways ale nevie pripraviť veľmi kvalitné raňajky v biznis triede. Klasické omelety sú veľmi suché a pre mňa osobne sú lepšou voľbou čínske ryžové kaše, ktoré sú ale podávané iba na ázijských letoch.
Podrobnejšie som sa venoval strave Qatar Airways v biznis triede v tomto staršom blogu.
Príliš krátke nočné lety Qatar Airways
Ak cestujete v biznis triede, určite budete chcieť využiť vašu pohodlnú posteľ na dlhší kvalitný spánok. Mnohé lety Qatar Airways do juhovýchodnej Ázie, Afriky, alebo južnej Ázie sú ale kratšie ako 7 hodín a spať budete môcť najviac päť až šesť hodín.
V tomto ohľade sú lepšie európske, alebo ázijské letecké spoločnosti. Na jednom dlhom 10 hodinovom lete medzi Európou a Áziou sa vyspíte lepšie ako na kratšom lete Qatar Airways.
Časté neskoré nočné prestupy v Dohe nie sú tiež ideálne. Tento problém príliš krátkych letov a nočných prestupov sa týka vo všeobecnosti všetkých blízkovýchodných leteckých spoločností.
Môj nočný let Qatar Airways zo Singapuru
Môj nedávny let zo Singapuru do Dohy mal odlet o 1:45 v noci a preto som sa radšej navečeral vo výbornom biznis salóniku Qatar Airways.
Na sedemhodinové lety zo Singapuru do Dohy nasadzujú Qatar Airways lietadlá s menšími “apartmánmi” s dverami, takzvané Qsuite. Keďže som chcel maximalizovať dĺžku môjho spánku, letuške som ešte pred vzletom povedal, že večerať nebudem.
Do pyžama od Qatar Airways som sa prezliekol ešte pred odletom a minútu po vzlete som si už sklopil sedadlo a hneď aj zaspal. Nepočkal som na matrac a ani na obliečku na vankúš, ktoré dostanete na nočných letoch. Dvere na mojom sedadle, ktoré sú otvorené a uzamknuté pri vzlete už neskôr letuška zatvorila sama.
Pôvodne som plánoval prespať celý let, ale zhruba 90 minút pred príletom ma zobudilo štrnganie príborov raňajkujúcich spolucestujúcich. Keďže som vedel, že už nezaspím, objednal som si tiež raňajky (ryžovú kašu) a kávu.
Z príkladu tejto cesty zo Singapuru do Dohy sú zjavné nevýhody nočných letov Qatar Airways. Aj keď som išiel spať hneď po vzlete, nakoniec sa mi podarilo spať len päť a pol hodiny. Následne z Dohy do Atén som ešte spal ďalšie dve hodiny, ale takto prerušený spánok nie je určite ideálny. A omeleta z tohto letu do Grécka bola tiež podpriemerná.
Na druhej strane môj let z Dohy do Singapuru bol vynikajúci. Receniu tohto letu nájdete v tomto blogu.