Home Recenzie aerolínií Recenzia: Air France biznis trieda na Airbus A350 z Paríža do Sao Paula

Recenzia: Air France biznis trieda na Airbus A350 z Paríža do Sao Paula

by Karol
6 komentárov

Biznis trieda Air France na Airbus A350 z Paríža do Sao Paula. Tento let bol súčasťou spiatočnej letenky v biznis triede z Madridu do Sao Paula s presadaním v Paríži za 1090 eur.

Prvý let z Madridu do Paríža považujem za môj doteraz najhorší v biznis triede na európskom spoji.

Zlé! Air France biznis trieda Embraer 170 intraEU let

Let z Paríža do Sao Paula bol naopak mojím doteraz najlepším v biznis triede s európskou leteckou spoločnosťou. Z veľkých európskych aeroliniek som doteraz v biznis triede necestoval iba s Turkish Airlines. Turkish by na ich nových Boeing 787 a Airbus A350 mohli byť asi jediná letecká spoločnosť, ktorá by mohla byť lepšia ako Air France na mojom lete do Brazílie.

K dobrému pocitu určite prispelo aj úplne nové dvojmesačné lietadlo, ktoré bolo nasadené na mojom lete. Kabína lietadla bola preto v exceletnom stave a Air France tiež zvolili veľmi pekné farby a prevedenie sedadiel.

Recenzia: Air France lounge na letisku v Paríži

Recenzia: KLM biznis trieda Boeing 787 Rio – Amsterdam

Airbus A350

Air France biznis trieda: kam pridať míle

Doteraz som sa vyhýbal letom s Air France v biznis triede z dôvodu ich rezervačnej triedy O. Väčšina ich najlacnejších leteniek v biznis triede je vystavených práve v tejto rezervačnej triede, za ktorú dostanete míle iba do vernostných programov Flying Blue, Delta Airlines a Aerolineas Argentinas.

Ďalším problémom je, že Flying Blue prideluje míle na letoch Air France – KLM podľa ceny letenky a nie podľa preletenej vzdialenosti. Za môj základný SkyTeam status som dostal iba 4 míle za každé minuté euro, čo predstavovalo zhruba 4000 míľ za moju spiatočnú letenku. Napríklad za rovnaký let so Swiss by som do môjho vernostného programu Star Alliance dostal vyše 12 000 míľ.

Flying Blue, prečo nelietam s Air France/KLM

Sedadlá E a F
Sedadlo L

Sedadlá v biznis triede na Airbus A350

Na diaľkových letoch prevádzkujú Air France lietadlá Boeing 777, Airbus A330 a Airbus A350. Na väčšine Boeingov 777 majú Air France kvalitné lie-flat sedadlá v konfigurácii 1-2-1, kde má každý pasažier priamy prístup do uličky. Vyhnúť by ste sa mali iba Boeingom 777 so staršími angled flat sedlami. Tieto rozpoznáte jednoducho podľa toho, že v jednom rade je až 7 sedadiel. Airbus A330 od Air France majú lie-flat sedadlá, ale v konfigurácii 2-2-2 v jednom rade.

Ja som sa mierne obával sedadiel Air France na Airbus A350. TAP Air Portugal má podobné sedadlá na svojich Airbus A330 a tieto považujem za veľmi úzke a klaustrofóbne. A350 má ale širšiu kabínu ako A330, čo umožňilo Air France inštalovať širšie sedadlá.

Aj keď sa určite nejedná o najširšie sedalo v biznis triede, nemal som problém s pohodlím či už pri oddychu, alebo spánku. Mierne som sa tiež obával boxu, v ktorom sú chodlá, keď je sedadlo v sklopenej polohe pri spánku. Aj keď nie je tento box príliš veľký, nemal som zasadný problém s jeho veľkosťou či už pri ležaní na chrbte, alebo boku.

Air France biznis trieda
Sedadlo J, prvý rad
Box na hohy

Nočný let z Paríža do Sao Paula trval 11 a pol hodiny, počas ktorého som spal 7 a pol hodiny. Zobudený som bol až letuškou pri podávaní raňajok. Môj dobrý spánok tiež svedčí o pohodlnosti sedadla.

Pokiaľ cestujete sami, najlepšie budú pre vás samostatné sedadlá A a L pri okienku. Sedadlá C a J sú tiež pri okienku, ale sú bližšie pri uličke a poskytujú preto menej súkromia. Ak cestujete vo dvojici, nalepšie pre vás budú sedadlá E a F, ktoré sú najbližšie pri sebe.

Celkovo má Air France na Airbus A350 v biznis triede 34 sedadiel.

Večera
Hlavné jedlo

Strava a servis na palube

Po príchode na palubu bol podávaný welcome drink. Na výber bolo šampanské, pomarančový džús a voda.

Zhruba hodinu po vzlete bola podávaná večera. Šalát, predjedlo, syr a dezert boli uložené na jednom podnose a každý pasažier dostal rovnakú kombináciu jedál. Na výber bolo iba hlavné jedlo a ja som si objednal lososa s hubovým rizotom. Predjedlo tvorili shrimp tartatre s hráškovým pyré. Všetky jedlá mali výbornú chuť. Hlavné jedlo si môžete objednať tiež pred odletom vo vašej rezervácii na webovej stránke Air Afrance.

Raňajky

Na raňajky bola na výber praženica s mozzarellou, alebo lososový muffin. Ja som si zvolil praženicu, aj keď veľká väčšina leteckých spoločností nevie dobre pripraviť vajcia na palube lietadla. Air France boli v tomto prípade výnimkou a chuť praženice bola vynikajúca. Každý pasažier ešte dostal biely jogurt a ovocie (kompót). Aj keď mal podávaný kompót zaujímavú chuť, uprednostnil by som radšej čerstvé ovocie. Toto bol ale jediný a aj to menší problém so stravou na tomto lete.

Palubný personál bol počas celej cesty veľmi dobre naladený, aj keď nekomunikoval príliš veľa s cestujúcimi.

Amenity kit, deka, vakúš atď

Pri príchode na palubu lietadla už bola na sedadle pripravená aj keď nie príliš hrubá, ale na dotyk príjemná deka. Vankúš bol tiež dostatočne hrubý. Chýbal mi tenší matrac na sedadlo, ktoré zvyknú poskytovať niektoré letecké spoločnosti. Sedadlo bolo ale dostatočne mäkké a preto to nebol zásadný problém.

Na každom sedadle bol tiež pripravený vešiak na kabáty s číslom sedadla.

Obsah amenity kit bol veľmi štandarný. Na mojej fotke nie sú iba ponožky, ktoré som už mal obuté v čase fotenia. Najviac mi chýbali papuče. Tie ale veľká väčšina európskych aeroliniek neposkytuje.

Amenity kit

Obrazovka a video ponuka

Keďže sa jednalo o úplne nové lietadlo, kvalita a veľkosť obrazovky boli veľmi dobré. Obrazovka reagovala veľmi dobre pri dotykovom ovládaní. Na výber bolo vyše 250 filmov, 54 seriálov, a mnoho ďalších dokumentárnych a športových titulov.

Ja som si počas večere pozrel iba jeden film a preto som nemal žiadny problém s výberom.

Air France biznis trieda zhrnutie

So všetkými aspektmi letu Air France do Sao Paula som bol veľmi spokojný. Kabína lietadla, pohodlné sedadlá, výborná strava a dobrý palubný personál na mne zanechali veľmi dobrý dojem. Tomuto letu by som dal päť hviezdičiek z piatich. Jediným problémom pre mňa bola rezervačná trieda O, za ktorú som dostal menej míľ ako by som dostal u väčšiny konkurencie za podobný let.

6 komentárov

Súvisiace články

6 komentárov

Zlé! Air France biznis trieda Embraer 170 intraEU let - Dvere sveta dokorán 13. apríla 2022 - 20:49

[…] Recenzie aerolínií […]

Recenzia: KLM biznis trieda Boeing 787 Rio - Amsterdam - Dvere sveta dokorán 18. apríla 2022 - 22:13

[…] Recenzie aerolínií […]

Recenzia: Air France lounge na letisku v Paríži - Dvere sveta dokorán 5. mája 2022 - 18:06

[…] Recenzie aerolínií […]

Air France vs KLM: kto je lepší v biznis triede - Dvere sveta dokorán 15. mája 2022 - 22:37

[…] Recenzie aerolínií […]

Biznis trieda z Budapešti do New Yorku od 1325 eur - Dvere sveta dokorán 26. mája 2022 - 22:44

[…] Recenzie aerolínií […]

Biznis trieda: Karibik z Nemecka a Paríža od 1280€ - Dvere sveta dokorán 15. júna 2022 - 18:00

[…] Recenzie aerolínií […]

Comments are closed.