Airbus A220 sa stal hneď po mojom prvom lete jedným z mojích obľúbenejších lietadiel. Tieto lietadlá majú mierne menšiu kapacitu ako Airbus A320, alebo Boeing 737, ale nasadzované sú na rovnakých, väčšinou kontinentálnych spojoch.
Základné informácie o Airbus A220
Airbus A220 pôvodne vyvynula kanadská spoločnosť Bombardier pod označením CS100. Prvý komerčný let bol uskutočnený leteckou spoločnosťou Swiss v roku 2016. Následne ale Bombardier predal väčšinový podiel spoločnosti Airbus, ktorá lietadlo premenovala na Airbus A220.
Lietadlo má dva varianty. A220-100 má maximálnu kapacitou 135 pasažierov a A220-300 až 160 pasažierov. Dolet A220-100ky je 5460 kilometrov a 5920 kilometrov v prípade A220-300. Ich najväčším priamym konkurentom sú brazílske Embraery E-Jet.
V Európe majú A220ky vo svojej flotile Air France, Swiss a AirBaltic. Z väčších mimoeurópskych leteckých spoločností sú to napríklad Delta Airlines, Air Canada, JetBlue, Egypt Air, alebo Korean Air.
Výhody Airbus A220
Doteraz bol mojím najobľúbenejším lietadlom na kontinenálnych letoch Embraer E-Jets. Tieto lietadlá majú v jednom rade iba štyri sedadlá, takže nemajú obávané stredné sedadlá.
Airbus A220 má v jednom rade päť sedadiel. Na jednej strane uličky sú to teda dve a na druhej tri. Aj keď nie sú v tomto prípade eliminované všetky stredné sedadlá, ak cestujete vo dvojici, budete si môcť rezervovať dvojsedadlo a budete mať garantované, že vedľa vás nebude sedieť nikto iný.
A220 je zaujímavé aj pri cestách v biznis triede. Európske letecké spoločnosti blokujú sedadlá vedľa pasažierov v biznis triede a ak by ste cestovali vo dvojici, rezervovať si budete môcť trojsedadlo (s voľným stredným sedadlom). Ak by ste cestovali sami, dvojsedadlo by bolo vyhradené iba pre vás.
Výhodou oproti Embraerom E-jets sú väčšie odkladacie priestory na palubnú batožinu. A220tky majú tiež o niečo väčšie okná ako napríklad Boeing 737.
Zhrnutie
Ak by som mal na výber, do budúcnosti by som určite uprednostnil let na Airbus A220 pred Boeingom 737, alebo Airbusom A320 (A321). S piatimi sedadlami v rade sú tieto lietadlá z pohľadu pasažierov pohodlnejšie. Ak by som mal ale na výber medzi A220tkou a Embraer E-jets, uprednostnil by som asi Embraer so štyrmi sedadlami v jednom rade.
Moje najobľúbenejšie lietadlá a tie, ktorým sa vyhýbam
1 comment
[…] Letecké spoločnosti […]