Recenzia: Qatar Airways prvá trieda na Airbuse A380 z Dohy do Bangkoku.
Z mojej prvej cesty vo first class od Qatar Airways mám trocha zmiešané pocity. V ich biznis triede som cestoval už mnohokrát a považujem ju za najlepšiu na svete (pokiaľ sedím Qsuite).
Najväčším problémom prvej triedy Qatar Airways je, že rozdiel oproti biznis triede nie je veľký. Z tohto dôvodu nevidí moc dôvod platiť výrazne viac za prvú triedu. Či už priamo v hotovosti, alebo míľami.
Ak cestujete v prvej triede, v Dohe budete môcť navštíviť výborný first class lounge Al Safwa. Tento salónik budete môcť navštíviť aj keď do Dohy priletíte v prvej triede a váš prípoj je v biznis triede.
Prvá trieda Qatar Airways: destinácie
Qatar Airways majú skutočnú prvú triedu iba na Airbusoch A380, ktorých majú vo svojej flotile celkovo iba osem kusov. Pod skutočnou prvou triedou myslím reálne odlišné sedadlá od ich biznis triedy.
Qatar Airways totiž marketingovo označujú väčšinu blízkovýchodných letov v biznis triede ako “prvú triedu”. V skutočnosti sa v tomto prípade jedná iba o klasickú biznis triedu. Jediným rozdielom v prípade týchto blízkovýchodných letov oproti biznis triede je, že budete môcť využiť Al Safwa first class lounge.
Qatar Airways nasadzujú Airbus A380 momentálne na lety do Bangkoku, Londýna, Paríža, Sydney a Perthu.
Tieto lietadlá ale Qatar Airways plánujú v najbližších rokoch úplne vyradiť z prevádzky, čo bude znamenať aj koniec ich skutočnej prvej triedy.
Qatar Airways prvá trieda: sedadlá
Osem sedadiel prvej triedy sa nachádza v prednej časti druhého poschodia Airbusu A380. Pred prvou triedou sú už iba dve obrovské WC vyhradené exkluzívne pre pasažierov prvej triedy a veľké schodisko na prvé poschodie lietadla.
Prvá trieda má iba dva rady, z ktorých má každý štyri sedadlá (konfigurácia 1-2-1). Medzi dvoma strednými sedadalmi je prepážka, ktorú je možné jednoduchým stačením tlačidla odstrániť ak spolusediaci cestujú spolu.
Tieto sedadlá na rozdiel od Qsuite (biznis trieda) nemajú dvere. Sedadlo je ale oddelené od uličky vysokou prepážkou (ktorú je tiež možné znížiť).
Presné rozmery sedadla neviem, ale v sklopenej polohe musela mať posteľ vyše dva metre. Oproti biznis triede je sedadlo tiež oveľa širšie a preto nebudete mať problém spať pohodlne v akejkoľvek polohe. Každý pasažier v samostatných sedlách A a K má až tri okienka.
V prednej časti pod obrazovkou je taburetka, kam sa môže dočasne posadiť ďalšia osoba.
Celkovo boli tieto sedadlá veľmi pohodlné či už pri oddychu, alebo pri spánku.
Strava
Strava v prvej triede Qatar Airways sa výrazne nelíši od ich biznis triedy.
Z Dohy sme odlietali v noci o 1:35 a samotný let trval iba šesť hodín. Vo všeobecnosti na týchto relatívne kratších neskorých nočných odletoch kladú Qatar Airways dôraz na raňajky pred príletom do destinácie. Preto by som vám odporučil sa navečerať v salóniku, čím budete môcť tiež maximalizovať dĺžku spánku.
V každom prípade aj po vzlete je k dispozícií jednouchšie občerstvenie ak by ste boli hladní.
Moja cesta do Bangkoku začínala v Madride a let do Dohy bol v biznis triede. Na tomto prvom lete boli tiež podávané raňajky a raňajkový jedálny lístok bol takmer identický ako v prvej triede do Bangkoku.
Qatar Airways majú v prvej a biznis triede koncept “dine on demand”. Znamená to, že si môžete objednať čokoľvek chcete kedykoľvek počas letu. Ja som si ešte pred odletom na webovej stránke Qatar Airways predobjednal lamb kofta a k tomu som si ako predjedlo dal kaviár s lososom. Ako dezert som si objednal ovocie.
Dostupnosť kaviáru bol jediným zásadným rozdielom oproti jedálnemu lístku v biznis triede. Treba ale povedať, že catering Qatar Airways je vo všeobecnosti na veľmi vysokej úrovni.
Na raňajky ma letuška zobudila 90 minút pred príletom do Bangkoku.
Vyzdvihnúť by som chcel hlavne jahňacie kofta. Pôvodne som sa obával, že toto blízkovýchodné mleté mäso bude veľmi mastné. Opak bol ale pravdou a celkovo bolo toto mierne pikantné mäso vynikajúce. Spolu s rajčinovou foccaciou, baklažánom a jogurtom tvorili skvelú kombináciu.
Nápoje
Ná rozdiel od jedálneho lístka sa už nápojový lístok líšil výraznejšie od ponuky v biznis triede.
Napríklad ako šampanské som si mohol vybrať Armand de Brignac (Brut Gold), alebo Laurent-Perrier (Grande Cuvée Alexandra Rosé 2007).
Welcome drink pred odletom bol podávaný spolu so syrom a olivami. Po vzlete dostanete váš nápoj so zmesou orieškov.
Pred odletom som vyskúšal aj chutnú tradičnú blízkovýchodnú kávu s kardamónom, ktorú v biznis triede Qatar Airways.
Na raňajky som si objednal veľmi zaujímavý čestvý džús z pomaranča, mrkvy a zázvoru. Pred príletom som si dal nakoniec ešte cappuccino.
Pasažieri cestujúci v prvej a biznis triede na Airbuse A380 majú v zadnej časti lietadla na druhom poschodí k dispozícií aj veľký bar oddelný od zvyšku kabíny.
Obrazovka a internet
Obrazovky v prvej triede sú naozaj obrovské na lietadlo. Problémom je ale, že sa nedajú ovládať na dotyk a už starší diaľkový ovládač v sedadle nie je najkvalitnejší. Dotyková obrazovka ovládača je pomerne malá a nereaģuje najlepšie na dotyk.
Internet v lietadle je spoplatnený, ale ja som ako platinový člen vernostného programu Qatar Airways Privilege Club dostal bezplatný prístup (voucher). Rýchlosť internetu ale nebola vynikajúca a surfovanie som vzdal po asi troch minútach a radšej som si pozrel film z videoponuky.
Kozmetická taštička, pyžamo, deka,…
Obsah kozmetickej taštičky (krém na tvár, balzam na pery, telové mlieko) Diptyque je rovnaký ako v biznis triede. Každý pasažier dostane tiež rovnaké pyžamá ako pasažieri v biznis triede, papuče, ponožky, štuple do uší a klapky na oči. Zubná kefka, ústna voda a veci na holenie nájdete vo WC.
Kvalitná deka a vankúše sú tiež rovnaké ako v biznis triede. Po vzlete mi letuška dala na sedadlo aj tenší matrac, ktorý pasažieri v biznis triede nedostanú na týchto “kratších”letoch do Bangkoku.
Palubný personál
S palubným personálom Qatar Airways mám vo všeobecnosti veľmi dobrú skúsenosť. Výnimkou neboli ani letušky a stevardovia z tohto letu do Bangkoku.
Ich servis bol pravdaže ešte lepší ako v biznis triede, keďže ôsmich pasažierov obsluhovali dve letušky, ku ktorým sa často pridal aj hlavný stevard.
Qatar Airways prvá trieda zhrnutie
Hlavnou výhodu prvej triedy Qatar Airways sú veľmi pohodlné sedadlá. Tie ale na rozdiel Qsuite poskytujú menej súkromia, keďže nemajú dvere.
Strava v prvej a biznis triede sú takmer identické.
Podľa môjho názoru nemá moc význam kupovať drahšie letenky prvej triedy Qatar Airways ak máte možnosť cestovať v ich Qsuite.
Recenzia Qsuite Qatar Airways na Airbuse A350.
Fotogaléria: catering Qatar Airways v biznis triede
2 komentáre
[…] Recenzie aerolínií […]
[…] Recenzie aerolínií […]
Comments are closed.