Recenzia biznis triedy EVA Air na Airbus A330 z Denpasaru do Taipei.
Servis na palube tohto päťhodinového letu z Bali na Taiwan sa zásadne líši od diaľkových letov EVA Air. Sedadlá v biznis triede na ich Boeingoch 777 a Boeingoch 787 sú tiež kvalitnejšie ako na Airbusoch A330. V týchto starších blogoch nájdete moje recenzie diaľkových letov EVA Air na Boeing 787 a Boeing 777.
Na letisku v Denpasare som navštívil extrémne prelnený Premier lounge.
EVA Air sedadlá v biznis triede na Airbus A330
EVA Air má na Airbusoch A330 dva druhy sedadiel v biznis triede. V oboch prípadoch sa jedná o konfiguráciu so šiestimi sedadlami v jednom rade (2-2-2).
Lietadlo na ktorom som cestoval z Bali malo najstarší typ biznis triedy zo všetkých diaľkových lietadiel EVA Air. A330tky s týmito šikmo sklápeteľnými sedadlami boli v minulosti nasadzované aj do Viedne. Aj keď je táto biznis trieda už momentálne pomerne zastaraná, stále je úplne akceptovateľná na kratších denných cestách. Mimochodom let z Taipei na Bali, je najdlhším letom na ktorý EVA Air nasadzuje Airbus A330.
Najväčšou výhodou týchto sedadiel je obrovské množstvo priestoru na nohy. V polosklopenej polohe pri oddychu sú tiež veľmi pohodlné. Mne ale chýbala malá taburetka na nohy, ktorú majú novšie generácie sedadiel.
Pri spánku v sklopenej polohe nie sú ale ideálne, keďže vás bude gravitácia ťahať mierne dole. Na kratšie zdriemnutie sú ale celkom OK.
Druhá, novšia verzia plne sklápateľných sedadiel EVA Air na A330 je už oveľa pohodlnejšia pri spánku. Rovnaké sedadlá používajú na svojich Airbusoch A330 aj Qatar Airways (recenzia tu). Aj tieto sedadlá sú ale stále menej kvalitné ako biznis trieda EVA Air na Boeingoch 777 a 787.
Strava
Ak cestujete v biznis triede, odporučil by som vám si predobjednať jedlo ešte pred odletom na webovej stránke EVA Air. Online jedálny lístok je oveľa rozsiahlejší ako jedálny lístok na palube lietadla. Aj keď vytlačený jedálny a nápojový lístok sme na ceste z Bali nedostali.
Každý pasažier dostal rovnaké predjedlo z morských plodov. Ako hlavné jedlo som si objednal tiež morské plody so zeleninou. Dezert pozostával z dvoch zákuskov a ovocia. Celkovo bola kvalita jedál veľmi dobrá, aj keď sa pravdaže nevyrovnala strave z diaľkových letov EVA Air.
Nápojový lístok bol tiež menej rozsiahli ako na diaľkových letoch. Podávané bolo napríklad lacnejšie šampanské a dostupná bola iba klasická čierna káva.
Ďalšie postrehy z letu
V minulých blogoch som kritizoval palubný personál EVA Air, ktorý poskytujú veľmi dobrý servis, ale ďalšia ich interakcia s pasažiermi je takmer nulová. Na mojom lete z Bali som mal ale tentokrát oveľa zhovorčivejšie letušky. Možno na kratšom lete z Bali sú menej stresované ako na diaľkovom lete do Európy.
Jedna vec čo veľmi oceňujem pri ceste v biznis triede sú papuče. EVA Air ich našťastie poskytuje aj na týchto kratších ázijských letoch. Kozmetické taštičky sme nedostali, ale na WC boli dostupné zubné kefky s pastou a ústna voda.
Najväčším zlyhaním EVA Air bolo, že už neboli dostupné nové zabalené deky. Ponúknutá mi bola už použitá deka z predchádzajúceho letu, ktorú som radšej odmietol.
Video ponuka bola tiež obmedzenejšia v porovnaní s diaľkovými letmi. Aj keď sú obrazovky dostatočne veľké, v kvalite rozlíšenia už výrazne zaostávajú za novšími generáciami.
EVA Air biznis trieda Airbus A330 zhrnutie
Eva Air má na svojich Airbusoch A330 dva druhy sedadiel v biznis triede. Aj šikmo sklápateľné sedadlá sú úplne akceptovateľné pri kratších regionálnych cestách.
Celkovo pozitívne hodnotím kvalitu jedál a palubný personál. Podobný servis môžete očakávať aj na ostatných ázijských letoch EVA Air.
Určite najväčím mínusom boli použité deky z predchádzajucého letu.
Recenzia: Eva Air Boeing 787 biznis trieda z Taipei do Tokia.
Recenzia: Eva Air business class lounge na letisku v Taipei.