Dôvodov prečo kupovať letenku priamo s leteckou spoločnosťou je hneď niekoľko. Letenky cez online cestovnú kanceláriu by som kupoval iba v prípade, ak by ponúkali podstatne nižšie ceny ako tie čo nájdete na web stránkach leteckých spoločností. Aj v tomto prípade by som si vyberal len renomované agentúry s dobrým hodnotením.
Online predajcovia leteniek niekedy ponúkajú kombinácie letov, ktoré nie sú dostupné priamo v rezervačnom systéme leteckých spoločností. V tomto prípade by som bol tiež ochotný kúpiť letenku aj cez tretiu stranu.
Prečo kupovať letenku s leteckou spoločnosťou
Súčasná kríza ohľadom koronavírusu je dobrým príkladom prečo kupovať letenku priamo s leteckou spoločnosťou. Veľká väčšina leteckých spoločností zrušila lety do Číny a Hong Kongu, alebo umožňuje bezplatné zrušenie letenky a zmenu dátumu odletu. Ak ste kúpili letenku s online cestovnou kancelárou, všetky zmeny je nutné riešiť s ich call centrom. Letecká spoločnosť vám v tomto prípade nepomôže. Preto si pamätajte, že všetky zmeny vždy riešite s predajcom leteniek. Osobne som v minulosti nemal dobré skúsenosti s komunikáciou s cestovnými kanceláriami a radšej vždy jednám priamo so zástupcami leteckých spoločností.
Poplatky navyše za zmeny s CK
Pri väčšine rezervačných tried sa nevyhnete poplatkom za zmenu, alebo zrušenie letenky. Ak ste ale kúpili letenku cez cestovnú kanceláriu, tá si okrem poplatku pre leteckú spoločnosť bude ešte navyše účtovať svoj poplatok za vykonané zmeny. Tento poplatok sa bude pohybovať vo výške niekoľkých desiatok eur.
Nekompetentní pracovníci online CK
Výhodou niektorých online predajcov leteniek je možnosť zrušiť letenku bez storno poplatkov do 24 hodín po jej zakúpení. Minulý rok som kúpil error fare letenku v prvej triede s Qantas do Sydney za 495 eur. Error fare letenky bývajú dostupné veľmi krátke časové obdobie a kedže som si nebol istý, či budem môcť cestovať, letenku som kúpil cez Orbitz s možnosťou zrušenia do 24 hodín. V nasledujúcich dňoch Qantas moju letenku zrušili, ale Orbitz mi nikdy neoznámil tento fakt. Ak by som sám nesledoval stav mojej letenky, možno by som až na letisku pri odlete zistil, že letenka bola zrušená.
V minulosti, keď mi boli zrušené error fare letenky, letecké spoločnosti mi vždy promtne vrátili zaplatenú sumu. Orbitz v tomto prípade ale vôbec nerefundoval letenku. Keď som ich po dvoch týždňoch kontaktoval, nikto nevedel čo je s mojou letenkou a predpokladali, že letenku som zrušil ja. Celkovo som Orbitz musel volať 6 krát pokiaľ som našiel agenta, ktorý bol schopný spracovať moju refundáciu. Prvých 5 agentov mi povedalo, že sa pozrú na stav mojej letenky a že ma budú kontaktovať do 48 hodín. Ani jeden z týchto zamestnancov ma nikdy nekontaktoval a vyriešenie tohto jednoduchého problému mi trvalo viac ako 10 dní.
Nevravím ale, že všetci pracovníci cestovných kancelárií sú nekvalifikovaní. Problém je, ak natrafíte na tých neschopných.
Prečo kupovať letenku s leteckou spoločnosťou zhrnutie
Ak sa náhodou vyskytnú nejaké problémy, komunikácia s leteckou spoločnosťou môže byť často jednoduchšia ako v prípadov online predajcov leteniek. Ušetrených päť, alebo desať eur na niekoľko sto eurovej letenke podľa mňa nestojí za extra stres, ktorému môžete byť vystavení pri zmenách leteniek.
6 komentárov
[…] Letecké spoločnosti […]
[…] Letecké spoločnosti […]
[…] Letecké spoločnosti […]
[…] je možné že možnosť zmeny leteniek bez poplatkov bude predĺžená. Niekoľko dôvodov prečo kupovať letenku priamo s leteckou spoločnosťou a nie s online cestovnými […]
[…] Akékoľvek zmeny je ale nutné vykonať minimálne 3 dni pred plánovaným odletom. Na už zakúpené a aj novo vystavené letenky sa vzťahujú rovnaké pravidlá. Podrobnejšie informáciu nájdete tu. Ak ste letenku nekupovali priamo s Qatar Airways, budete sa musieť obrátiť na vašu cestovnú kanceláriu. Jeden z dalších dôvodov prečo je lepšie kupovať letenky priamo s leteckými spoločnosťami. […]
[…] Letenky by som odporúčal vyhľadávať cez Google Flights a následne kupovať priamo na webovej stránke konkrétnej leteckej spoločnosti. […]