Home Recenzie aerolínií Recenzia Latam Airlines biznis trieda

Recenzia Latam Airlines biznis trieda

by Karol
3 komentáre

Latam Airlines vznikli v roku 2012 zlúčením čilských Lan Airlines a brazílskych TAM. Táto najväčšia juhoamerická letecká spoločnosť má základne vo väčšine krajín Južnej Ameriky. Do Európy prevádzkujú priame lety z Brazílie, Čile a Peru.

V dnešnom blogu budem hodnotiť let v biznis triede na Boeing 787 zo Santiaga de Chile do Sao Paula. Okrem tohto letu spomeniem aj môj let z Barcelony do Sao Paula z roku 2019.

Boeing 787 Latam

Latam biznis trieda sedadlá 787

Latam majú v biznis triede na diaľkových lietadlách tri druhy sedadiel.

Vo väčšine Boeingov 787 je v jednom rade 6 sedadiel v konfigurácii 2-2-2. Toto bol aj prípad mojich letov zo Santiaga de Chile a Barcelony do Sao Paula. Tieto lie-flat sedadlá neposkytujú veľa súkromia a nie každý pasažier má priamy prístup do uličky. Jedná sa o mierne starší typ sedadiel a mnoho ľudí sa na ne sťažuje hlavne s dôvodu konfigurácie 2-2-2.

Pre mňa osobne sa jedná o jedno z najlepších sedadiel na spanie. Sedadlá sú široké a pri spaní sú vaše chodidlá na širokom otomane a nie v malom boxe s minimom priestoru na pohyb ako pri mnohých sedadlách najnovšej generácie. Pri denných letoch sú tieto sedadlá tiež pohodlné v mierne sklopenom režime.

Keď cestujem sám, vyberám si vždy jedno z dvoch stredných sedadiel, čo mi zaručí priamy prístup do uličky. Sedadlá v konfigurácii 2-2-2 používa v biznis triede napríklad aj Lufthansa. Na rozdiel od Latam sa ale jedná o jedny z najhorších sedadiel v biznis triede.

Nové sedadlá na B777 a B767. Image Latam

Latam biznis trieda sedadlá B777, B767 a niektoré B787

Latam začali pred niekoľkými rokmi s výmenou starších sedadiel na Boeing 777 a Boeing 767 za najnovšiu generáciu lie-flat sedadiel, kde má každý pasažier priamy prístup do uličky s konfiguráciou v jednom rade je 1-2-1.

Momentálne sú už všetky lietadlá Boeing 777 vybavené týmto novým interiérom. Väčšina Boeingov 767 má tiež už tieto tieto sedadlá a najnovšie Boeing 787 sú tiež v tejto konfigurácii.

Niektoré z Boeingov 767 ale majú stále starší typ lie-flat sedadiel so šiestimi sedadlami v jednom rade. V tomto lietadle som mal možnosť cestovať s Latam v biznis triede z Buenos Aires do Limy. Tieto sedadlá sú menej pohodlné ako tie na Boeing 787, ale vyhovujúce na štvorhodinový let z Argentíny do Peru. Na dlhších medzikontinentálnych letoch by som sa im ale snažil vyhnúť. Staršie sedalá rozpoznáte jednoducho podľa mapy sedadiel (2-2-2 v jednom rade).

Palubný personál

Pri letoch zo Santiaga a Barcelony som mal dve výrazne odlišné skúsenosti s palubným servisom.

Pri ceste zo Santiaga boli stevard a aj letuška z Čile. Počas celého letu boli veľmi dobre naladení a zhovorčiví. Už dávno som nezažil taký skvelý palubný personál ako na tomto lete.

Moja skúsenosť pri lete z Barcelony do Sao Paula a aj spiatočný let do Barcelony bola diametrálne odlišná. V oboch prípadoch som mal pocit, že každá letuška a stevard nenávideli svoju prácu. Jediná interakcia počas celej doby sa týkala iba základných otázok ohľadom jedál a nápojov. V tomto prípade bola celá posádka z Brazílie. A problém určite nebol v jazykovej bariére, kedže hovorím po portugalsky. Celkovo som bol veľmi prekvapený z celého prístupu, kedže Brazílčania sú vo všeobecnosti veľmi milí ľudia.

Latam jedlo na lete zo Santiaga do Sao Paula

Jedlá a nápoje

Počas pandémie koronavírusu mnohé letecké spoločnosti obmedzili servis v biznis triede. Jedlo čo ale momentálne podáva Latam na letoch v rámci Južnej Ameriky sa dá označiť iba ako hrozné. Za suchú zemľu s jedným plátkom lacného syra a plátkom mäsa by sa hanbili aj mnohé lepšie aerolinky v ekonomickej triede na štvorhodinovom lete. Viac o strave na lete zo Santiaga do Sao Paula som už písal v tomto blogu.

Predpandemická strava Latam bola určite lepšia, ale v kvalite zaostávala za európskymi, alebo ázijskými aerolinkami. Po vzlete z Barcelony boli naraz na jednom podnose podávané všetky chody. Tie pozostávali z veľmi jednoduchého šalátu, celkom chutného steaku a ovocia. Pred pristátím o 17. hodine brazílskeho času bolo podávané občerstvenie pozostávajúce z troch plátkov syra a z troch plátkov šunky a chleba. Ako dezert bola podávaná lacná “bábovka zo supermarketu”. Po 10 hodinách letu som odchádzal z lietadla hladný a to ma ešte čakal let do Rio de Janeira.

Boeing 787 Latam

Viedeo a audio ponuka

Video a audio ponuka Latam je pomerne obmedzená. Nájdete tu zopár nových filmov, ale prevažujú skôr staršie tituly. Zo seriálov sú dostupné väčšinou iba dva diely každého seriálu. Po prvom dennom lete z Európy som videl všetko čo ma ako tak zaujalo. Návrat bol našťastie v noci a tak som väčšinu letu prespal.

Latam biznis trieda zhrnutie

Juhoamerické letecké spoločnosti nie sú známe svojou vysokou kvalitou a Latam v tomto prípade nie je výnimkou. Najväčším pozitívom sú kvalitné sedadlá v biznis biznis triede. Latam by určite neboli mojou prvou voľbou pri ceste do Južnej Ameriky, ale ak by bola cena letenky zaujímavá, určite by som neváhal s nimi opäť letieť.

Mimochodom Latam minulý rok odišli z Oneworld, ale míle za ich lety môžete stále zbierať do viacerých ich partnerských vernostných programov. Ja som za letenku v biznis triede dostal 200% míľ do Miles and More (nejedná sa o statusové míle).

3 komentáre

Súvisiace články

3 komentáre

Južná Amerika v biznis triede z Madridu 940 eur - Dvere sveta dokorán 31. októbra 2021 - 22:17

[…] Recenzie aerolínií […]

Reply
Južná Amerika v biznis triede z Milána od 1040 eur - Dvere sveta dokorán 9. novembra 2021 - 15:12

[…] Recenzie aerolínií […]

Reply
Recenzia: Iberia biznis trieda z Madridu do Čile - Dvere sveta dokorán 15. novembra 2021 - 3:42

[…] Recenzie aerolínií […]

Reply

Leave a Comment