Využitie míľ na letenky v prémiových kabínach (biznis a prvá trieda) predstavuje často najlepšiu hodnotu akú môžete získať za vaše míle.
Ja som tento týždeň využil Avios od Qatar Airways na vytvorenie itinerára v biznis a prvej triede zahrňujúci Európu, Brazíliu a Áziu.
V dnešnom blogu budem často používať výraz Avios, čo je vlastne mena (míle) vernostných programov British Airways, Iberie a Qatar Airways.
Rio de Janiero s Iberiou
Môj prvý let absolvujem v biznis triede Iberie na priamom lete z Madridu do Rio de Janeira. Na túto jednosmernú letenku som potreboval 42 500 Avios z účtu British Airways. Okrem Avios som ešte musel zaplatiť 114 eur za letištné poplatky.
Priame diaľkové lety s Iberiou predstavujú jedno z najlepších využití Avios. Napríklad na jednosmernú letenku v biznis triede z Madridu do Miami vám bude stačiť v nízkej sezóne 34 000 Avios. Tématike výberu Avios na letenky Iberie som sa venoval už v tomto staršom blogu.
Ak by som chcel rovnakú letenku z Madridu do Ria vystaviť cez Qatar Airways, potreboval by som až 120 000 Avios! Qatar Airways a British Airways našťastie umožnujú presun Avios medzi svojimi programami v pomere 1:1. Po presune Avios do British Airways mi na môj let do Ria stačilo už spomenutých 42 500 Avios.
Bangkok zo Sao Paula s Qatar Airways
Prvú triedu od Qatar Airways som mal v ”hľadáčiku” už dlhšiu dobu. Tieto blízkovýchodné aerolinky majú ale prvú triedu iba na Airbusoch A380 (a zopár Boeingoch 777 patriacich Cathay Pacific, ktoré momentálne lietajú pre Qatar Airways).
Jedna z pätice destinácií kam Qatar Airways nasadzujú svoje A380tky je Bangkok.
Ak by som chcel využiť Avios na letenku z Viedne do Bangkoku s prestupom v Dohe, kde by bol prvý let v biznis triede a prípoj v prvej triede, potreboval by som vyše 100 000 Avios.
Qatar Airways majú pravdepodobne nejakú chybu v rezervačnom systéme na trase Sao Paulo – Bangkok. Na kombináciu Sao Paulo – Doha (biznis trieda) a Doha – Bangkok (prvá trieda) som potreboval iba 90 000 Avios. Ich sytém nacení letenku na rovnakú sumu (90 000) ak sú aj oba lety v biznis triede. Za ugrade do prvej triedy som teda nemusel minúť ani jedno Avios.
Po návšteve Ria tak absolvujem krátky let do Sao Paula, odkiaľ budem následne pokračovať do Thajska. Skoro 15 hodinový let zo Sao Paula do Dohy absolvujem vo vynikajúcej biznis triede Qsuite.
Qsuite. Ako letieť v najlepšej biznis triede na svete
Môj návrat z Ázie na Slovensko som zatiaľ neriešil, keďže som sa ešte nerozhodol odkiaľ a kedy budem cestovať domov.
V každom prípade na letenku z Ázie do Viedne v biznis triede budem potrebovať zhruba 70 000 Avios.
Využitie míľ na letenky: vnútroštátny let v Japonsku
Moja posledná rezervácia leteniek za Avios tento týždeň bola na let z Tokia do Sappora s Japan Airlines. Vnútroštátne letenky v Japonsku sú pomerne drahé a preto som sa rozhodol využiť tiež míle na presun na Hokkaido. Na jednosmernú letenku v ekonomickej triede vystavenú cez British Airways som potreboval 7500 Avios. V prípade Qatar Airways by to bolo až 15 000 Avios.
Poplatky na tomto vnútroštátnom lete boli iba 5 eur.