Neexistuje jednoznačná odpoveď na otázku aká je hodnota míľ vo vernostných programoch leteckých spoločností. Veľa závisí od formy ako vaše míle využijete. Vo všeobecnosti najlepšiu hodnotu môžete dosiahnuť pri výbere letenky za míle. Kúpa rôznych darčekov z online obchodov vernostných programov, alebo rezervácia ubytovania je len zbytočné mrhanie míľami. K tomuto kroku by ste sa mali uchýliť iba v prípade ak by vaše míle mali v najbližšej dobe expirovať.
Moja stratégia výberu leteniek za míle
Vo väčšine prípadov sa míle neoplatí míňať na európske lety. Pri každom výbere letenky za míle je potrebné ešte platiť za rôzne poplatky leteckým spoločnostiam. Tieto môžu byť často vyššie ako cena letenky do vašej destinácie s nízkonákladovou leteckou spoločnosťou, alebo podobná s cenou letenky tradičných leteckých spoločností. Jedine v prípade ciest na poslednú chvíľu, keď sú už letenky veľmi drahé môže mať zmysel využiť míle aj na európskych letoch.
Míle sa tiež moc neoplatí využívať na diaľkových letoch v ekonomickej triede do populárnych destinácií, kde sú vo všeobecnosti nízke ceny leteniek. Napríklad spiatočnú letenku z Viedne do New Yorku je už v tejto dobe možné zohnať za zhruba 300 eur. Ak by ste chceli využiť míle na tento let, za poplatky zaplatíte tiež zhruba 300 eur. Pravdaže ak by ste opäť cestovali last minute, alebo v hlavnej sezóne, výber by už dával viac zmysel.
Vo všeobecnosti je najvýhodnejšie využiť míle ak potrebujete cestovať na poslednú chvíľu, jednosmerne na diaľkových letoch, alebo v regiónoch bez nízkonákladových leteckých spoločností. Využitie míľ môže byť veľmi výhodné napríklad na letoch v rámci Južnej Ameriky, alebo v Afrike, kde sú ceny leteniek veľmi vysoké.
Vo väčšine prípadov ale najvyššiu hodnotu za míle získate pri cestách v biznis triede. Ja svoje míle na 90% využívam práve na letenky v biznis triede na diaľkových letoch. Platí to hlavne v prípade jednosmerných leteniek, ktoré sú zďaleka najvýhodnejšie na výber za míle. Tiež sa snažím vyberať míle za letenky v pravidelných promo akciách, ktoré máva v ponuke väčšina vernostných programov (napríklad Miles and More, alebo Flying Blue).
Míle sa snažím nevyužívať na letoch európskych leteckých spoločností, ktoré sú známe vysokými poplatkami za tento druh leteniek. Napríklad na poplatkoch za spiatočnú letenku v biznis triede na diaľkových letoch Lufthansa Group zaplatíte zhruba 600 eur.
Hodnota míľ
Ak by som robil konzervatívny odhad, jednu mílu by som ohodnotil zhruba na 1 cent. Táto hodnota sa môže líšiť plus mínus 10 až 20% podľa konkrétneho vernostného programu. Ak je hodnota nižšia ako 1 cent za míľu, výber letenky nie je moc výhodný. Pri tomto výpočte berte do úvahy, koľko by ste za normálnych okolností zaplatili za vašu letenku. Ak stojí jednosmerná letenka v biznis triede do vašej destinácie napríklad 6000 eur, hodnotu by ste nemali počítať z tejto ceny. Reálne by ste ste určite za túto letenku nezaplatili takúto extrémnu cenu.
Ja osobne hodnotím svoje míle na minimálne 2 centy. Výberom pod túto cenu sa snažím vyhýbať. Ako príklad mojich výberov uvediem jednosmerné letenky v biznis triede s Qatar Airways z Bangkoku do Addis Abeby za 55 000 míľ, alebo z Kigali do New Delhi za 50 000 miľ. V oboch prípadoch hodnota vybraných míľ zďaleka presahovala 2 centy.
Ak ešte nemáte vybraný svoj vernostný program, zopár rád ako si vybrať ten ideálny vernostný program.
2 komentáre
[…] by som ale nepridával do Privilege Club míle za lety iných leteckých spoločností Oneworld. Hodnota týchto míľ nie veľmi […]
[…] je v tomto prípade J, za ktorú by ste do Miles and More dostali spolu zhruba 24 000 míľ. Aj pri konzervatívnom odhade je hodnota týchto míľ minimálne 250 […]