Home Letecké spoločnosti Smutný stav európskej biznis triedy

Smutný stav európskej biznis triedy

by Karol
10 komentárov

Biznis sedadlá väčšiny európskych leteckých spoločností na letoch v rámci Európy a do mnohých destinácií v severnej Afrike a na Blízkom východe sú bezpochyby najhoršími na celom svete. Pokiaľ necestujete na služobnú cestu, kde zamestnávateľ platí letenku, alebo máte dosť peňazí na rozhadzovanie, nevidím dôvod na kúpu letenky v biznis triede na týchto kratších letoch. Výnimku tvoria iba dve letecké spoločnosti, ktorých európska biznis trieda je na úrovni porovnateľnej s mimoeurópskymi leteckými spoločnosťami.

Európska biznis trieda: sedadlá

Sedadlá v biznis triede na európskych letoch sú identické so sedadlami v ekonomickej triede. Vo väčšine prípadov je rozostup medzi sedadlami tiež viac menej rovnaký ako v ekonomickej triede. V biznis triede je ale blokované stredné sedadlo a tým je zaručené, že priamo vedľa vás nebude nikto sedieť. O kvalite európskej biznis triedy čo to hovorí aj fotografia Madonny, ktorá pred časom kolovala na internete. Titulok znel: Aj veľké hviezdy cestujú v ekonomickej triede. Väčšina ľudí si neuvedomila, že fotka bola spravená na palube jednej nemenovanej európskej spoločnosti a jednalo sa o biznis triedu.

Pri takejto konfigurácii sedadiel môžu letecké spoločnosti podľa potreby meniť veľkosť biznis kabíny. Lietadlo tak môže napríklad letieť s polovicou sedadiel v biznis triede, alebo aj úplne bez biznis triedy. Táto flexibilita výhodná pre letecké spoločnosti ide na úkor pohodlia pasažierov. Tieto sedadlá sú tiež lacnejšie a ľahšie, čím letecké spoločnosti šetria na palive.

Výnimky na európskom nebi

Aeroflot Sukhoi Superjet 100 biznis trieda

Aeroflot a Turkish Airlines sú jediné letecké spoločnosti v Európe poskytujúce klasické biznis sedadlá na regionálnych letoch. Tieto sedadlá sú oveľa širšie, pohodlnejšie a s väčšími rozostupmi medzi sedadlami. V lietadlách ako Airbus A320, alebo Boeing 737 majú len štyri sedadlá v jednom rade. Turkish Airlines majú ale stále niektoré lietadlá so šiestimi sedadlami v biznis triede v jednom rade.

Na niektorých vyťažených európskych letoch sú nasadzované diaľkové lietadlá ako Boeing 777, alebo Airbus A330. Tieto lietadlá sú najideálnejšie, lebo máte zaručené oveľa pohodlnejšie lie-flat, alebo angled lie-flat sedadlá. Z Viedne prevádzkuje Turkish Airlines niektoré lety do Istanbulu s Airbus A330. V minulosti som tiež videl diaľkové lietadlá Lufthansa Group na letoch z Viedne do Frankfurtu. Natrafiť na diaľkové lietadlo na európskych trasách je ale pomerne ťažké.

Qatar Airways biznis trieda Airbus A320 regionálna konfigurácia

Na regionálnych letoch nájdete najlepšie biznis sedadlá pri cestách v rámci Ázie. Väčšina ázijských leteckých spoločností využíva na týchto letoch lietadlá s lie-flat sedadlami. V Severnej Amerike na väčšine krátkych letov sú inštalované klasické biznis sedadlá. Latam, najväčšia letecká spoločnosť v Južnej Amerike tiež ponúka separátnu kabínu s voľným stredným sedadlom. Na rozdiel od európskych spoločností zvolila menej klamlivé pomenovanie, kedže túto triedu nazýva premium economy.

Eva Air: 3 hodinový let v biznis triedae z Taipei do Tokia

Európska biznis trieda zhrnutie

Pomenovanie biznis trieda na väčšine európskych letov nie je naozaj vhodné. Jedinou výhodou oficiálneho označenia “biznis trieda” je check-in pri biznis prepážkach, prístup do biznis salónikov, prednostný vstup na palubu a vyšší počet míľ. Dobré sedadlo, to najdôležitejšie čo od biznis triedy očakávate ale nedostanete. Jediným svetlým miestom je vo väčšine prípadov strava adekvátna na jedno, alebo dvojhodinový let (aj keď sa nemôže porovnávať s tým, čo dokáže ponúknuť Qatar Airways na rovnako dlhom lete).

10 komentárov

Súvisiace články

10 komentárov

Recenzia Aegean Airlines a Olympic Air - Dvere sveta dokorán 20. júla 2020 - 0:17

[…] V prípade biznis triedy je batožina a aj výber sedadla zadarmo. Sedadlá v biznis triede sú ale úplne rovnaké ako v prípade ekonomickej triedy. Rozdiel oproti ekonomickej triede je, že stredné sedadlá ostávajú voľné. S rovnakým problémom s kvalitou sedadiel v biznis triede sa stretnete pri cestách s väčšinou európskych leteckých spoločností (viac informácií v tomto blogu). […]

Reply
Recenzia Scandinavian Airlines Kodaň - Faerské ostrovy - Dvere sveta dokorán 6. augusta 2020 - 23:35

[…] na palube v tomto období. Sedadlá v biznis triede sú identické s tými v ekonomickej triede. O smutnom stave biznis triedy na európskych letoch som už písal v jednom z minulých […]

Reply
Biznis sedadlá s dverami pre Airbus A321LR/ XLR - Dvere sveta dokorán 1. októbra 2020 - 22:52

[…] pre lietadlá prevádzkovaných na kratších trasách. Platí to hlavne ak berieme v úvahu aký zlý biznis produkt momentálne poskytuje väčšina európských leteckých spoločností na týchto menších typoch […]

Reply
157€ biznis trieda British Airways Viedeň/ Praha - Londýn 2020/21 - Dvere sveta dokorán 5. októbra 2020 - 15:31

[…] biznis triedy vždy ostáva stredné sedadlo voľné (O smutnom stave európskej biznis triedy som už písal v minulosti). Z tohto dôvodu sa moc neoplatí priplácať za biznis triedu na kratších letoch do európskych […]

Reply
Swiss 8 hodín biznis lie-flat do Izraela z Kyjeva 339€ - Dvere sveta dokorán 11. novembra 2020 - 13:46

[…] Táto ponuka môže byť zaujímavá hlavne pre ľudí, ktorí by mali záujem skombinovať návštevu Kyjeva s cestou do Izraela. Za 339 eur je možné z Kyjeva cestovať v biznis triede do Tel Avivu s Austrian Airlines, Swiss a Lufthansou, ale iba Swiss ponúka na tejto trase lie-flat sedadlá. Austrian a Lufthansa prevádzkujú tieto lety s lietadlami so skupiny Airbus A320. Let z Zürichu do Tel Avivu na Airbus A330 trvá zhruba 4 hodiny. Let z Kyjeva do Zürichu je na Airbus A220 s európskou biznis triedou. […]

Reply
Austrian/ Lufthansa spoplatnia nápoje a stravu na kratších letoch - Dvere sveta dokorán 17. novembra 2020 - 14:37

[…] v krabiciach pre pasažierov v biznis triede je tiež veľmi nešťastné riešenie. Už teraz je biznis trieda na európskych letoch veľmi nekvalitná a obed v krabici zníži ešte viac atraktívnosť biznis […]

Reply
Recenzia TAP Air Portugal biznis trieda Airbus A330 - Dvere sveta dokorán 4. januára 2021 - 16:22

[…] Jedinou nevýhodou môže byť trojhodinový let z Viedne do Lisabonu na Airbus A320 v takzvanej euro biznis triede so sedadlami v rovnakej konfigurácii ako má ekonomická trieda. V biznis triede je ale blokované […]

Reply
Boston zo Štokholmu v biznis triede za 690 eur - Dvere sveta dokorán 8. januára 2021 - 21:13

[…] Posledný možný odlet zo Štokholmu do USA je v polovici augusta. Lety za túto cenu sú zdá sa dostupné iba s dvoma prestupmi. Prvý je v Lisabone a druhý v Ponta Delgada na Azorských ostrovoch. Transkontinentálnej lety sú na Airbus A321 s lie-flat sedadlami. Niektoré lety medzi Lisabonom a Ponta Delgada sú tiež s Airbus A321 s lie-flat sedadlami. Let medzi Štokholmom a Lisabonom je v klasickej európskej biznis triede. […]

Reply
New York a Toronto biznis od 700€ zo Škandinávie - Dvere sveta dokorán 18. januára 2021 - 19:52

[…] Transatlantické lety sú na Airbus A330 s lie-flat sedadlami (recenzia biznis triedy TAP Air Portugal na Airbus A330neo z Lisabonu do Sao Paula), ale let medzi Škandináviou a Lisabonom je v klasickej európskej biznis triede. […]

Reply
Singapore Airlines biznis: Phuket z Nemecka 1360€ - Dvere sveta dokorán 23. apríla 2021 - 22:10

[…] Let z Mníchova do Singapuru je na Airbus A350. Lety z Frankfurtu do Singapuru sú na Airbus A380, alebo na Boeing 777. Na spoje zo Singapuru na Phuket sú nasadzované Boeing 737, so skutočnými biznis sedadlami (na rozdiel od hrozných sedadiel využívaných v biznis triede európskymi leteckými spoločnosťami). […]

Reply

Leave a Comment