Qatar Airways má v business class až 5 úplne odlišných typov sedadiel. Kvalita týchto sedadiel je veľmi rozdielna a preto by ste si mali dávať pozor pri výbere svojho letu. Napríklad medzi Viedňou a Dohou Qatar Airways lietajú s Airbus A350 a aj s Airbus A320. Cestovanie v Airbus A350 poskytuje podstatne viac komfortu ako malý Airbus A320.
Ďalším príkladom môže byť aj pre Slovákov populárne spojenie z Dohy do Bangkoku. Na tejto trase má Qatar Airways až 7 letov denne s A330, A350, B787, B777 v starej konfigurácii a B777 s Qsuite. Celkový zážitok z letu v Qsuite a v Airbus A330 je veľmi rozdielny.
Qsuite v B777 a A350


Qsuite je jedným z najlepších biznis sedadiel na svete. Každé sedadlo má priamy prístup do uličky a vlastné dvere. Pri okne je vždy jedno samostatné sedadlo a v strede sú dve sedadlá, ktoré sú oddelené prepážkou. Ak cestujete spolu s ďalšou osobou, táto prepážka sa dá odstrániť. Každý druhý rad dokonca poskytuje možnosť vytvoriť zo sedadiel dvojposteľ (v časti kde sú chodilá sú sedadlá stále oddelené prepážkou).
Qatar Airways postupne vymieňa všetky staré sedadlá v B777 za Qsuite. Momentálne má iba polovica B777-300ER nové Qsuite sedadlá. Všetky lietadlá B777-200LR už majú nainštalované Qsuite. Novododané Airbus A350-900 a všetky Airbus A350-1000 majú tiež Qsuite. Recenzia Qsuite.
Najlepším spôsobom na rozlíšenie Qsuite od starých sedadiel je podľa mapy sedadiel. Staré sedadlá v B777 budú zobrazené vo forme: 2-2-2. Pôvodné sedadlá v Airbus A350 budú zobrazené vo forme 1-2-1. Mapa sedadiel Qsuite vyzerá takto:

Mapu sedadiel nájdete pri rezervácii letenky, alebo ju tiež môžete nájsť v aplikácii SeatAlerts. Viac informácií o Seat Alerts: https://www.expertflyer.com/
Qatar Airways business class Airbus A350 a Boeing B787

Sedadlá v A350 a B787 sú viac menej rovnaké. Najväčší rozdiel medzi týmito dvoma lietadlami je, že v B787 je len 22 sedadiel v biznis triede a v A350 36 až 48.
Tieto sedadlá sa nazývajú reverse herringbone seats. Pri oknách je jedno samostatné sedadlo a v strede sú ďalšie dve sedadlá. Sedadlá smerujú k oknu pod zhruba 45 stupňovým uhlom. Ak neviete nájsť let s Qsuite, tieto sedadlá predstavujú druhú najlepšiu biznis triedu na palubách Qatar Airways. Recenzia biznis triedy Qatar Airways Airbus A350.
Airbus A380
Airbus A380 má rovnaké sedadlá ako A350 a B787, ale ako jediné lietadlo má na palube bar. Qatar Airways behom najbližších rokov prestane lietať s A380 a preto máte posledných pár rokov na to, aby ste vyskúšali podľa mňa najlepší bar vo vzduchu.

Boeing B777 staré sedadlá
Staršie sedadlá v B777 sú stále veľmi pohodlné a hlavne veľmi priestranné. Hlavnou nevýhodu týchto sedadiel je, že sú v konfigurácii 2-2-2. Preto ak cestujete sami, mali by ste si vybrať sedadlo v strede, medzi dvoma uličkami. Ak by ste sedeli pri okne a sedadlá by boli sklopené vo vodorovnej polohe, museli by ste preskakovať cez vášho spolusediaceho.
Ďalšou nevýhodou týchto sedadiel je, že prepážka medzi dvoma sedadlami je veľmi krátka a nemáte moc súkromia. Čo sa ale týka komfortu pri spaní, alebo pri oddychu v mierne sklopenej polohe, tieto sedadlá sú stále veľmi pohodlné.

Qatar Airways A330 business class
Ak by ste mali možnosť, mali by ste sa vyhnúť letom s Airbus A330. Biznis trieda je tiež v konfigurácii 2-2-2, ale sedadlá sú podstatne užšie ako v prípade B777. Jeden menší trik: keď je sedadlo vo vodorovnej polohe, je možné znížiť opierku na ruky a tým mierne rozšíriť šírku sedadla v oblasti pliec. Najväčším problémom týchto sedadiel je ale box na chodidlá, ktorý je veľmi malý a vaša poloha pri spánku môže byť obmedzená. Z tohto dôvodu je najlepšie sedieť v prvom rade, kde je tento box podstatne väčší ako v ostatných radoch. Recenzia biznis triedy Qatar Airways Airbus A330.

V každom prípade to neznamená, že by ste nemali cestovať s A330 ak nie je k dispozícii iný typ lietadla. Biznis trieda v Qatar Airways v A330 nie je horšia ako napríklad biznis trieda Lufthansy. Biznis produkt iba nie je na takej vysokej úrovni ako v prípade A350, B777, alebo B787.
Qatar Airways business class Airbus A320 a A321
Qatar Airways má Airbus A320 v dvoch konfiguráciách. Prvými sú lie-flat sedadlá viac menej identické s tými v Airbus A330. Druhými sú sedadlá v regionálnej konfigurácii, ktoré nie sú lie-flat, ale sa dajú sklopiť len pod určitým uhlom. Recenzia Qatar Airways biznis trieda Airbus A320 (lie-flat verzia). Recenzia Airbus A320 s regionálnymi sedadlami.


Qatar Airways používa Airbus A320 aj na mnohých menej vyťažených linkách do Európy. Sedadlá v regionálnej konfigurácii sú pohodlné na denných letoch, ale no nočných letoch sa v týchto sedadlách určite dobre nevyspíte. Pokiaľ by cena letenky nebola veľmi nízka, neriskoval by som let s A320 na letoch do Európy, ktoré trvajú zhruba 5 hodín. Qatar Airways nikdy nevie garantovať s ktorým typom sedadiel poletíte. Audio a video ponuka v lietadlách s regionálnou konfiguráciou je tiež veľmi obmedzená. V niektorých prípadoch dokonca v lietadle nie je ani inflight entertainment system, ale k dispozícii sú len iPady, ktoré majú ešte obmedzenejšiu video ponuku.
Všetky sedadlá v Airbus A321 sú len v regionálnej konfigurácii. Našťastie v nasledujúcich 4 rokoch budú všetky A320 a A321 vymenené za A321neo s lie-flat sedadlami.
13 komentárov
[…] Letecké spoločnosti […]
[…] zostávajúcich starších sedadiel v Boeingoch 777 môže trvať zhruba ďalšie dva roky. Staršie sedadlá v Boeing 777 tiež nie sú zlé a nevyhýbal by som sa im len z dôvodu, že na danej trase nie je […]
[…] triede zo Štokholmu do Hong Kongu za 1210 eur. Let z Dohy do Hong Kongu je v Qsuite, podľa mňa najlepšej biznis triede na svete. Qatar Airways majú v ponuke aj ďalšie akciové letenky zo Švédska do Ázie. Napríklad biznis […]
[…] už teraz kvalitou predbehlo biznis sedadlá, ktoré má Emirates v Airbus A380. Napríklad Qatar Airways a Oman Air majú podstatne lepšie sedadlá ako tie čo chce Emirates uviesť na trh budúci […]
[…] som už v minulosti hodnotil viac krát. Napríklad recenzia ich biznis sedadiel je dostupná v tomto článku. Našťastie lacné letenky v biznis triede s Qatar Airways nie sú vôbec zriedkavé. Pri hľadaní […]
[…] Airways má podľa mňa momentálne najlepšiu biznis triedu na svete. Hlavne ich Qsuite sedadlá ponúkajú veľmi jedinečný biznis produkt. Teraz je možné letieť s Qatar Airways v biznis […]
[…] by som let s Boeing 787, kde je zaručené lie-flat sedadlo. Qatar Airways má v niektorých Airbus A320 staršie biznis sedadlá v regionálnej konfigurácii. Do Prahy by mali lietať A320 s lie-flat sedadlami, ale vždy existuje možnosť výmeny lietadla […]
[…] O biznis sedadlách Qatar Airways som už písal viac v predchádzajúcom blogu a teraz sa budem sústrediť len na Airbus A330. Qatar Airways má na palube Airbus A330 v biznis triede 6 sedadiel v jednom rade (konfigurácia 2-2-2). Hoci na starších Boeing 777 má Qatar Airways tiež konfiguráciu 2-2-2, tieto sedadlá sú ale na rozdiel od Airbus A330 veľmi pohodlné. Hlavným problémom je, že trup Airbus A330 je menší ako v prípade Boeing 777 a tým pádom sú aj sedadlá užšie. Počas dňa si tento problém možno ani neuvedomíte, ale v sklopenej polohe pri spánku pôsobia tieto sedadlá veľmi úzkym dojmom. Znížením operadla na ruku je možné trocha rozšíriť šírku sedadla, ale stále budete mať trocha stiesnený pocit. Ďalšou nevýhodou je malý priestor na chodidlá v sklopenej polohe, ktorý tiež obmedzí vašu polohu pri spánku. Tomuto problému je možné sa vyhnúť ak budete sedieť v prvom rade. V prvom rade je box na nohy podstatne väčší. Tieto sedlá nie je možné rezervovať na internete a sú dostupné len na vyžiadanie pri check-in. […]
[…] Odlet z Kyjeva: Delhi 1150 eur, Da Nang (Vietnam) 1280 eur a Goa 1340 eur. Z Kyjeva do Dohy je lepšie vyberať lety na Airbus A330, ktoré majú lepšie sedadlá v biznis triede ako Airbus A320. Viac informácií o biznis sedadlách Qatar Airways v tomto blogu. […]
[…] Qatar Airways prevádzkuje medzi Kyjevom a Dohou dva lety denne. Odporúčal by som let na Boeing 787, kde sú zaručené lie-flat sedadlá. Druhý let je na Airbus A320, v prípade ktorých nie všetky lietadlá majú lie-flat sedadlá. Na Google Flights si najlepšie overíte typ sedadla. Qatar Airways sú ale notoricky známi výmenami lietadiel na poslednú chvíľu a preto si nikdy nemôžete byť istý či budete mať lie-flat na Airbus A320. Let z Dohy do Da Nang je na Boeing 787. Sprievodca biznis sedadlami Qatar Airways: blog tu. […]
[…] Tieto sedadlá nie sú až tak dobré ako lie-flat sedadlá, ale stále sú veľmi pohodlné. Blog s popisom všetkých typov biznis sedadiel Qatar Airways. Qatar Airway tiež ponúka 5 hviezdičkový hotel v Dohe pri stopover za 25 eur na […]
[…] názoru Qsuite medzi dva najlepšie biznis sedadlá v leteckom priemysle. Qatar Airways má až šesť rôznych typov biznis sedadiel a je notoricky známy častou výmenou lietadiel , pri ktorej vo väčšine prípadov dochádza aj […]
[…] dverami. O Qsuite som už písal v tomto staršom blogu a tieto sedadlá patria podľa mňa medzi tri najlepšie sedadlá v biznis triede v celom leteckom priemysle. Problémom Boeing 787 ale je, že sa do nich Qsuite nezmestí z dôvodu […]