Home Recenzie aerolínií Recenzia: Turkish Airlines biznis trieda na Boeingu 787

Recenzia: Turkish Airlines biznis trieda na Boeingu 787

by Karol
2 komentáre

Recenzia: biznis trieda Turkish Airlines na Boeingu 787-9 z Istanbulu do Taipei.

O biznis triede Turkish Airlines som v minulosti čítal mnoho pozitívnych recenzií a preto som mal pred mojím prvým letom v ich biznis triede pomerne vysoké očakávania.

Z tohto desaťhodinového letu som ale nakoniec odchádzal s trocha zmiešanými pocitmi. Moje očakávania, že by som mohol cestovať v najlepšej biznis triede európskej leteckej spoločnosti sa totiž nenaplnili.

Cestu na Taiwan som začal v Budapešti a recenziu biznis triedy Turkish Airlines na Airbuse A321 do Istanbulu nájdete v tomto blogu.

Boeing 787-900 od Turkish Airlines

Boeing 787-900 na ktorom som cestoval do Taipei mal len šestnásť dní a voňal ešte “novotou”. Keď som vstúpil na palubu, mal som podobný pocit ako keď nasadnem do nového auta.

Minimálne 48 hodín pred mojím letom “sedelo” toto lietadlo na letisku v Istanbule a tak sa muselo jednať o jeden z jeho prvých komerčných letov (ak nie úplne prvý).

Kabína lietadla bola preto v úplne bezchybnom stave a čierna farba interiéru pôsobila pomerne elegantne.

Toto lietadlo malo aj wifi, ktoré mohli využívať pasažieri v biznis triede zadarmo. Na prihlásenie stačilo vyplniť meno cestujúceho a číslo sedadla. Ja som palubný internet využil iba zopárkrát počas letu a rýchlosť pripojenia bola celkom dobrá na čítanie správ, alebo posielanie fotografií cez whatsapp.

Vstup na palubu

Naše lietadlo parkovalo mimo hlavného terminálu a pasažieri museli na presun využiť autobus. Cestujúci v biznis triede a držitelia statusu Star Alliance Gold mali tradične prednosť pri skenovaní palubných lístkov.

Turkish Airlines ale nevyhradili špeciálny autobus pre pasažierov v biznis triede a v autobuse sme cestovali ako sardinky. To nebol pravdaže najideálnejší začiatok cesty.

Po vstupe na palubu mal už každý pasažier na sedadle pripravené papuče, tenšiu deku a vankúš.

Turkish Airlines podávajú ako welcome drink pred odletom iba nealkoholické nápoje. Na výber bol čerstvý pomarančový džús a ďalšie dva druhy ovocných nápojov.

Pred odletom som ešte dostal kozmetickú taštičku Ferragamo a hluk tlmiace slúchadlá. V kozmetickej taštičke boli zubná pasta s kefkou, štuple do uší, klapky na oči, ponožky, telové mlieko, balzam na pery a zvlhčovač tváre (facial mist).

Palubný personál bol počas celého letu príjemný a nemal som žiadny problém s komunikáciou v angličtine (problém, na ktorý sa v minulosti niekoľko ľudí sťažovalo).

Turkish Airlines biznis trieda sedadlá

Ešte predtým ako budem špecificky písať o sedadlách na Boeingu 787 by som chcel v krátkosti zhrnúť všetky typy sedadiel, ktoré majú Turkish Airlines na diaľkových lietadlách.

Všetky Boeingy 787 a väčšina Airbusov A350 majú najnovšiu generáciu biznis sedadiel ako na mojom lete do Taipei. Turkish Airlines majú ale aj niekoľko Airbusov A350, ktoré boli pôvodne určené pre Aeroflot. Z dôvodu sankcií ale nakoniec prevzali tieto lietadlá Turci aj s ich Aeroflot interiérmi. Sedadlá v biznis triede na týchto lietadlách majú dvere a sú v konfigurácii 1-2-1 v jednom rade. Podľa môjho názoru sú tieto “Aeroflot” sedadlá najlepšie zo všetkých sedadiel Turkish Airlines.

Na Boeingoch 777 a Airbusoch A330 majú Turkish Airlines staršiu generáciu plne sklápateľných sedadiel. Tie sú podľa môjho názoru veľmi pohodlné hlavne pri spánku, keďže v sklopenej polohe sú nohy na malej taburetke, čo umožňuje akúkoľvek polohu pri spánku. Pri väčšine sedadiel najnovšej generácie budú vaše chodidlá v malom výklenku, ktorý bude značne obmedzovať váš pohyb.

Negatívom sedadiel na Boeingoch 777 a Airbusoch A330 je, že poskytujú veľmi málo súkromia, keďže sú veľmi otvorené a nemajú medzi sebou žiadnu prepážku. Konfigurácia sedadiel 2-2-2 v jednom rade na Airbusoch A330 a dokonca 2-3-2 na Boeingoch 777 tiež nie je ideálna.

Turkish Airlines majú aj niekoľko Airbusov A330 s nie plne sklápateľnými sedadlami v biznis triede. Tieto lietadlá sú ale nasadzované takmer výlučne na kratšie (európske) lety.

Sedadlá v biznis triede na Boeingu 787

Turkish Airlines majú na Boeingoch 787-900 v biznis triede 30 sedadiel. Tie sú v konfigurácii 1-2-1 v jednom rade, ktorá umožňuje každému pasažierovi priamy prístup do uličky.

Ak cestujete sami, mali by ste sa snažiť vyberať sedadlá pri okienku v párnych radoch. Tieto sedadlá sú bližšie pri trupe lietadla a poskytujú veľmi veľa súkromia. Sedadlá v nepárnych radoch sú mierne odsadené od okienka a sú preto viac otvorené do uličky.

Pre dvojice sú ideálne stredné sedadlá E a F, ktoré sú bližšie pri sebe ako D a G.

Sedadlá majú jednoduché ovládanie a sú veľmi pohodlné či už v zpriamenej, alebo polosklopenej polohe. Podľa môjho názoru sú ale mierne tvrdšie, čo som si uvedomil hlavne pri spánku. Našťastie na nočných letoch dá palubný personál na každé sedadlo ešte tenší matrac. Okrem matracu dostane ešte každý pasažier pred spánkom druhú, hrubšiu prikrývku.

V sklopenej polohe môžu na niektorých ľudí pôsobiť tieto sedadlá pomerne úzko, čo ale nebol môj problém.

Väčším problémom pre mňa bol výklenok na nohy v sklopenej polohe. Ten je veľmi hlboký, čo značne redukovalo polohu v ktorej som mohol spať. Problém som mal hlavne s väčším zohnutím nôh v kolenách.

Na druhej strane som pri výške 186 cm nemal problém s dĺžkou postele.

Tieto sedalá sú teda pohodlné pri oddychu v polosklopenej polohe, ale nie úplne ideálne pri spánku. Na Boeingoch 777 a Airbusoch A330 od Turkish Airlines by ste sa podľa mňa vyspali lepšie.

Turkish Airlines biznis trieda: večera

Najväčšie očakávania z tohto letu som mal od cateringu, ktorý je známy svojou kvalitou.

Turkish Airlines majú na diaľkových letoch kuchára, ktorý je oblečený tradične v bielom aj s kuchárskou čapicou. Večeru som si uňho z jedálnejho lístka objednal ešte pred vzletom.

Ako predjedlo bolo na výber turecké meze, alebo morské plody (moja voľba). Z hlavných jedál som si mohol vybrať buď jahňacie mäso, rybu, alebo cestoviny.

Celkovo bol servis na tomto neskorom nočnom lete s odletom o 2:00 dosť pomalý. Napríklad misku orieškov a prvý nápoj som dostal až hodinu po vzlete. Potom sa už celý servis mierne zrýchlil. Večeru som ale aj tak dojedol až dve hodiny po odchode z Istanbulu.

Rovnako ako na lete z Budapešti, aj v tomto prípade bolo najlepšie predjedlo. Polievka mi na druhej strane vôbec nechutila. Problém mohol byť ale vo mne, keďže nemám príliš rád kyslé polievky.

Keďže som si pri ceste do Istanbulu objednal rybu, tak na prípoji do Taipei som si pre zmenu vybral jahňacie mäso. To bolo ale dosť suché a mi preto príliš nechutilo. Nakoniec som si ako dezert vybral ešte celkom chutnú štrúdľu.

Turkish Airlines biznis trieda: raňajky

Raňajky na mojom lete do Taipei boli lepšie ako večera. Mnohé letecké spoločnosti začali v poslednej dobe aj v biznis triede podávať pomerne malé porcie na raňajky. To ale určite nebol problém Turkish Airlines.

Aj keď raňajkový jedálny lístok obsahoval množstvo položiek, stačilo si vybrať hlavné jedlo. Všetky ostatné jedlá dostal každý pasažier automaticky. Okrem vajec (poached eggs), ktoré som si vybral ja boli dostupné ešte panini a štrúdľa.

Vajcia boli na lietadlovú stravu celkom fajn, aj keď som už určite jedol aj lepšie v biznis triede. Okrem tohto jedného priemerného jedla bol zvyšok raňajok výborný.

Ako predjedlo som dostal syrový tanier. Spolu s ním boli na podnose aj výborná tradičná turecká rajčinová pomazánka, (nepresladené) ovsené vločky, veľmi zaujímavý medový plást a miska ovocia.

Na záver som si objednal ešte pohár cappuccina.

Je len škoda, že hlavné jedlo bolo len priemerné. Ináč by sa jednalo o vynikajúce raňajky.

Video sytém

Ako sa dá očakávať od úplne nového lietadla, dotyková obrazovka fungovala bezchybne a bola dostatočne veľká.

Filmotéka Turkish Airlines je veľmi rozsiahla a preto by ste nemali mať problém s výberom filmov.

Problémom ale bolo, že palubný personál začal zbierať slúchadlá zhruba 40 minút pred príletom na Taiwan. Rozpozeraný film som teda nečakane nemohol dopozerať.

Zhrnutie

Aj keď som mal od biznis triedy Turkish Airlines väčšie očakávania, v prípade dobrej ceny by som nemal s nimi problém opäť cestovať. V každom prípade považujem biznis produkt EVA Air, alebo Qatar Airways za lepší.

Aj keď strava Turkish Airlines nebola bez chyby, skôr mi prekážal úzky priestor na nohy pri spánku. Ďalším mínusom bol trocha pomalý servis. Na tomto desaťhodinovom lete som mohol spať iba šesť hodín. Večeru som dojedol dve hodiny po vzlete a štrngot príborov raňajkového servisu ma zobudil niečo vyše dve hodiny pred príletom do Taipei.

2 komentáre

Súvisiace články

2 komentáre

Leave a Comment