Laudamotion je tretia letecká spoločnosť, na ktorej vzniku sa podieľal zosnulý pretekár Formula 1 Niki Lauda. Momentálne je už táto rakúska nízkonákladová letecká spoločnosť so sídlom vo Viedni plne integrovaná do Ryanair. Marketingovo ale stále funguje ako separátna spoločnosť.
Lietadlá naďalej lietajú vo farbách Laudamotion, interiér a aj uniformy palubného personálu ostali tiež pôvodné. Web stránka je viac menej identická s Ryanair a najzásadnejší rozdiel je vo farebnom prevedení. Štruktúra cien, poplatkov a prepravných podmienok je tiež identická s Ryanair.
Prvé dve letecké spoločnosti založené Niki Laudom boli už neexistujúce Lauda Air a Niki. V minulosti som vždy rád cestoval s oboma týmito spoločnosťami a preto som bol zvedavý aj na let s Laudamotion.
Negatívne recenzie Laudamotion
Na internete možete nájsť mnoho negatívnych recenzií Laudamotion. Zásadný problém je, že veľa cestujúcich nepozná prepravné podmienky. Na letiskách potom vzniká mnoho konfliktov ak nie je napríklad dodržaná veľkosť batožiny, alebo pasažieri nespravili online check-in. Čo neviem posúdiť je ako letecká spoločnosť reaguje v prípadoch iregulárnej prevádzky ako je napríklad meškanie, alebo zrušenie letu.
Kúpa letenky
Okrem web stránky Laudamotion je letenky možné kúpiť aj priamo na web stránke a aplikácii Ryanair. Základná cena mojej letenky bola 25 eur, za priority boarding som zaplatil 10 eur a za sedadlo pri núdzovom východe ďalších 14 eur. Celková cena 49 eur za vyše trojhodinový let bola podľa mňa veľmi rozumná.
Wiz Air mali v ponuke letenky na rovnakej trase za podobnú cenu, ale ďalšie letecké spoločnosti mali podstatne vyššie ceny leteniek. Môj návrat z Porta do Viedne bol dva mesiace pred odletom posunutý o 8 hodín neskôr. Neskorý večerný prílet do Viedne mi nevyhovoval a letenku som veľmi jednoducho zrušil online. Podľa smerníc EC261/ 2004 som dostal plnú refundáciu ceny letenky.
Laudamotion boarding
Priority boarding vám umožní si vziať na palubu jednu menšiu a jednu väčšiu príručnú batožinu. Kedže sa vždy balím veľmi efektívne, nemusel som využiť podstatne vyššie spoplatnený check-in batožiny. Aj keď som mal teoreticky prednostný vstup na palubu, v realite tento benefit nefunguje. Na mojom lete mali zhruba tri štvrtiny pasažierov zakúpený priority boarding. Osobne mi nerobí problém ak sa nedostanem prvý na palubu lietadla. Výhodou priority boarding je možnosť si bezplatne zobrať so sebou jednu väčšiu príručnú batožinu. Pokiaľ nebudete medzi poslednou štvrtinou cestujúcich na palube, nemali by ste mať problém nájsť miesto v uschovných priestoroch.
Pri odchode z Viedne malo lietadlo meškanie 15 minút, ale v Porte sme pristáli načas.
Interiér, sedadlá a servis
Laudamotion musia mať jeden z najškaredších a najnudnejších interiérov lietadiel. Generické bledosivé sedadlá nemajú ani náznak akejkoľvek individuality. Predpokladám, že to boli najlacnejšie sedadlá aké bolo možné nájsť na trhu.
Na letoch dlhších ako 2 hodiny s nízkonákladovými leteckými spoločnosťami si vždy priplácam za sedadlo pri núdzovom východe, keďže tieto sedadlá poskytujú podstatne viac priestoru na nohy. Rozostupy medzi sedadlami v ostatných radoch sú viac menej rovnaké ako u iných low cost spoločností.
Počas letu je možné si zakúpiť jedlo a nápoje. Predstava dobrej večere v Porte bola lákavejšia ako občerstvenie na palube nízkonákladovej leteckej spoločnosti a preto neviem posúdiť kvalitu ponúkaného občerstvenia. Celkovo bol palubný personál v dobrej nálade a priateľský.
Laudamotion zhrnutie
Laudamotion je veľmi priemerná nízkonákladová letecká spoločnosť so škaredým interiérom lietadiel. Ak by bola cena letenky dobrá, neváhal by som s nimi cestovať znova. Celkovo považujem atmosféru na palube Wizz Air za pozitívnejšiu. Myslím si, že to spôsobuje hlavne interiér lietadla a do určitej miery aj palubný personál. Recenzia Wizz Air.
4 komentáre
[…] Recenzie aerolínií […]
[…] Recenzie aerolínií […]
[…] Prvý rad (bulkhead seat) na Laudamotion […]
[…] predáva príručnú batožinu ako súčasť prioritného vstupu na palubu. Pri mojom marcovom lete s Laudamotion, ktorý sú súčasťou Ryanair malo 3/4 pasažierov prioritný vstup a boarding trval veľmi dlho. […]