Podľa nariadenia Európskeho parlamentu 261 máte v mnohých prípadoch meškajúcich, alebo zrušených letov nárok na finančnú kompenzáciu. Letecké spoločnosti sa ale často snažia vyhnúť vyplateniu peňazí na ktoré máte nárok a celý proces môže byť preto komplikovaný. Kompenzácia za meškajúci let Austrian Airlines z Viedne do Bangkoku, ktorú som nedávno riešil bola na moje prekvapenie spracovaná veľmi rýchlo a bez akýchkoľvek výhovoriek bola vyplatená prislúchajúca suma 600 eur.
Meškanie letu Austrian Airlines z Viedne do Bangkoku
Nedávno ma navštívil známy z Taiwanu a domov sa vracal z Viedne s prestupom v Bangkoku. Letenku vystavili Austrian Airlines s tým, že prvý let z Viedne do Bangkoku bol na palube ich lietadla a prípoj z Bangkoku do Taipei bol na lete EVA Air.
Plánovaný odlet z Viedne bol o 23:25. V deň odletu zhruba o 17:00 dostal email s tým, že lietadlo mešká a odlet je až druhý deň o 7:30 ráno. Zároveň dostal aj nový itinerár letenky, keďže pôvodný prípoj EVA Air by nestihol. Tento nový nevhodný itinerár som mu tiež pomohol zmeniť. Ako som riešil tento problém sa môžete dočítať v tomto blogu.
Ako docestoval do Taipei preto nebudem dnes podrobnejšie rozoberať. Dôležité je, že do konečnej destinácie sa dostal s meškaním vyše štyri hodiny. Podľa EC 261 mal preto nárok na kompenzáciu 600 eur, kedže vzdialenosť presahovala 3500 kilometrov.
Kompenzácia za meškajúci let Austrian Airlines
Ohľadom kompenzácie som kontaktoval Austrian Airlines ja, keďže mám viac skúseností s riešením podobných záležitostí.
Ako som už spomenul, na moje prekvapenie prebehol celý proces veľmi hladko. Jediný problém som mal pri hľadaní formulára na podanie žiadosti o kompenzáciu na webovej stránke Austrian Airlines.
Ak by ste aj vy chceli s podobným problémom kontaktovať Austrian, na ich webovej stránke postupujte nasledovne:
- 1.Úplne na spodu stránky kliknite na “contact”
- 2. Následne v strede stránky nájdite: “irregularities” a kliknite na “delay”
- 3. Vo “where on your trip did your concern occured” kliknite na “after”
- 4. V “please select your concern” som zvolil: “complaint”
- 5. Následne som vyplnil všetky osobné informácie, údaje o lete a IBAN
Austrian Airlines vôbec neinformovali pasažierov o príčine meškania. Keďže počasie bolo vo Viedni a aj v Bangkoku dobré a nebol tiež nikde žiadny štrajk, predpokladal som, že dôvod meškania bol spôsobený priamo Austrian Airlines. V takomto prípade majú pasažieri nárok na finančnú kompenzáciu.
Do online formulára som preto uviedol, že požadujem o kompenzáciu 600 eur podľa EC 261 z dôvodu meškania letu, keďže dôvod meškania nebol mimo kontroly Austrian Airlines (delay was not outside of control of Austrian Airlines).
Ak by bol môj známy ubytovaný v hoteli, požiadal by som tiež o preplatenie nákladov za ubytovanie.
Leteckú spoločnosť pravdaže kontaktujte ohľadom kompenzácie až po prílete do vašej destinácie. Ja som žiadosť poslal v piatok podvečer a nasledujúci pondelok poobede som už emailom dostal potvrdenie o pozitívnom spracovaní mojej žiadosti. Peniaze na účte som mal vo štvrtok doobeda (použili sme môj bankový účet na vyplatenie kompenzácie).
Zhrnutie
Celkovo som bol veľmi príjemne prekvapený rýchlosťou vybavenia žiadosti a aj okamžitým akceptovaním zodpovednosti Austrian Airlines za meškanie.
Nedávno som inému známemu pomáhal riešiť kompenzáciu za meškajúci let Swiss, ktorí najprv jeho žiadosť zamietli. Po správnej argumentácii aj jemu vyplatili Swiss nárokovaných 600 eur.
Ako postupovať pri žiadosti o kompenzáciu za meškajúci, alebo zrušený let.
1 comment
[…] Letecké spoločnosti […]
Comments are closed.