Recenzia: biznis trieda Austrian Airlines na Boeingu 777-200ER z Viedne do Bangkoku. Tento 10 hodinový let mal plánovaný odlet o 23:25, ale z dôvodu meškajúceho cateringu sme odlietali až o 23:55. V Bangkoku sme pristáli tiež s 30 minútovým meškaním.
V biznis triede Austrian Airlines na diaľkovom lete som už necestoval takmer desať rokov a preto som bol zvedavý, kam sa Austrian posunuli za toto obdobie.
Na moje prekvapenie boli Austrian Airlines vo väčšine aspektov primerní, alebo podpriemerní a zaostávajú za väčšinou konkurenčných leteckých spoločností.
Austrian Airlines biznis trieda sedadlá na Boeingu 777
Väčšina leteckých spoločností má už v biznis triede na diaľkových lietadlách konfiguráciu sedadiel v jednom rade 1-2-1, ktorá zaručuje priamy prístup do uličky všetkým pasažierom.
Austrian Airlines majú v biznis triede na Boeingoch 777 stále štyri až šesť sedadiel v jednom rade. Hlavne z dvojsedadla pri okienku sa veľmi ťažko vysadá ak má váš spolusediaci sklopené sedadlo.
Ďalšou nevýhodu týchto plne sklápajúcich sedadiel je, že poskytujú len veľmi málo súkromia. Dvojsedadlá tiež nemajú medzi sebou žiadnu predeľovaciu prepážku. To nie je problém ak cestujete s druhou osobou, keďže takýto dizaj zaručuje jednoduchú komunikáciu so spolusediacim. Určite by som ale uprednostnil aspoň nejaký predel od susedného sedadla v prípade ak cestujem sám.
Mne sa pri online check-in podarilo rezervovať jedno zo samostatných sedadiel, ktoré by mohli byť ideálne ak cestujete sami. Aj tieto “jednotky” ale majú jednu nevýhodu, ktorej sa budem venovať neskôr. Ak nie ste v Miles&More držiteľom aspoň statusu Senator, tak za rezerváciu týchto sedadiel budete musieť zaplatiť zhruba 200 eur. Existuje ale jeden “trik” ako ich budete môcť rezervovať zadarmo, ktorému som sa už venoval v minulosti. Rezervácia všetkých ostatných sedadiel je zadarmo.
Tieto samostatné sedadlá poskytujú množstvo priestoru po stranách a sú dobré na denných letoch, alebo pred spánkom. V sklopenej polohe som mal ale pocit ako keby som ležal v úzkej krabici, keďže polovica tohto sedadla je v sklopenej polohe medzi dvoma sedadlami pred ním. Priestor medzi týmito dvoma sedadlami je pomerne úzky a ak by ste chceli spať na boku, budete si môcť len minimálne skrčiť nohy. Kvalita môjho spánku bola z tohto dôvodu na tomto lete podpriemerná. Jedine jednotkové sedadlá v prvom rade vám poskytnú väčší priestor na nohy. Pri výške 186 cm som aspoň nemal problém s dľžkou postele.
Dvojsedadlá sú v sklopenej polohe pohodlnejšie, keďže majú vždy otvorený výrez do jednej strany.
Večera
Od cateringu, ktorý poskytuje Do & Co som mal pomerne vysoké očakávania. Aj v tomto ohľade bola ale kvalita stravy maximálne priemerná na biznis triedu.
Austrian Airlines hrdo propagujú svojich kuchárov na palube diaľkových letov. Tí majú bielu kuchársku uniformu aj s klasickou čapicou. Robia ale úplne rovnakú prácu ako letušky u iných leteckých spoločností.
Pred vzletom ako welcome drink bola podávaná voda, pomarančový džús a šumivé víno. Okrem toho som dostal v miske aj zmes orieškov.
Po vzlete som dostal naozaj miniatúrnu a chuťovo podpriernú šunkovo-syrovú jednohubku.
Vo všeobecnosti na nočných letoch v biznis triede by mal byť kladený dôraz na rýchlosť podávania večere po vzlete. Na mojom lete som večeru dojedol až dve hodiny po odlete z Viedne. Napríklad na mojom nedávnom lete v biznis triede so Swiss som večeru dojedol 75 minút po vzlete. A to bola aj kvalita stravy oveľa lepšia ako u Austrian.
Okrem hlavného jedla som na ceste do Bangkoku dostal všetky jedlá z obslužného vozíka, ktoré už používa len veľmi málo leteckých spoločností v biznis triede. Tieto vozíky majú urýchliť prácu palubného pesonálu, ale celý servis bol aj tak extrémne pomalý ako som už spomenul.
Ako predjedlo som si objednal krevety, ktoré plávali v pre mňa nie chutnej majonéze. Malá miska gazpacho polievky bola najchutnejšia z celej večere. Kvalita teriaky lososa s bielou ryžou mohla byť tiež lepšia. Ako dezert som si vybral priemerne chutiaci syrový tanier.
Po vzlete som si objednal pohár šampanského Duval-Leroy, ale počas zvyšku letu som už pil iba vodu. Vína boli takmer všetky rakúskej proveniencie.
Raňajky
Na moje prekvapenia sme boli zobudení na raňajky dve a pol hodiny pred príletom do Bangkoku. Na spánok sme mali teda iba päť a pol hodiny. Pred príletom do Bangkoku bývajú nad Bengálskym zálivom pomerne často turbulencie. Predpokladal som, že blížiaca sa turbulencia bola dôvodom tak skorých raňajok. Zvyšok nášho letu do Bangkoku bol ale veľmi kľudný.
Po zobudení som dostal obrus na stôl a následne sa nič nedialo ďalších 30 minút. Tento čas mohol byť jednoucho využitý na dlhší spánok. Ak by ste sa aj rozhodli vynechať raňajky, myslím si, že by ste mali problém spať pri všetkom štrngote tanierov a príborov.
Pred jedlom som dostal zaujímavý menší detox shot zo zeleného čaju.
Na raňajky som si mohol vybrať omeletu a banánových chlieb. Keďže sladké takmer vôbec nejem, objednal som si omeletu. Ako u väčšiny leteckých spoločností aj táto omeleta bola suchá a nie moc chutná. Okrem tohto hlavného jedla som dostal aj menší syrovo-šunkový tanier a biely jogurt, ktorý nie je na fotke. Tento obyčajný jogurt bol pre mňa najlepšou položkou čo som jedol na tomto 10 hodinovom lete.
Austrian Airlines majú veľmi široký kávový nápojový lístok. Tie su ale podávané iba po hlavnom jedle po vzlete. Káva pred spánkom pre mňa nie je ale vôbec ideálna. Na raňajky si už ale nebudete môcť objednať z týchto káv (podľa informácii letušky). V ponuke je iba obyčajná čierna káva. A aj keď každý dojedol raňajky zhruba 90 minút pred príletom do Bangkoku, túto špeciálnu kávu som si už nemohol objednať.
Video ponuka, palubný personál a kozmetická taštička
Výber z video ponuky bol priemerný, čo ale nebol pre mňa zásadný problém, keďže na nočných letoch si zvyknem pozrieť maximálne jeden film.
Letušky spravili svoju prácu tak ako mali, ale so žiadnou ďalšou interakciou s pasažiermi. Napríklad som nebol privítaný na palube lietadla, čo býva zvykom u mnohých leteckých spoločností.
Kozmetická taštička obsahovala len to základné minimum. Zubnú pastu s kefkou, ponožky, štuple do uší, klapky na oči a balzam na pery. Ako u väčšiny európskych leteckých spoločností som nedostal moje obľúbené papuče.
Na prikrývku a vankúš sa nemôžem sťažovať, ale chýbal mi tenší matrac na sedadlo pri spaní.
Zhruntie: Austrian Airlines biznis trieda
Z diaľkového letu Austrian Airlines v biznis triede som bol značne sklamaný. V kvalite sedadiel zaostávajú Austrian za väčšinou konkurencie. Strava bola na biznis triedu tiež maximálne priemerná. Problémom je aj pomalý a v prípade raňajok príliš skorý servis jedál.
Ak by som mal cestovať s niektorou leteckou spoločnosťou Lufthansa Group, určite by som v budúcnosti uprednostnil Swiss pred Austrian. V prípade priamych letov do Bangkoku je EVA Air lepšia ako Austrian. V prípade dobrej ceny letenky by som v každom prípade nemal problém dať Austrianu druhú šancu. Hlavne keď do svojej flotily zaradia Boeingy 787 s novou biznis triedou.
Recenzia: Austrian Airlines biznis trieda na Embraer 195 z Košíc
Recenzia: Austrian Airlines biznis trieda na Airbus A320 Paríž – Viedeň
2 komentáre
[…] Recenzie aerolínií […]
[…] Recenzie aerolínií […]