Home Recenzie aerolínií Recenzia: nekvalitná biznis trieda Qatar Airways na Airbus A320

Recenzia: nekvalitná biznis trieda Qatar Airways na Airbus A320

by Karol
0 comment

Recenzia biznis triedy Qatar Airways na neskorom nočnom lete z Dohy do Viedne na Airbuse A320. Tento let bol súčasťou jednosmernej letenky z Bangkoku do Viedne s prestupom v Katare.

Ak pravidelne čítate môj blog, budete asi vedieť, že Qatar Airways patria medzi jednu z mojích najobľúbenejších leteckých spoločností.

Môj nedávny let na ich Airbuse A320 z Dohy do Viedne bol ale pre mňa veľkým sklamaním. Pokiaľ je to možné, mali by ste sa snažiť vyhnúť týmto nočným letom na Airbusoch A320.

Qatar Airways biznis trieda na Airbus A320

Zásadné problémy biznis triedy Qatar Airways na Airbus A320:

  • Konfigurácia sedadiel 2-2 v jednom rade bez garantovaného priameho prístupu do uličky
  • Veľmi obmedzené menu
  • Neskorý nočný prestup v Dohe
  • zle zvládnutý vstup na palubu (boarding)
  • Airbus A320, ktorý má veľmi malú kuchynku a len jedno WC
  • Obmedzená videoponuka
  • Zredukovaný obsah kozmetickej taštičky, žiadne papuče a pyžamo
Qatar Airways biznis trieda na Airbus A320

Neskoré nočné prestupy

Neskoré nočné prestupy sú vo všeobecnosti problémom blízkovýchodných leteckých spoločností. Ak cestujete do Ázie, váš prestup v Dohe bude pravdepodobne neskoro v noci, alebo skoro ráno. Vaša cesta tak bude rozdelená v mnohých prípadoch na dva päť až sedemhodinové lety.

V tomto ohľade je lepšie cestovať s európskymi, alebo ázijským aerolinkami, keďže na ich vyše 10 hodinových priamych medzikontinetálnych letoch sa vyspíte lepšie.

S blízkovýchodnými aerolinkami som ochotný cestovať na týchto menej vyhovujúcich letoch ak je protihodnotou kvalitná biznis trieda a dobrá cena letenky. Kvalita biznis triedy Qatar Airways na Airbusoch A320 je ale podpriemerná.

Qatar Airways biznis trieda na Airbus A320

Vstup na palubu (boarding)

Ak odlietate z Dohy na Airbuse A320, je takmer isté, že do lietadla nebude vstupovať priamo z terminálu. Na presun k lietadlu budete pravdepodobne musieť využiť autobus. Pre pasažierov v biznis triede je vyhradený špeciálny autobus. Ten ale odchádza od brány úplne nakoniec až po pasažieroch v ekonomickej triede.

Ak nebudete chcieť čakať aj desiatky minút pri odletovej bráne, budete môcť nasadnúť pravdaže aj na autobus pre ekonomickú triedu. Cestovanie v tomto autobuse nie je ale tiež zďaleka ideálne. Mne trvala cesta od naskenovania palubného lístka po vstup na palubu lietadla takmer 45 minút, keďže celý presun bol veľmi zle zorganizovaný.

Ja som nasadol na prvý autobus ekonomickej triedy. Ten sa nepohol okamžite ako sa naplnil a pri bráne stál ďalších 10 minút po zatvorení dverí bez zapnutej klimatizácie. Následná pomalá jazda k lietadlu trvala zhruba 15 minút. Po príchode k lietadlu sme boli v autobuse držaných ďalších päť minút.

Po prílete do Viedne lietadlo zaparkovalo opäť mimo terminálu a na presun bol tiež použitý autobus. V tomto prípade nebol dostupný špeciálny autobus pre pasažierov v biznis triede.

Qatar Airways Airbus A320
Regionálna biznis trieda na Airbuse A320

Qatar Airways biznis trieda na Airbus A320: sedadlá

Qatar Airways majú v biznis triede na Airbusoch A320 dva druhy sedadiel. Takzvaná regionálna konfigurácia má pohodlné, ale nie plne sklápateľné sedadlá. Recenziu regionálnej biznis triedy nájdete v tomto staršom blogu.

Na lety do Viedne prevádzkovaných Airbusmi A320 nasadzujú Qatar Airways vo väčšine prípadov lietadlá s plne sklápateľnými sedadlami v biznis triede.

Týmto sedadlám som sa tiež už bližšie venoval v jednom z minulých blogov. Ich hlavným negatívom je konfigurácia 2-2 v jednom rade. Tieto dvojsedadlá sú nepraktické hlavne v prípade ak sedíte pri okne a váš sused má sedadlo v sklopenej polohe. Ak budete chcieť ísť na WC, budete musieť preskakovať ponad vášho spolusediaceho.

Ďalším negatívom je malý priestor na chodidlá v sklopenej polohe. Na Airbusoch A320 majú Qatar Airways v biznis triede iba tri rady sedadiel. Tie v radoch 2 a 3 majú len menší priestor, kde si budete môcť dať nohy v sklopenej polohe pri spánku. Prvý rad je v tomto ohľade oveľa lepší, keďže má vpredu oveľa väčšiu “taburetku”.

Problémom sedadiel v prvom rade je ale blízkosť kuchynky. Na mojom nočnom lete boli letušky v kuchynke pomerne hlučné, hoci so štupľami do uší sa tento hluk dal tolerovať.

Na denných letoch sú tieto sedadlá oveľa akceptovateľnejšie, aj keď sa zďaleka nevyrovnajú biznis triede Qatar Airways na lietadlách ako Boeing 777, alebo Airbus A350.

Qatar Airways biznis trieda na Airbus A320: strava

Na neskorých nočných odletoch z Dohy do Európy a Ázie kladú Qatar Airways dôraz na raňajky pred príletom. Ak by ste chceli jesť po vzlete, na výber budete mať len niekoľko jednoduchších položiek. Z tohto dôvodu by ste sa mali radšej navečerať pred odletom v biznis salóniku v Dohe.

Podľa mnohých mojích doterajších skúseností podávajú Qatar Airways na nočných letoch pred príletom do destinácie niekoľkochodové väčšie raňajky. Na moje prekvapenie na Airbuse A320 bolo ale raňajkové menu rovnako ako večerné menu veľmi obmedzené. Neboli napríklad dostupné žiadne teplé jedlá a všetky položky sa zdali byť pomerne malé.

Ja som si napríklad pred príletom objednal ovocie. Za normálnych okolností by ste dostali tanier s niekoľkými väčšími kúskami ovocia. Ja som ale dostal na tomto lete iba malú misku ovocia.

Na raňajky som si ešte objednal z večerného menu čínske knedlíčky (dumplings) s krevetami a zeleninou. Aj v tomto prípade bola porcia malá.

V minulosti na denných letoch na Airbusoch A320 som nemal takýto problém so stravou a dostal som vždy klasický kvalitný obed. Možno skladovacie priestory kuchynky na Airbuse A320 sú príliš malé na to aby Qatar Airways poskytli plnohodnotné raňajky a aj večerné menu.

Video ponuka

Ďalším sklamaním Airbusu A320 od Qatar Airways je video ponuka. Tá obsahuje možno len 15% z filmov, ktoré nájdete na ich diaľkových lietadlách. Nespravte preto rovnakú chybu ako ja, že budete chcieť dopozerať film z predchádzajúceho letu na Airbuse A320. Ja som môj rozpozeraný film z letu z Bangkoku do Dohy na A320tke nenašiel.

Hoci samotná obrazovka nie je veľmi veľká, oveľa väčším problémom bolo haprujúce dotykové ovládanie obrazovky.

Kozmetická taštička a pyžamo

Let z Dohy do Viedne trvá zhruba šesť hodín a doteraz sa mi ešte nikdy nestalo, že by som na nočnom lete takejto dĺžky nedostal na palube Qatar Airway pyžamo a papuče. Dokanca aj na mojom prvom sedemhodinovom večernom lete z Bangkoku do Dohy som dostal pyžamo (odlet o 20:40 s príletom do Dohy o 23:55). Na prípoji do Viedne sme ale pyžamo a ani papuče nedostali.

Obsah kozmetickej taštičky bol tiež zredukovaný. Každý pasažier dostal iba ponožky, klapky na oči a štuple do uší. V kozmetickej taštičke ale chýbali štandardný krém na tvár, balzam na pery, alebo telové mlieko. Zubnú kefku a pastu nájdete v biznis triede vždy priamo na WC.

Zhrnutie

V prípade dobrej ceny letenky by som nemal zásadný problém cestovať v biznis triede Qatar Airways aj na nočnom lete na Airbuse A320. V súčasnosti sú ale ich letenky veľmi drahé a pri takejto kvalite biznis triedy by som uprednostnil radšej inú leteckú spoločnosť.

0 comment

Súvisiace články