Home Recenzie aerolínií Recenzia: Iberia biznis trieda z Madridu do Čile

Recenzia: Iberia biznis trieda z Madridu do Čile

by Karol
4 komentáre

Recenzia Iberia biznis trieda na Airbus A330-200 z Madridu do Santiaga de Chile. Tento let bol súčasťou spiatočnej letenky v biznis triede z Ríma do Čile za 730 eur. Recenzia letu z Ríma do Madridu na Airbus A320 a biznis salónik Iberie na letisku v Madride.

Recenzia: Iberia biznis trieda na Airbus A350

Pred diaľkovými odletmi Iberie budete môcť na letisku v Madride navštíviť Iberia Premium Velázquez lounge.

Celkovo možem povedať, že som bol pozitívne prekvapený z môjho letu do Santiaga. Pravdupovediac som nemal veľmi vysoké očakávania od biznis triedy Iberie, čo určite prispelo k mojej celkovej spokojnosti.

S dĺžkou letu 13 hodín sa jedná o momentálne najdlhší let Iberie. Mierne dlhšie lety do Tokia boli počas pandémie koronavírusu pozastavené. V biznis triede bolo 19 lie-flat sedadiel a kapacita v ekonomickej triede bola 269 miest. Let bol v oboch triedach úplne plný, čo som nečakal, kedže som do Čile prilietal ešte v čase, keď museli ísť všetci pasažieri do 5 dňovej karantény. Ja som sa karanténe vyhol tým, že som hneď z Čile odlietal do Brazílie.

Okrem Airbus A330 využíva Iberia na diaľkových letoch aj Airbus A350. A350ky majú v biznis triede viac menej identické sedadlá ako Airbus A330.

Vstup do lietadla

Môj let z Ríma mal meškanie 45 minút a preto som nemal vôbec čas sa zastaviť v biznis salóniku. Lety Iberie mimo schengenského priestoru odlietajú zo satelitného časti terminálu 4. Na presun zo schengenskej časti terminálu budete musieť použiť vlak a presun od lietadla k lietadlu pri tranzite vám bude trvať minimálne 20 minút.

Po mojom príchode k odletovej bráne už bola zhruba polovica pasažierov na palube. S letenkou v biznis triede som nemusel čakať v rade a do lietadla som sa dostal okamžite. Pred odletom boli podávané cava, pomarančový džús a voda. Lietadlo sa od brány pohlo načas, päť minút pred polnocou.

Iberia biznis trieda: sedadlá

Iberia má vo všetkých diaľkových lietadlách sedalá v konfigurácii 1-2-1 v jednom rade, kde má každý pasažier priamy prístup do uličky. Ak cestujete sami, odporúčal by som sedadlá A a L v párnych radoch. Jedná sa o sedadlá pri okienku, ktoré sú mierne ďalej od uličky a preto poskytujú viac súkromia ako sedadlá C a J, ktoré sú tiež pri okienku, ale bližšie k uličke. Ak cestujete s niekym, najideálnejšie pre vás budú sedalá E a G v nepárnych radoch. Tieto sedadlá sú umiestnené hneď vedľa seba a umožňujú najednoduchšiu komunikáciu so spolucestujúcim. Všetky mapy sedadiel môžete nájsť na SeatGuru.

Sedadlá L a J

V sklopnej polohe vytvoria sedadlá úplne vodorovnú posteľ, s dĺžkou ktorej som nemal problém ani so svojimi 186 cm. Jediným miernym nedostatkom je menší box na chodidlá pri spánku. Toto je ale všeobecný problém mnohých sedadiel v tejto konfigurácii a v prípade Iberie bola veľkosť tohto boxu ešte uspokojivá. Sedalá sú tiež veľmi pohodlné v mierne sklopenej polohe pri oddychu, alebo pozeraní filmov.

Sedadlá už boli pomerne ušúchané, povydierané a obité. Lietadlo malo len päť rokov, ale už by si potrebovalo mierne updatovanie čalúnenie.

Iberia večera

Večera

Iberia počas pandémie koronavírusu vôbec nepoužíva jedálne lístky. Pri výbere jedál mi bolo ponúkneté: ryba, hovädzie mäso a baklažán (vegetariánske jedlo). Žiadny iný podrobnejší popis jedál mi nebol poskytnutý. Všetky chody boli podávané spolu na jednom podnose.

Ako predjedlo bol podávaný cícer s brokolicou a bol to jediný chod, ktorý by mohol byť trocha lepší, sofistikovanejší. Hlavné jedlo som si vybral rybu, ktorá bola veľmi chutná. Syr a tiramisu boli tiež dobré.

Kedže som nedostal jedálny a nápojový lístok, neviem posúdiť šírku ponuky alko a nealko nápojov. Šampanské nebolo dostupné, ale na palube bola kvalitná cava.

Celý servis prebehol veľmi rýchlo a zhruba jednu hodinu a 10 minút po vzlete som dojedol večeru. Tento zrýchlený servis môže byť veľmi výhodný pri kratších nočných letoch
zo Severnej Ameriky. Na 13 hodinovom lete do Čile ale nebol nevyhnutný.

Iberia biznis trieda: raňajky

Raňajky boli podávané hodinu a pol pred pristátím. V tomto prípade nebola možnosť výberu a každý pasažier dostal omeletu. K nej bol ešte podávaný jahodový jogurt, ktorý nebol vôbec presladený, ovocie a pečivo. Omelety veľmi nerád jedávam v lietadle, lebo vo väčšine prípadov nie sú vôbec chutné. Omeleta s avokádom od Iberie bola ale výborná a doteraz najlepšia akú som jedol v lietadle.

Káva bola dostupná iba klasická čierna rozlievaná, čo považujem za mínus. Mnoho leteckých spoločností má aj na oveľa kratších letoch širší a kvalitnejší výber káv.

Medzi večerou a raňajkami boli v kuchynke dostupné sendviče, ovocie a ďalšie menšie občerstvenie.

Amenity kit

Amenity kit, deky a vankúše

Obsah amenity kit bol celkom klasický a celý obsah je na obrázku (v bielom púzdre je zubná kefka). Ponožky som ocenil, ale chýbali mi papuče. Tie ale väčšina európskych aeroliniek neposkytuje.

Vankúš bol pohodlný a hrubšia deka adekvátna aj keď nie moc potrebná, kedže teplota v kabíne nebola veľmi nízka.

Celkovo som ale nemal ideálny spánok aj keď som spal sedem hodín. Zvyknutý som spať na chrbte, ale z dôvodu užšieho boxu na chodidlá sa mi lepšie spalo na boku. Možno aj to prispelo k tomu, že som sa počas spánku niekoľkokrát prebudil.

Pre 19 pasažierov v biznis triede boli dostupné dve WC, čo je veľmi dobrý pomer.

Servis na palube

Hlavná letuška mohla mať asi 65 rokov a musela byť najstaršou letuškou, s ktorou som sa doteraz stretol. Celkovo bol palubný personál príjemný, ale s minimom interakcie. Ako Oneworld Emerald som bol jeden z mála cestujúcich, ktorý bol osobne privítaný na palube lietadla.

Video ponuka a internet


S video ponukou som bol celkom spokojný. Vačšinu nových filmov pozerám práve v lietadle a kedže som už rok a pol neletel na žiadnom diaľkovom lete, tak som s výberom filmov nemal problém. Ponuku seriálov som si vôbec neprešiel a pozrel som si iba jeden film po večeri a jeden pred raňajkami.

Iberia má na diaľkových letoch dostupný internet na palube lietadla. Na výber budete mať z viacerých balíkov. Napríklad za 1 hodinu/ 40 MBs zaplatíte 9 euro. Za 3 hodiny/ 200 MBs to bude 30 eur. Ako Oneworld Emerald som dostal zadarmo 40 MBs. V lietadle si celkom rád oddýchnem od internetu a tento kupón som nevyužil.

Zodraté sedadlá

Iberia biznis trieda záverečné zhodnotenie

Ako som už na začiatku spomínal, celkovo som bol pozitívne prekvapený z môjho letu do Santiaga. Sedadlá boli pohodlné, aj keď by potrebovali trocha obnoviť čalúnenie. Forma akou sú jedlá podávané je veľmi zjednodušená, chuť všetkých jedál bola ale veľmi dobrá. Dúfam len, že sa Iberia skoro vráti k jedálnym a nápojovým lístkom, ktoré mi chýbali. Nevravím, že Iberia je najlepšia letecká spoločnosť v Európe, ak by ale bola cena letenky zaujímavá, neváhal by som s nimi opäť cestovať.


4 komentáre

Súvisiace články

4 komentáre

Iberia biznis do USA a Južnej Ameriky od 995€ - Dvere sveta dokorán 27. decembra 2021 - 18:20

[…] Recenzie aerolínií […]

Reply
Biznis Dominikánska republika z Holandska 1150€ - Dvere sveta dokorán 1. februára 2022 - 10:58

[…] Recenzie aerolínií […]

Reply
Iberia biznis trieda z Viedne do Bogoty za 1300€ - Dvere sveta dokorán 12. februára 2022 - 13:28

[…] Recenzie aerolínií […]

Reply
Biznis trieda z Budapešti do Soulu, Delhi a Mexika - Dvere sveta dokorán 28. marca 2022 - 5:54

[…] Recenzie aerolínií […]

Reply

Leave a Comment